Chapter Thirty One : Disappear from his life
"Tapi Tuan dah bayar saya untuk lakukan kerja ni—"
"Lupakan. Kau ambil saja duit tu dan berhenti cari dia. Aku dah jumpa Iseul yang sebenar"
"Apa yang Tuan maksudkan ni? Iseul ada dengan Tuan?"
"Ya. Dan sekarang kau boleh berhenti berhubung dengan aku"
"Kejap Tuan. Tuan dah salah ni—"
Tutt...
Panggilan diputuskan oleh Jungkook sendiri.
Jungkook baring di atas katil lalu termenung memandang siling biliknya.
Adakah betul keputusan yang dia buat?
Betul.
Dia tak perlukan penyiasat sebab dia percayakan Iseul.
Tiada apa yang perlu disesalkan.
Sekarang dia dah dapat apa yang dia nak.
Tapi.. kenapa dia rasa ada sesuatu yang tidak lengkap? Jungkook tak faham perasaan dia sekarang.
Dan mindanya terus teringatkan Seulmi. Seo Seulmi.
Kenapa aku fikirkan dia?
***
Yoongi memandang Seulmi yang sedang termenung ke luar tingkap keretanya.
Sepanjang perjalanan gadis itu senyap. Kalau dekat corong radio ada perbualan yang lawak, Seulmi tetap tidak bagi reaksi.
Jiwanya seakan kosong.
"Kau fikirkan dia?". Soal Yoongi sambil mata menumpu pada jalan raya. Terdengar suara keluhan Seulmi.
" molla. Buat apa aku nak fikirkan dia"
"Mana lah tahu. Kau kan.. sukakan dia"
Seulmi diam sejenak. Betul ke dia suka kan Jeon Jungkook?
Segala perasaan yang dia luahkan pada Jungkook hanya dengan niat nak buat lelaki itu tergugat.
Tapi kenapa dia sendiri terasa sesak saat terfikirkan Jungkook bersama dengan Iseul.
Kalau betul.. bermakna dia dah jatuh dalam perangkap sendiri.
Malang.
Lagi malang sebab Jungkook dah bahagia dengan orang lain selain dirinya. Dan dia disini berduka.
"Banyak mana pun kau nak nafikan perasaan kau dekat dia, kau tetap tak dapat tipu diri kau sendiri Seul. Kau dah suka dia masa pertama kali jumpa dia. Dan ini kali kedua.. tak mustahil"
Seulmi memejam mata rapat sambil menyandarkan badan pada kerusi.
"Kau betul Yoongi. Aku suka dia. Lebih dari apa yang aku sangka"
"Berapa kali aku cuba lupakan dia pun aku tetap tak boleh. Mungkin ini balasan untuk aku sebab buat jahat dekat orang selama ni. Tuhan nak hukum aku". Sambung Seulmi lagi.
"Geuman Seul. Kau bukan jahat. Kau cuma lindung diri kau dari anasir kat luar tu. Sebab kau tak nak perkara yang sama berulang lagi. Berhenti fikir negatif okay?"
Yoongi mengusap tangan Seulmi cuba menenangkan gadis itu. Seulmi menggenggam tangan Yoongi erat.
"Terima kasih Yoongi"
***
Sudah sebulan berlalu. Sebulan juga Seulmi hilang dari radar. Langsung tak ke sekolah.
YOU ARE READING
[C] One Sided Love (Mission) | Jeon Jungkook
Random"Kau kena buat misi ni" ➡ Dibenci oleh Jeon Jungkook semestinya sesuatu yang amat menyakitkan. -------- "Let me show you how hurt one sided love can be," When she loves him, but he hates her. [One Sided Love] ©sthyne2020 Status: Completed✔ Start: 18...