[3.8]

246 33 8
                                    

Chapter Thirty Eight : My Mission

"Jadi.. kau dah tak ada hubungi ibu angkat kau lagi?"

Seulmi menggeleng.

"Tak. Omma Sue kata hak penjagaan dia ke atas saya dah terbatal. So saya akan tinggal disini sampai saya kerja dan boleh hidup berdikari"

"Maksud kau, kau akan tinggal dekat sini sampai bila-bila dan dah tak jejak ke Seoul?"

"Mungkin"

Jungkook terdiam. Dia duduk di atas kerusi meja belajar Seulmi, termenung jauh.

"Yah Jungkook. Awak okay tak?"

"Bermaksud.. kita dah tak boleh jumpa lagi?". Tanya Jungkook mengabaikan soalan Seulmi tadi.

Seulmi tersenyum.

"Mungkin"

Muka Jungkook bertukar suram. Dia tak suka. Tak suka semua ni. Kenapa dia tak boleh jumpa Seulmi lagi? Kenapa.

"Kalau macam tu aku nak tinggal dekat sini jugak"

"Mwo?". Seulmi separuh tergelak. Over nya lah mamat ni.

"Kat Seoul tak ada apa-apa. Kat sini ada kau. Aku nak tinggal sini". Jungkook berkeras. Manakala Seulmi dah ketawa kuat.

"Sampai macam tu sekali? Yah, awak tu masih ada sekolah kena pergi tau. Lain lah macam saya ni. Dah drop"

"Tapi aku dah tak ada sape-sape dekat sana. Aku tak nak jumpa keluarga aku.."

"Bukan awak kata omma appa awak dah bercerai? Jadi sekarang awak tinggal dengan siapa?"

"Omma"

"Dah tu takkan awak nak biarkan omma awak hidup sorang-sorang. Tak kesian?"

Jungkook terdiam. Betul juga. Tak sanggup nak biarkan wanita tua itu tinggal seorang.

"Awak balik lah Seoul. Bukannya kita tak boleh berhubung langsung. Kita hidup dekat era teknologi bukan zaman batu lagi. Telefon kan ada?"

"Geurae.."

Seulmi tersenyum. Perlahan dia mendekati Jungkook lalu meletakkan tangannya diatas kepala Jungkook.

"Jangan risau. Banyak lagi benda saya nak bagitahu awak. Apa kata malam ni kita keluar pergi makan tteokbokki. Nak?"

Mata Jungkook bersinar-sinar. "Nak!"

***

Malam menjelma. Seulmi menyarungkan topi hitam diatas kepalanya lalu berjalan keluar dari bilik.

Pintu bilik Jungkook diketuk.

"Jungkook. Dah siap belum?"

"J-jap!". Kedengaran bunyi bising-bising dari arah dalam. Berkerut dahi Seulmi.

"Lelaki ni berdandan ke apa. Nak pergi makan tepi jalan je pun..". Bisiknya pelan.

" okay dah!". Jungkook membuka pintu bilik dengan senyuman janggal.

Seulmi menutup hidungnya dengan wajah berkerut.

"W-wae?"

"Awak sembur apa ni? Kuatnya bau! Sakit hidung saya"

"Bau? Mian, kuat sangat ke? A-aku sembur pewangi bilik tadi"

"Uhuk-uhuk. Gwaenchana. Jomlah pergi. Tak tahan saya dengan bau bilik ni"

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now