Chapter Thirty Seven : Show My Love
"HOORAYY!"
"WOHOOO!"
"UNNIE! TENGOK SINI! JIHYUN DEKAT SINI!"
Seulmi tergelak kecil sambil menangkap gambar adik-adiknya bermain soopa doopa. Gembira hatinya melihat mereka berseronok.
Dia melihat pula soopa doopa lagi satu yang berbentuk hemisfera. Didepannya terdapat satu lorong masuk ke dalam.
Susah Seulmi nak nampak sesiapa di dalam kerana tertutup. Jadi dia buat keputusan untuk biarkan saja.
"Noona! Tangkap gambar Jinuuu!". Jinwoo menjerit dari arah meja tempat letak makanan.
"Okay! Hana deul set!"
Snap!
Jinwoo berlari terkedek ke arah Seulmi.
"Nak tengok nak tengok!"
Seulmi menunjukkan skrin telefonnya pada Jinwoo. Jinwoo tergelak.
"Noona! Jinu ada hadiah untuk noona"
"Hm hadiah? Hadiah apa?"
"Sini, noona tunduk sikit"
Seulmi menunduk sama paras dengan Jinwoo. Tiba-tiba Jinwoo memakai satu cekak telinga arnab dikepala Seulmi.
"Tada!"
"Igae mwoya?"
"Noona kena pakai sampai sambutan ni habis arasseo?"
"Arasseo arasseo". Seulmi mengukir senyuman.
Pin!
"Kepada hadirin sekalian! Hari ini kita akan meriahkan lagi sambutan dengan fashion show dari anak-anak comel kita yang berbakat! Sila bersediaa!"
"Dah mula dah mula!". Jinwoo menarik tangan Seulmi menuju ke soopa doopa berbentuk hemisfera tadi.
"Apa yang dah mula?". Soal Seulmi keliru.
"Fashion show! Yang lain ada. Lean, Bap dengan Chi pun sama!"
"Jinjja?"
"Em!"
Kini mereka berdua berdiri di hadapan soopa doopa yang dikelilingi orang ramai itu.
" Anda sudah bersedia??!!". Pengacara berbicara penuh semangat.
"Sudahhh!". Jinwoo dan penonton lain bersorak gembira.
"Ayuh kita mulakan!"
Lagu Nonstop oleh Oh My Girl mula dimainkan lalu seorang demi seorang anak yatim keluar meragakan pakaian mereka.
Princess, Olaf, Spongebob dan pelbagai watak animasi lain dijadikan inspirasi.
"Itu Lean!". Jinwoo jerit sambil menunjuk pada Lean yang berjalan dilorong keluar, memperagakan pakaian pari-pari magic.
Seulmi tak buang masa terus menangkap gambar Lean yang berposing comel itu.
"Kiyowooo"
Selepas Lean, Bap dan Chi pula keluar bersama. Bap memakai baju polis manakala Chi memakai baju angkasawan.
Kedua kembar itu meraih perhatian ramai kerana muka mereka yang comel. Bap ada misai dibawah hidung.
"Hahahaha Bap tumbuh misai!". Gelak Jinwoo sambil memegang perutnya.
Tidak lama kemudian, budak-budak mula berkumpul. Menandakan fashion show itu hampir tamat.
"Dannnn ini adalah model terakhir kita!"
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...