Chapter Twenty Six : The New Boy's Name
Seperti yang dijanjikan, Heejae saem membawa mereka bercuti sewaktu cuti musim panas bermula.
Kalau bercuti tak sah kalau tak berseronok bukan? Jadi keputusan telah dibuat.
" camping?! Hutan?! ". Hana dan Ayoung menjerit tak percaya.
Yelah, mereka dah pakai cantik-cantik. Tup tup saem nak bawak pergi camping. Ha tak boleh ah ceni!
"Mestilah! Saem nak jadikan cuti kamu semua bermanfaat! Betul kan Jisung?"
"Betul saem!". Dengan penuh semangat Jisung berkata. Tengok lah dia, dari atas sampai bawah memang all ready nak ber camping.
Belum masuk beg camping yang besar gedabak kat belakang.
Seulmi menoleh ke arah Taehyung. Lelaki itu mengangkat bekal makanannya dengan senyuman.
"Eomma aku buat samgak gimbap banyak. Nanti kita share "
Seulmi pandang Taehyung tak percaya. Seriously?
Sebenarnya dia sendiri tak sangka waktu 'bercuti' mereka akan berada di hutan. Heejae saem sengaja nak buat kejutan.
Cuma Jisung saje tahu.
"Alright, ayuh masuk. Bas ni saem tempah khas untuk kita". Ujar Heejae sambil menepuk bas ditepinya.
Masing-masing cuma menurut.
Iseul meletakkan bagasi-bagasinya ke ruang beg dibawah bas. Sementara yang lain beratur mengambil giliran.
Seulmi dibelakang Iseul merungut perlahan. "Cepat sikit boleh tak. Bawak beg banyak-banyak macam nak pergi luar negara"
Hati Iseul panas membara. "Mian"
Badan dipusing kebelakang selepas dia siap meletakkan bagasi. Menoleh terus ke arah Seulmi.
"Saya tahu saya lembab. Kaki saya masih sakit sebab haritu"
"Jadi?"
Balasan Seulmi yang nak tak nak itu mengundang rasa amarah Iseul. Perempuan ni lah.
"Mian". Sekali lagi kata maaf diucap. Seulmi cuma memutar biji matanya ke atas lalu melangkah ke depan.
Iseul yang nampak peluang ini terus melanggar bahu Seulmi dengan kuat.
"Ah—". Tunggu masa punggungnya untuk jatuh ke tanah, tapi Seulmi rasakan dirinya disambut seseorang.
Mata dibuka perlahan. Namun cahaya matahari yang menyilau buatkan dia tak nampak siapa yang menyambutnya.
"Nugu?"
Dahinya berkerut, seketika kemudian pandangannya menjadi jelas. "Kau.."
Seulmi kembali berdiri ke posisi asal. Mindanya teringat dimana kejadian seseorang menghalang dia dari terkena bola. Sama.
Lelaki ni.
"Neo nuguya?". Soal Seulmi lagi.
Lelaki itu cuma memandang Seulmi tanpa reaksi.
"Saem! Ni sapa ni! Ada mamat handsome sesat dekat sini saem!". Jerit Ayoung tiba-tiba.
Heejae yang berada didalam bas, terus mengintai melalui tingkap.
"Ohh! Saem lupa nak bagitahu. Dia anak saudara saem, Kim Younghoon. Dia akan ikut kita pergi bercuti yah"
"Mwoo? Kenapa tiba-tiba saem? Kitorang tak kenalll"
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...