[3.0]

255 35 16
                                    

Chapter Thirty : I'll be alone on my own

Hari-hari berjalan agak sukar bagi Seulmi. Walaupun dia sering kali dibuli, dia akan gunakan kekuatan yang ada untuk pertahankan diri.

Lebam-lebam dibadannya beransur pulih. Jadi pakaiannya berubah seperti biasa.

Rambutnya yang masih berwarna biru tua diikat tinggi. Skirt kembali dipendekkan, kembali pada Seo Seulmi yang dulu.

Seulmi berjalan masuk ke dalam sekolah dengan earpod tersemat ditelinga. Daripada dengar suara mengata dia, lebih baik dengar lagu.

Muka dibuat selamba, langsung tak terkesan dengan pandangan orang padanya.

"Kenapa dia masih sekolah dekat sini?"

"Aku menyampah tengok muka dia"

Jungkook yang bersama dengan Iseul cuma memerhati dari jauh. Seulmi memang tepati janji. Sejak hari itu Seulmi langsung tak tegur dia.

Kalau berselisih pun Seulmi tak pandang. Macam tak kenal langsung!

"Jungkook, balik ni kita singgah kedai biskut yang baru bukak tu nak tak?"

"Kedai biskut?"

"Eung. Saya teringin nak makan dekat situ. Diorang kata sedap"

"Oh, aku ingatkan tu kedai tteokbokki"

"Tteokbokki? Em saya kurang berminat lah dengan tteokbokki. Mulai hari ni awak kurangkan fikir pasal tteokbokki bila dengan saya eoh?". Pinta Iseul dengan senyuman.

Jungkook diam. Iseul tak suka tteokbokki?

Tapi Iseul yang dulu..

"Eh alamak. Saya lupa nak bawak dompet lah. Aish"

"Kau tertinggal ke?". Soal Jungkook apabila Iseul membelek-belek poketnya.

"Rasanya lah.. aish takpelah. Lain kali lah kita pergi kedai biskut tu Jungkook"

"Tak apa. Aku boleh belanja"

"Eh tak perlu lah. Menyusahkan awak je!"

"Tak susah. Kau kan yeochin aku sekarang"

Iseul tersenyum lebar. Laju dia mengucup pipi Jungkook tanpa segan silu.

"Gomawo Jungkook. Sayang awak!"

"Nado". Jungkook mengukir senyuman kecil.

***

" aku nak berhenti". Kata Seulmi datar.

Satu surat diletakkan dihadapan Yoongi dan Junkyu.

"Wait what? Berhenti apa?"

"Maaf Jun. Aku tak mampu nak buat misi ni lagi. Aku dah tak kisah siapa Jeon Jungkook tu. Kalau kau nak, kau cari sendiri"

Yoongi cuma diam. Junkyu dah panas bontot.

"Apa ni Seul? Kau bukan ke suka Jungkook? Takkanlah benda ni susah sangat?"

"Aku suka dia tak bermakna dia suka aku. Jungkook suka orang lain. Aku dah give up"

"Seul, kau pikirlah elok sikit. Aku yang bawa kau masuk agensi ni. Agensi ni yang banyak bantu kau sara hidup"

"Kalau macam tu kita putus"

Junkyu ternganga. "A-apa?"

"We are over Junkyu. Aku berhenti jadi ahli agensi ni"

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now