Chapter Nineteen : Meet, future sister-in-law
"Maaf kalau menyusahkan kau. Yelah, aku tak tahu nak ajak siapa lagi. Mentang-mentang Jiwoo ni sensitif sikit dengan stranger jadi aku terfikir kau je"
Ujar Jungkook serba salah. Dia memimpin Jiwoo manakala Iseul berada disebelahnya.
"Tak ada hal lah. Jalan-jalan je pun. Uhm kita ke kafe nak? Awak mesti lapar kan". Iseul tersenyum mengajak sambil matanya melirik ke arah sebuah kafe tidak jauh dari mereka.
Jungkook mengangguk setuju.
"Jiwoo lapar tak?"
"J-jiwoo l-lapar tak..". Anak kecil itu hanya mengulang ayat yang dituturkan Iseul.
Jungkook dan Iseul berpandangan lalu tersenyum.
"Comel je adik awak ni"
Jungkook mengangkat kening. "Tengoklah, siapa abangnya"
"Eee hahaha"
Gelak-gelak akhirnya mereka tiba juga dikafe. Mereka bertiga duduk disatu meja bersama makanan yang telah dibeli.
"Em Iseul, aku nak ke tandas sekejap. Kau tolong tengok-tengokkan Jiwoo ya?"
"Okay"
Jungkook tersenyum sebelum beredar pergi ke tandas.
Jiwoo yang melihat kelibat abangnya pergi terus bertukar riak. "H-hyungg!"
"Jiwoo-ah, Jungkook-hyung nak ke tandas sekejap". Balas Iseul sambil menahan anak kecil itu dari pergi mengikut Jungkook.
Jiwoo meronta. "H-hyungg!"
Iseul mengetap bibir. "Andwae Jiwoo-ah. Jangan buat bising, orang tengok lah"
"H-hyunggg!!"
"Yah, berhenti—". Akhirnya Iseul menarik Jiwoo lalu menutup mulut budak tersebut. Tapi masih terdengar suara rontaan dari mulut budak kecil itu.
"Noona cuba sabar ni. Jiwoo baik jangan macam-macam.."
Jiwoo menolak air kopi sejuk diatas meja jatuh betul-betul diatas peha Iseul.
Iseul ternganga. "Ah! Jiwoo!"
Pegangan pada Jiwoo langsung terlepas, membuatkan budak kecil itu terus berlari pergi.
"Aish— budak kecik tu menyusahkan betul!". Rungut Iseul sambil membersihkan seluarnya menggunakan tisu.
Tidak dikisahkan langsung kemana Jiwoo pergi.
***
Seulmi membuang batang lolipop yang sudah habis dimakannya ke dalam tong sampah.
Tangannya dimasukkan ke dalam poket sweater sambil dia berjalan menghirup udara segar ditaman itu.
Sedang tenang dia bersiar-siar, dari jauh dia terpandang sesuatu seakan budak sedang bergaduh ditepi kotak pasir berdekatan gelongsor.
Dia mengecilkan mata lalu menggeleng apabila melihat mereka menolak budak kecil jatuh kedalam kotak pasir itu.
"Budak-budak zaman sekarang. Suka betul acah gangster. Hmph"
Sambil dia berjalan melewati tempat itu, Seulmi terdengar teriakan yang kuat membuatkan dia terus menoleh.
"Yah! Budak gila! Diam lah!"
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...