[3.2]

275 36 10
                                    

Chapter Thirty Two : Break the promise

Pagi itu seperti biasa bagi Seulmi. Dia sedang bercucuk tanam di kebun kecil yang ada disitu.

Ditemani dengan budak-budak kecil. Yang tak lain tak bukan anak-anak dari rumah anak yatim itu sendiri.

"Noona! Tengoklah Jinu berjaya tanam pokok ni!". Choi Jinwoo menggoncangkan tangan Seulmi untuk raih perhatiannya.

Dahi Seulmi berkerut melihat satu pokok bunga ditanam secara terbalik.

"Eh mana dapat bunga ni Jinu?"

Jinwoo menunjuk ke arah satu pasu tidak jauh dari mereka. "Jinu ambik kat situ. Hebat tak Jinu"

Budak lelaki itu menyilang dada bangga.

"Eee apelah Jinuuu. Tu pokok orang dah tanamlahh. Mane boleh cabutt". Laung seorang gadis kecil yang sedang bermain dengan ulat tak jauh dari situ.

Jinwoo terkebil-kebil. "B-biarlah! Jinu tak kacau Cora kan!"

Sora menjelir lidah.

"Noona! tengok Cora! Ish Noona bagitahulah dia, Jinu tak salah. Kan noona??"

Seulmi tersenyum kecil seraya menggeleng.

"Sora dengan Jinu jangan gaduh okay? Meh tolong kita tanam ni"

"Eh noona. Jinu nak berak lah! Byee"

"Sora pun sama! Nak berak dengan Jinu. Bye unnie!"

Jinwoo dan Sora berlari masuk ke dalam rumah. Tak sedar memasing lain jantina.

"Eh eh bebudak ni"

"Takpe noona. Bap dengan Chi akan bantu noona". Secara mengejut suara kecil lain menerpa Seulmi.

" omona— terkejut noona"

Dua orang budak lelaki kembar seiras itu tercegat depan Seulmi.

Seorang nampak tersengih gembira. Seorang lagi nampak segan tak sudi.

"Baiknya Bap.. Chi pun nak tolong noona ke?". Soal Seulmi pada anak kecil yang pemalu itu.

Chi menyorokkan diri di belakang Bap.

"Bap memang baik! Bap yang ajak Chi tolong noona,". Bangga si Bap.

Seulmi mengangguk dengan senyuman lebar. "Arrasseo. Meh sini"

***

"JEON JUNGKOOK". Muka Tuan Jeon naik merah menandakan dia marah.

Jungkook memandang ayahnya tajam.

"Kook tetap dengan keputusan Kook. Appa tak boleh halang apa yang Kook nak buat"

"Appa dah besarkan kamu! Ini yang kamu balas?! Anak tak kenang jasa!"

"Appa tak pernah berjasa dekat Kook! Berhenti cakap macam appa pentingkan Kook padahal appa pentingkan diri sendiri selama ni!"

"Kurang ajar—". Tuan Jeon menumbuk Jungkook tepat di muka. Kuat sehingga Jungkook tersembam ke lantai.

" Sayang cukup!". Puan Jeon menahan suaminya dari mendekati Jungkook.

"Jangan masuk campur Gaeun. Ini urusan aku dengan dia"

"Tapi dia anak kita! Awak tak boleh pukul dia macam ni!". Puan Jeon sudah mengalirkan air mata. Tidak sanggup melihat anaknya diperlakukan sebegitu rupa.

"Dia bukan anak aku"

Senyap.

Puan Jeon terkedu.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now