Oruç Tutmayın!

2.2K 213 9
                                    

Oruç tutmayın, orucu yaşayın!
....
Kalbin huzuru Ramazan geldi.. Bu Ramazan benliğimize ışık olsun. Riyayı kalbimizden söküp atsın. Başkaları beğensin diye uzun uzun kılınan namazlardan uzak tutsun. Yalnızca Allah'ın rızasını gözeten, Allah'ın gözetlediğini bilerek yaşayan ihlaslı kimselerden eylesin bizi. 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 Mukabele okumaktan ziyade, 1 ayette olsa üzerinde düşünüp hayatımıza geçireceğimiz bir Ramazan olsun...
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 Sahur yaptıktan sonra namazı beklemeden uyumaktan men etsin.. Ramazanın, yalnızca sahur, açlık ve iftardan ibaret olmadığını işlesin kalbimize nakış nakış...
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
İyi olalım mesela. Bu Ramazan, nefsimize ağır gelen durumlarda dahi iyilikle karşılık verelim.. Kötü sözlerden, öfkeden, kızmaktan, kalp kırmaktan ne kazandı ki bu insanlık? 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
Bu Ramazan, Ramazanınız mübarek olsun gibi atılan kalıplaşmış mesajları bizzat yaşayalım mesela.. Gerçekten mübarek Ramazanı mübarek edelim kendimize, nefsimize... O mesajları attıktan sonra, yine kinimize, öfkemize, düşmanlıklarımıza  geri dönmeyelim mesela...
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 Namazımıza çeki düzen verelim. Yüzümüze çarpılacak olan namazlardan heybemize katmayalım.. Tesettürümüze bir kat daha tesettür katalım. Makyajsa terk, şeffafsa koyu renk, darsa geniş, kısa eşarpsa uzun ve dikkat çeken renkten koyu renge geçiş yapalım. Modanın değil Allah'ın biricikleri olalım...
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 Velhasıl bu Ramazan kalbimizi yeniden inşaa edelim. Hızlı hızlı teravih namazları kılıp, farz namazlara hali kalmayanlardan olmayalım ve Ramazan'dan sonra da gerek ibadetlerde, gerek ahlaki hallerde sebat gösterelim...
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 RAMAZANIMIZ BENLİĞİMİZE HAYIRLI OLSUN.

Zehra Karcı

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin