[0.2]

327 45 7
                                    

Chapter Two: Freedom

Iseul menghela nafas panjang. Dia lihat ke luar tingkap yang mana ketika itu cuaca sedang hujan.

Terbatal niatnya untuk ke kedai itu lagi. Jarang-jarang dia dapat ke sana, memandangkan penjaganya ketika itu sedang ditukar.. boleh lah dia ambil kesempatan.

Grukk~

Serta merta Iseul pegang perutnya. Memang waktu yang sesuai untuk lapar.

"Iseul..?"

Iseul menoleh. Segala kerutan yang terukir dimukanya tadi sudah hilang diganti senyuman.

"Ya Omma Sue?"

Wanita tua bernama Sue itu melangkah ke arah Iseul dengan senyuman. Lengan gadis itu dipegang lembut.

"Kenapa tak turun makan? Adik-adik kamu dah tunggu dekat bawah tu. Nanti sejuk makanannya"

"Ah, bagilah diorang makan sampai kenyang dulu Omma Sue. Iseul tak lapar lagi. Kalau saya lapar nanti saya turun sendiri.."

"Jangan lah macam tu. Omma tak suka kalau berlaku perkara tak sama rata begini. Kalau adik-adik makan jadi Iseul pun kena lah makan"

Iseul berfikir sejenak. Tak mahulah dia melawan balik kata-kata wanita itu.

"Em.. Omma Sue. Kalau lepas makan nanti saya nak keluar boleh? Saya janji tak pergi jauh-jauh. Sebelum senja saya balik. Bolehh?"

"Tapi haritu baru je keluar. Mana boleh keluar selalu"

"Ala jarang tau nak dapat Omma Sue jaga kami. Lagi jaranglah nak dapat peluang untuk keluar. Kali ni je. Please?". Iseul merapatkan kedua tangannya tanda merayu. Muka dibuat minta simpati.

Akhirnya Omma Sue mengangguk tanda setuju. Terus teloncat kecil si Iseul.

"Tapi janji jangan jauh-jauh. Pandai jaga diri tu. Omma takut Iseul hilang je walaupun dah tua macam ni,"

"Eh ehh hahaha, jangan risau Iseul sentiasa ingat pesanan tu. Terima kasih Omma Sue!"

Mereka berdua berpelukan tapi pada waktu yang sama pintu bilik terbuka luas.

"Seul Noonaaa! Jom makannnn!!!"

Terletus tawa dua perempuan itu.

"Yah Jinwoo, apa ni bukak pintu tanpa kebenaran? Jerit jerit pula tu. Adab mana adab?". Iseul bercekak pinggang. Menunjukkan muka garangnya.

Tapi jangan harap, si budak Jinwoo tu langsung tak kecut. Tersengih lagi adalah.

"Ahh ppaliwaa! Jinu dah tunggu Noona nyotnyot lama dah!"

Eksperi Iseul berubah.

"Noona nyotnyot Jinwoo panggil..?"

"Hahahhahah werkkk~ Noona nyotnyot dah mengamuk!". Jinwoo menepuk-nepuk bontotnya dihadapan mereka sebelum melarikan diri.

"YAHHH CHOI JINWOO"

***

Kring~

"Selamat datang!"

Iseul hanya tersenyum memandang pekerja disitu. Kedai serbaneka je lah dia mampu pergi. Nak pergi jauh-jauh tadi dah janji nak pergi dekat je.

"Em.. alang-alang dekat sini ada baik beli barang keperluan dulu"

Lengan hoodienya ditarik lagi panjang menutup sebagian tapak tangannya. Sejuk sangat ketika itu.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now