[0.6]

239 39 4
                                    

Chapter Six : People see in me

Sesi persekolahan tamat.

Seulmi mengunyah gula-gula getahnya. Memerhati gerak-geri Iseul dan Jungkook yang nampak mesra.

Dari awal pembelajaran, dua manusia itu cukup menyakitkan matanya. Lagi-lagi tempat Seulmi hanya dibelakang mereka.

Sangat-sangat,

"Mencemarkan mata aku". Seulmi bangun, menyandang begnya ke belakang. Langkah diatur ke pintu kelas.

Sempat dia melanggar bahu Iseul, tak ada lah kuat mana. Cuma gadis itu yang beria merintih sakit.

"Omo? Sorry, tak nampak. I mean, not sorry. Bye Jungkook~".

Seulmi melambai ke arah Jungkook yang memandangnya geram. Senyuman mengejek diberikan sebelum berlalu pergi.

"Kau okay Iseul?"

"N-nae. Saya tak apa-apa"

Seulmi bermain dengan gula-gula getahnya, sesekali membuat belon. Matanya diputar ke atas. Menyampah dan menyampah.

Dah berapa kali agaknya dia buat sedemikian.

Perjalanan diteruskan sehinggalah dia mendengar suatu bunyi, dia berhenti.

Meoww~

"Eoh?"

Kelihatan seekor kucing yang comot mengiau ke arahnya. Tambah lagi dengan badannya yang kurus kering.

"Annyeong..". Seulmi terus merapati kucing itu, mengusap kepalanya.

"Ah! Kejap—". Poketnya diseluk, mencari sesuatu.

"Jaaaa.. makanlah". Baki nuget yang dibawanya dicubit sedikit demi sedikit dan diberikannya. Kucing itu terus makan.

Meoww~

Seulmi tergelak kecil. "Kiyowo.."

Khusyuk dia senyum, tengok kucing itu makan. Sehingga tak perasan ada orang sedang mendekatinya.

"Kau buat apa?"

Seulmi terus terbangun, berpusing menghadap manusia itu. Tangannya disilang kebelakang.

Dia menggeleng. "Tak ada. Tak ada apa,"

Jungkook cuba mengintai, tetapi dihalang badan Seulmi.

"Kenapa?". Soal Seulmi laju.

Jungkook memandangnya semula. "Kenapa kau buat macam tu tadi?"

"Buat apa?". Seulmi mengangkat kening tidak faham.

"Jangan buat-buat bodoh. Kau langgar Iseul tadi—"

"Ahhhh...". Gadis itu mengangguk faham. Sebab Iseul rupanya. Patutlah, jadi sekarang ni hal Iseul dah jadi hal dia?

Pfttt lagak macam dah jadi suami isteri.

"Sebab aku menyampah". Jawabnya datar.

"Apa?"

Seulmi mendekati Jungkook. Tali leher lelaki itu dipegang dengan senyuman.

"Orang yang tampan macam kau, tak sesuai dengan dia. Kalau ikutkan, kau ni hanya sesuai dengan aku saja. Hm?"

Tap!

Tangan Seulmi ditepis kasar. Tapi dia tetap tersenyum.

"Jangan nak mimpi. Aku tak rela bersama dengan perempuan jahat macam kau—"

Seulmi tergelak sinis. "So, I'm a bad girl huh? And Iseul the good one? "

Kakinya menapak kebelakang. Tangannya disilang ke dada, berlawan mata dengan mata Jungkook.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now