[1.4]

219 34 0
                                    

Chapter Fourteen : 1st Come 1st Served

"Iseul-ah!"

Seulmi berpaling melihat seorang jejaka yang melambai ke arahnya dari jauh.

"Aish jeongmal—"

Gadis itu berkerut geram apabila orang awam disitu melihat Junkyu pelik. Termasuk dia.

Sepantas kilat Seulmi pergi ke arah Junkyu yang tersenyum gembira. Dasar tak tahu malu lelaki ni.

"Annyeong Seo Iseul— ark!". Junkyu memegang lengannya yang baru ditumbuk Seulmi.

"Jangan sebut nama aku kuat-kuat lah. Kalau kawan sekolah aku nampak macam mana?"

"Ah, ini ke apa yang aku dapat lepas tunggu kau lama gila bagai nak rak". Rungut Junkyu sedih.

"Uhuh"

"Iseul~". Junkyu mendepakan tangannya.

Seulmi melihat lelaki itu atas bawah. "Mwo?"

"Hug~"

"HUH?! Sirheo!"

"Jeballl. Bogoshipeo.."

Seulmi memutar biji matanya ke atas sebelum memeluk tubuh Junkyu.

"Aku dapat rasa mood kau baik hari ni". Ujar Junkyu memberi pelukan erat sebelum meleraikannya.

"Kau 'rasa' je. Macam kau tak tahu mood aku sentiasa melayang"

Junkyu mengangguk lalu menarik Seulmi duduk di atas bangku bersamanya.

"Kenapa kau nak jumpa aku dekat sini bukan dekat ibu pejabat?". Soal Seulmi pelik.

Junkyu tersenyum.

"Sebab aku tak nak kau stress kita cakap pasal benda ni. At least kita ada pemandangan indah depan kita"

Seulmi dan Junkyu  melihat ke hadapan. Kebetulan pula terdapat seekor anjing sedang berak.

"Hmh. Sungguh indah"

"Err lupakan. Jadi, aku nak tahu perkembangan kisah kau dan dia"

Junkyu menongkat dagu manakala Seulmi menghela nafas berat.

"Junkyu. Aku rasa aku tak boleh buat.."

"Pulak. Tapi—"

"Aku tahu. Aku satu-satunya orang yang layak handle misi ni. Tapi kalau melibatkan Jungkook aku rasa aku tak boleh. Susah aku nak berlakon kalau dia terus menerus push aku jejauh"

"Tch tch tch. Iseul, Iseul. Kau masih dalam dunia silam kau kan? Aku dah agak benda macam ni akan jadi. Fine. Tak payah masukkan kisah silam kau dalam misi ni"

"Maksud kau?"

Junkyu tersenyum seraya tangannya menunjukkan satu beg kecil.

"Tada~ aku ada sediakan sesuatu untuk tolong kau buat misi ni"

Seulmi mengambil beg kecil itu lalu membukanya.

"Junkyu-ssi..". Mata Seulmi membulat. Terkaku dia disitu.

"Ya, aku tau aku handsome malahan bijak. Tak perlu puji lagi—"

Ppak!

"Ouch!"

"APA NI?"

"Ahh apa lagi. Kau tak nampak ke? B.U.K.U... BUKU"

Seulmi menunjuk muka buku itu dengan riak tak percaya.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now