Chapter Twenty Five : I know you
"Lagi satu mata Seulmi and then it's over". Seulmi membisik kata-kata semangat buat dirinya.
Peluh tidak usah dibilang. Peluh itu melambangkan semangatnya yang berkobar-kobar untuk kalahkan Apgujeong.
Sejak sekian lama.
Pritt!
Jungkook membuat lontaran. Gadis Apgujeong, Hyuna lebih cekap dari yang disangka.
Ssap!
Serangan demi serangan dilakukan. Lima minat berlalu, semua orang terkejut dengan permainan mereka.
Seulmi dan Jungkook masih bertahan.
Ssap!
Smash kuat dilakukan Jaehyun dan bulu tangkis menghala ke arah Seulmi.
Seulmi melihat ke arah bulu tangkis tersebut. Masa seakan berhenti seketika.
"Seoul tak pernah menang. Semua team mereka lemah"
"Kau kenal Seo Seulmi? Aku dengar budak tu terus bertanding walaupun baru lepas pindah sekolah. Mungkin cikgunya terdesak"
"Patutlah dia nampak pelik bila main badminton. Tak ada skill haha"
"Dia cuma memalukan nama sekolah"
"Seo Seulmi langsung tak layak berada dalam gelanggang badminton"
"Omma Sue nak sangat tengok Iseul main badminton macam orang lain. Sebab Omma Sue yakin, Iseul berbakat dan mampu pergi jauh. Betul Jinwoo?"
"Betul! Jinwoo kagum dengan noona! Noona daebak!"
Omma Sue dan Jinwoo
"Khajja Seulmi"
Ssap!!
Bulu tangkis yang hampir jatuh ke lantai berjaya diselamatkan Seulmi. Dan kini bulu tangkis itu menghala ke arah jaring ditengah.
Apgujeong berdiri kaku, yakin yang mata seterusnya milik mereka.
Namun percaya atau tidak bulu tangkis itu telah melanggar jaring lalu jatuh tepat di kawasan Apgujeong.
Suasana sunyi seketika.
Priitttt!!
"Seoul 21! Apgujeong 18!"
Seulmi dan Jungkook berpandangan. Mata mereka membulat sebelum kedua manusia itu berpelukan.
"KITA MENANGGG!!". Jisung dan Ayoung berteriak gembira. Semua ahli berlari ke arah Jungkook dan Seulmi.
Kecuali Iseul, dia merengus geram di kerusi. Sakit hatinya melihat Jungkook dan Seulmi berpelukan.
" waaa!". Seulmi yang terlompat-lompat gembira tiba-tiba tersedar. Cepat-cepat dia leraikan pelukan Jungkook dan berdehem janggal.
Jungkook pun lakukan benda yang sama.
Kenapa aku peluk dia?
"WAAAA! KETUA DENGAN JUNGKOOK JINJJA DAEBAK!!". Jisung memeluk erat Jungkook dan Seulmi. Kedua manusia itu cuma tersenyum palsu.
"Huhu kita menang! Ayoung nak nangis huaaa!". Ayoung memeluk Hana lalu acah sendu.
"Tahniah Seulmi, Jungkook". Ucap Hyunjin seraya menepuk perlahan bahu Jungkook.
Taehyung juga hanya tersenyum dari jauh. Dia nampak riak kegembiraan Seulmi bersama ahli yang lain.
Lelaki itu berdiri mendekati Iseul yang masih duduk. Almaklum kaki Iseul kan terseliuh.
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...