[0.9]

193 35 2
                                    

Chapter Nine : Tuesday Project

"Urm.. mari kita tengok apa yang ada dekat dalam benda ni,"

Seulmi membuka almari bajunya. Matanya melirik dari kiri ke kanan dan kiri semula. Tangannya diletak ke dagu seperti berfikir.

"Selama ni.. ini je yang aku pakai? Wow"

Satu demi satu bajunya diperiksa, semuanya nampak biasa. Dan 90% daripadanya berwarna hitam.

"Apa ni Seul? K-kau nak rosakkan hari bahagia kau? Tak, ini tak boleh terjadi"

"Jungkook suka perempuan yang macam mana? Feminin? Patut ke aku pakai baju.. TAK!"

"You know what. Aku akan pakai apa je yang aku suka. Siapa kisah Jungkook suka ke tak. Aku nak Jungkook suka aku, bukan baju aku. Betul Seulmi? Ya, kau manusia paling pandai dalam dunia ni"

Akhirnya dia sudah siap berpakaian. Rambutnya didandan sedikit. Tapi solekan dia tak boleh buat yang ringan. Maklumlah, dia suka bersolek.

 Maklumlah, dia suka bersolek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Okay Seulmi. Khaja!"

***

"Bagi saya dua hot chocolate. Ya, terima kasih"

Seulmi membawa dua hot chocolate ke meja yang dia pilih. Sementara dia tunggu Jungkook dia akan buat carian serba sedikit berkenaan dengan projeknya.

Tema: xxxxxxx xxxxx

Gadis itu menongkat dagu melihat laptop sambil air itu disisipnya sesekali.

"Tapi topik ni berkaitan dengan dua benda. Aku kena minta pendapat dia dulu"

3.30 p.m.

"Kita jumpa dekat cafe xxx. Pukul 2 petang. Kau jangan lambat"

"Tengoklah siapa yang lambat sekarang. Tch—"

***

"Jungkook keluar dulu,". Jungkook menyarungkan jaket sambil melihat ke arah jam.

1.50 p.m.

"Jungkook nak ke mana?"

"Jumpa kawan". Balasnya pendek lalu terus keluar dari situ.

Tuan Jeon memeluk tubuh. "Budak tu memang susah nak duduk rumah"

"Biarkan dia. Dia dah besar lah sayang. Tak kan kita nak tahan dia je? Bagilah dia peluang". Celah Puan Jeon, memegang lengan suaminya.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now