Chapter Sixteen : Got Me A Soccer Team
"Ahh jinjja". Seulmi mengeluh sebaik teringatkan ugutan Taeyang sebentar tadi.
Sekarang ni apa masalah dia? Dah tak ada orang lain ke dia nak ugut? Banyak-banyak orang, Seulmi juga jadi mangsa.
Seulmi melangkah masuk ke dalam kelas yang sudah tiada orang itu. Mestilah, sebelum dia keluar pun memang kosong kelasnya.
Sebaik saja kerusi ditarik, Seulmi baru perasan sesuatu.
"Eoh..?"
Diatas mejanya terdapat sandwich, sekotak susu pisang dan... nota.
Seulmi terus mengambil nota itu dan memeriksa setiap helaiannya. Matanya membulat.
Dia memandang sekeliling. Tiada siapa.
Tidak puas hati Seulmi pergi ke pintu, mengintai dikoridor luar kelas. Sama juga, kosong.
Gadis itu melihat semula nota ditangannya.
Itu nota yang lengkap untuk keseeemua subjek pada hari tu. Dia memang tak kenal tulisan tu. Mestilah, buat apa nak kisah pasal tulisan orang?
Tapi yang peliknya, manusia mana pula nak bagi dia nota ni? Amboi baik betul.
Setahu Seulmi, semua orang dalam kelas tu memang bermusuh dengan dia.
Tak mungkin ada yang nak tolong dia secara sukarela— eh peliklah!
Orang tu kena rasuk ke apa?
Malas nak berfikir lagi, Seulmi melabuhkan punggungnya diatas kerusi. Dia memandang air dan makanan dihadapannya teragak-agak.
Aduh dia lapar ni. Tapi kalau ada racun macam mana?
Grukk~
"Ahh jinjja! Lantaklahh"
Straw dicucuk kedalam kotak susu pisang itu sebelum air itu selamat disedutnya. Tak lupa sandwich juga dibuka dan dimakan enak.
"Hmm masisseoyo~". Senyuman Seulmi sampai ketelinga sebaik rasa sandwich itu betul-betul kena dengan taste dia.
Tanpa gadis itu sedar.. di luar kelas, seseorang sedang memerhatikannya dibalik pintu.
Tangan dimasukkan kedalam poket seluar sebelum manusia itu beredar dari situ. Senyuman kecil terukir dibibirnya.
***
Seulmi melangkah laju ke dalam Chyper Agency buat kedua kalinya dalam tahun itu.
Ada sebab dia jarang pergi ke situ. Salah satunya,
"Hai Seulmi. Lama tak nampak kau dekat sini. Sibuk buat misi?"
Seulmi memandang gadis dihadapannya dengan muka toya. "Ya"
"Aww, kesiannya. Nampaknya kau masih tak mampu nak pecahkan rekod aku, selesaikan misi dalam masa pendek hm—"
Ya.. sebab dia ada masalah kalau berhadapan dengan perempuan ni.
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...