Ya Sözüm Doğru İse!

454 56 13
                                    

Euzûbillahimineşşeytanirracim..

👉KARDEŞLİK👈

 
Bismillahirrahmanirrahim..

"Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin" (Hucurat suresi 10. ayet)

Rabbimiz bu ayet-i kerimesiyle ne bir kan bağı, ne bir can bağı kastetmiştir. Mü'minler denildiği vakit, ortak nokta İMAN olmuş olur.. İmanınız varsa kardeşsiniz.. Birbirinize sövemez, yalan söyleyemez, kuyu kazamaz, fitne çıkaramaz, iftira atamaz, aralarını bozamaz ve laf taşıyıcılık yapamazsınız... Tam tersi arası bozulan kardeşlerin arasını yapmakla yükümlüsünüz..

İki kardeşin arası bozuk. Biriyle muhabbet ederken, o kişinin diğer kişi hakkında kötü sözler söylediğini duydunuz. Bu sözleri gidip o kişiye hele ki (BENDEN DUYMUŞ OLMADA diyerek) anlatırsanız, laf taşımış olursunuz... Bu ayet-e ters düşmüş olursunuz.. Allah'ın emrini red etmiş olursunuz.

İstemeden yapılan laf taşımalarının affını istemekle bağışlanmamız daha kolaydır... Ancak bile bile, keyif ala ala taşınılan her söz, bir ok gibi saplanacak ahirette bizlere! Allah muhafaza!

...

👉ALAY👈


Bismillahirrahmanirrahim

"Ey iman edenler! Bir topluluk bir diğerini alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Kadınlar da diğer kadınları alaya almasın. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Birbirinizi karalamayın, birbirinizi (kötü) lakaplarla çağırmayın. İmandan sonra fasıklık ne kötü bir namdır! Kimde tövbe etmezse, işte onlar zalimlerin ta kendileridir.
(Hucurat suresi 11.ayet)

Bir topluluk diğer topluluğu alaya almasın buyururken Rabbimiz, bize ne oluyorda bizden olmayan ırkları alaya alıyoruz? Kürdün türkü, türkün kürdü, beyazın zenciyi, zencinin beyazı...

Bize ne oluyorda açık olan kapalıyı, kapalı olan açığı alaya alıyor? Bize ne oluyorda açık olan çarşaf giyimini alaya alabiliyor! Bize ne oluyorda çarşaf giyen bir bayan, giymeyenleri alaya alabiliyor!

Alay etmek bu denli kötüyken bizi tesettürümüz mü kurtaracak? Tesettür bu kadar önemliyken bizi alay etmemek, temiz kalp barındırmak mı kurtaracak!

Cennet ucuz değil ama cennet zorda değil..

Ne güzel buyurmuş yaradan! YA O KARALADIĞINIZ, ALAYA ALDIĞINIZ KİŞİ KENDİNİZDEN DAHA İYİYSE???

 
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur;

"Bir kimse için, bir müslüman kardeşini hakir görmek kadar büyük bir kötülük yoktur" (Ebu Davud-Müslim-Tirmizi)

 Hakir görmek, alay etmek yalnızca söz ile yapılmaz. Bir kimsenin rahatsız edercesine taklidini yapmak, sözleriyle (ağzına ökenmek), gözünün şaşı olmasıyla alay etmek, gözlüğüyle (dört göz) diye dalga geçmek, ayıplarını bulup açığa çıkararak rezil olmasını sağlamak, kişinin topallığını taklit etmek... vb. vb. ve daha fazlası Mü'minlerin ahlakından uzak olmalıdır...


Ne zaman birini karalayacak, alay edecek, hor görecek olursanız Rabbinizin bu buyruğu o anda size inmeli.. Sanki Rasulullah zamanında yaşıyormuşuzda, Allah Rasulü bizleri uyarmış gibi bu hadisi şerifi hatırımıza getirmeliyiz..

Ve Rasulullah'ın (s.a.v) kafire dahi rahatça kafir demediğini asla unutmayın. Birilerine mümin, kafir, münafık demeden önce bunu hatırlayalım..

Ve hor görme, alay etme, lakap takma anında kalbinize işleyen her ayet, sizin vahyinizdir. O anda size inmiştir.. Vahyin kalbe inişi işte böyledir..

...

👉GIYBET👈


Bismillahirrahmanirrahim

"Birbirinizin gıybetini yapmayın. Herhangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz! Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah tövbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.."

(Hucurat 12.ayet)

Bu ayet-i kerimede Yüce Allah gıybet edilen kişiyi ölüye benzetmiştir. Ölmüş bir insana ne söylerseniz söyleyin sizi duyabilir mi? Duyamaz..

İşte arkasından konuşulan kişide duymadığı için ölüye benzetilmektedir..

Farkında mısınız.. Yüce Rahman, ne kadar merhametli... Her günahın sonunda Allah merhamet edendir, bağışlayandır buyuruyor.. Yani bu günahları işlediysek hemen tövbe kapısını açıyor.. Sen tövbe et Ben Bağışlarım buyuruyor... Ne kadar güzel bir Mevlamız var...

Şu hadisi şerif ile sözlerime son vermek istiyorum...

"Adamın biri Hz. Peygamber'e "gıybet nedir?" diye sordu.

  O'da "İşittiğin zaman, hoşuna gitmeyecek şekilde kişi hakkında konuşmandır" buyurdu.

Adam;

"Ya sözüm doğru ise!" deyince Peygamberimiz;

"Eğer sözün yanlışsa o zaten iftiradır!" Buyurdu.. (Müslim / Tirmizi)

Yani sözün doğruysa ve konuşuyorsan gıybet! Yok eğer konuştuğun şey yanlışsa iftira olmuş oluyor! ...

E limize
D ilimize
E vimize
B elimize

sahip çıkalım...!

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin