[1.1]

215 34 0
                                    

Chapter Eleven : Badminton Team

"Tahniah Jungkook dan Iseul. Markah kamu berdua paling tinggi dalam projek kali ini"

"WOOOooo". Satu kelas menepuk tangan untuk mereka berdua. Jungkook dan Iseul pula tersipu malu.

"Contohi mereka. Ada nilai kerjasama dalam projek ini. Dan Seulmi—"

Seulmi menongkat dagu memandang guru didepan kelas.

"Jumpa saya lepas ni"

"Nae"

Bisikan mula kedengaran. Mestilah orang dah sangka buruk-buruk pasal dia.

"Baiklah.. sampai sini saja kelas kita hari ini. Saya nak semua dapat markah yang tinggi macam Jungkook dan Iseul lepas ni. Faham?"

"Faham Saem!"

"Seulmi, mari"

Dengan malasnya Seulmi bangun dari kerusi lalu mengikut guru wanita itu. Sempat dia menjeling ke arah meja Iseul dan Jungkook yang dikerumuni pelajar lain.

Daebak! Macam mana korang buat duh!

Share lah sikit, mesti ada rahsia macam mana korang dapat markah tinggi!

Jungkook, kau buat dengan Seulmi juga kan? Okay ke dia tu?

Kau ni! Tak payah tanya memang dah tahu. Mestilah dia nak ambil kesempatan je..

Ya tak ya. Tengoklah, saem dah panggil dia. Mesti nak marah sebab markah dia rendah— pft.

"Tch"

Ramai betul dengki dengan dia.

"Habis markah korang tinggi sangat lah? Kata orang.. hmph". Seulmi terus keluar dari kelas.

Sampai saja di bilik guru, Seulmi terus berdiri sebelah meja guru tadi. Kakinya tidak duduk diam, masih menunggu guru itu bersuara.

"Seulmi"

"Hm"

"Mana projek kamu?"

"Aik?". Kening Seulmi terangkat. "Saya dah hantar dekat Hanbyul. Dia yang hantar dekat meja saem kan. Kenapa?"

"Tapi saya tak jumpa projek kamu. Banyak kali saya buat semakan tapi saya tetap tak jumpa. Kamu pasti kamu dah hantar?"

"Ya"

Guru itu diam seketika.

Seulmi menguis-nguis jarinya resah.

"Kalau tercicir pun saya tak pasti kita boleh cari dalam masa terdekat.."

"Jadi Saem nak saya buat semula?"

"Hm.. pelik. Kamu punya je yang hilang. Yang lain ada. Nak tak nak memang kamu perlu buat balik untuk dapatkan markah. Tinggal lagi tiga hari sebelum sistem key in markah tutup"

"T-tiga hari??"

"Ini je yang saya mampu buat. Seulmi, kamu boleh minta tolong Jungkook dan Iseul untuk siapkan projek ni secepat mungkin—"

"Ergh... dua ekor beruk tu..". Gumam Seulmi dengan geram.

"Kamu boleh balik ke kelas sekarang"

Seulmi menunduk hormat lalu berpusing kebelakang. Terus bertemu dengan tubuh lain.

"Seulmi?"

Seulmi mendongak.

Dia lagi..

Taehyung tersenyum lebar.
"Hey—"

Seulmi terus berlalu pergi, membuatkan senyuman Taehyung bertukar janggal. Bulu romanya naik.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now