Chapter Fifteen : Worst Day
Seo Seulmi's POV
"Aeri, sudikah kau jadi girlfriend aku?"
"AWWWWW SWEETNYA!"
"PEWWIT PEWWIT. Ship! Ship!"
"Kahwin teros lah weh!"
Aku memandang bosan senario lamaran yang berlaku didepan kelas lalu mengalihkan pandangan pada buku diatas meja pula.
Aku pandang je tapi otak aku dekat tempat lain.
Kata-kata Jimin tempoh hari memang berlegar-legar dalam kepala aku.
Apa maksud dia 'peka jangan sampai benda lain terlepas'?
Bruh!
Aku dah cukup peka lah ni. Aku peka dengan semuaaa aktiviti yang sekolah buat.
Sampai nak berak pun aku selalu peka biar tak ada najis aku tercicir membentuk abstrak di tandas— ew.
Kenapa jijik sangat aku ni.
"Aku dengar Taeyang dah lama simpan perasaan dekat Aeri"
"Lols. Aku pun dengar jugak. Tak sangka betul rumors tu. Ingatkan dia menyimpan dendam ke ape en, macam sinetronn hahahah"
"Dendam? Hahahahah weh wujud lagi ke zaman sekarang ni benda camtu? Kau tengoklah, diorang kemana-mana pun bersama"
Dendam..
Hm.. ada apa-apa yang aku terlepas ke?
Pap!
"Woi. Mengelamun apa"
Bahu aku terhinjut dek terkejut dengan hentakan meja oleh manusia dihadapan aku.
Siapa lagi.
Jeon Jungkook lah.
Dia ni sehari tak tunjuk marah dia dekat aku tak sah.
Dia ni dah ada tanda-tanda syok dekat aku ke apa? HAHAHA
Well, aku kan kuat perasan. Lagipun instinct aku selalu jadi kenyataan.
Cihh instinct haktuih!
"Mengelamun detik-detik mesra kita bersama.. kenapa?". Ujar aku tersenyum apabila melihat reaksi wajahnya berubah.
Cemberut habis.
"Sejak bila kita ada detik mesra? Detik aku dengan kau adalah detik paling ngeri dalam hidup aku"
"Right. Detik itulah yang awak akan ingat sampai bila-bila. Betul tak?"
"Dawon panggil". Tanpa membalas pertanyaan aku tadi, Jungkook berpaling ke depan.
Aku pandang ke tepi. Barulah aku perasan, Dawon dah lama berdiri tercongok ditepi meja aku.
"Aku suruh Jungkook panggil baru kau dengar hm?"
Aku memutar biji mata ke atas. Mamat nerd ni. Suka cakap lepas je kerja dia.
"Ambil ni. Isi lepastu hantar sendiri dekat saem"
Mata aku membulat apabila melihat tulisan diatas kertas itu. Meja Dawon dibelakang aku tendang.
"Yah!"
Borang kaji selidik pelajar. Sila isi dan hantar hari ini juga.
Lahanat gila. Banyak sial benda ni.
"Saem suruh korang sekelas yang isi— kenapa aku?!"
"Aku dah bagi dekat diorang tapi sebahagian diorang tak nak isi. Kau orang terakhir, jadi kau jelah isi semua"
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...