[2.7]

228 35 12
                                    

Chapter Twenty Seven : I don't Deserve this

"Kita mula dengan aktiviti pertama kita malam ni. Jalan sesat dalam hutan!". Heejae saem melaung gembira.

Terkejut mereka disitu. "Saem!"

"Mwo? Interesting right? "

"Saem agak-agaklah nak suruh kitorang masuk hutan pun. Tengah malam ni"

"Ani! Saem sangat bertekad untuk buat aktiviti ni dengan kamu semua sejak awal lagi. Jangan risau, kita bergerak dalam kumpulan. 1 kumpulan 3 orang"

"Saya cop Hyunjin dan Taehyung sunbae!". Ayoung pantas memeluk kedua lengan lelaki itu.

Jisung pandang Hana. "Kau dengan aku je lah"

"Hm"

"Awak dengan saya kan Jungkook?". Soal Iseul, meraih anggukan Jungkook.

Kini tinggal Younghoon dan Seulmi.

"Cepat kamu berdua, pilih kumpulan". Arah Heejae sambil melihat jam.

Younghoon berjalan pada Jisung dan Hana. Seulmi nak tak nak kena satu team dengan Iseul.

Takpe asalkan ada Jungkook.

"Alright! Kamu masuk berasingan. Selang lima minit kumpulan lain akan masuk. Bawak torchlight masing-masing"

***

Trio Seulmi, Jungkook dan Iseul.

"Eoh tanah ni macam lembap sikit. Macam mana kalau tenggelam?". Iseul menyuluh pada tanah dihadapan mereka.

"Sini, pegang bahu aku". Tawar Jungkook.

"Serius?"

"Eung"

Iseul memegang bahu Jungkook sebagai sokongan. Mereka berdua tersenyum.

"Aku dah jadi tunggul dekat sini?"

Jungkook dan Iseul menoleh ke arah Seulmi.

"Eoh kau kan boleh berdikari"

"Tapi saya pakai ni". Seulmi menunjukkan heels nya.

"Kau dah tahu kita nak masuk hutan, pakai kasut tumit kenapa?"

"Bukan salah saya tak jumpa kasut sukan saya. Hilang"

"Aku tahu kau boleh survive. Khajja Iseul". Jungkook membantu Iseul melalui tanah yang lembap dihadapan mereka.

"Jungkook. Jangan tinggal saya!". Seulmi melaung apabila Jungkook sudah maju ke depan. Manakala dia tercegat disitu tak tahu nak buat apa.

Kasut tumit punya pasal!

"Palliwa! Kitorang pergi dulu, kau boleh kejar". Dengan itu bayangan dua manusia tak guna tersebut hilang dari pandangan.

" yah! Jungkook!". Seulmi menghentakkan kaki seraya merengus geram.

Sementara disituasi Jisung, Hana dan Younghoon.

"Wargh! Ape tu!". Jisung memeluk lengan Hana sambil menggigil.

" ish ape benda. Jangan peluk aku, rimaslah". Hana cuba menolak tapi Jisung makin kuat pegang taknak lepas.

[C] One Sided Love (Mission) | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now