BAB 18

159 13 0
                                    

            Pada hari pernikahan Fatin dan Cikgu shakiram, semua sibuk menguruskan majlis. Mama Fatin hanya menjemput ahli keluarga sahaja. Ketika semua sibuk menguruskan majlis, Fatin masih tidur di biliknya. Mama Fatin pergi ke bilik Fatin untuk mengejutnya.

"Adik, bangun lahh. Dah pukul lapan ni nanti pukul 11 nak mula majlis". Kata Mama.

" Majlis apa ma? Orang penat lah. Malam tadi kan show habis lambat". Kata Fatin.

"Eh, awak nak nikah ni tau, bangun. Nanti mama tuang air dekat adik baik bangun". Kata mama.

" Nikah??!! ". Kata Fatin.

Fatin menjerit kerana terkejut. Fatin masih tidak percaya yang dirinya akan menjadi isteri pada usia 16 tahun. Mama Fatin memberikan baju untuk dipakai. Fatin dengan tidak rela mandi dan bersiap siap.

            Fatin sedikit pun tidak tersenyum apabila dia tahu majlis akan bermula. Fatin turun ke bawah dan melihat cikgu shakiram sudah bersedia. Walupun Fatin menunjukkan wajah bersahaja tetapi di dalam hatinya sangat berdebar. Mama Fatin duduk di sebelahnya dan memegang tangan Fatin. Fatin melihat cikgu Shakiram dan Tok kadi bersalaman dan bersedia untuk melafazkan akad nikah. Tok kadi bertanya tentang soalan soalan agama. Cikgu Shakiram dengan lancar menjawab persoalan itu.

"Muhammad Shakiram bin Rakim? ". Kata tok kadi.

" Ye saya" Jawab cikgu Shakiram.

"Aku nikahkan engkau dan aku kahwinkan engkau dengan Fatin alieya binti Mustaffa marni dengan mewakil walikan bapanya dengan mas kahwin 100 ringgit tunai". Lafaz Tok kadi.

" Aku terima nikahnya Fatin alieya binti Mustaffa marni dengan mas kahwinya 100 ringgit tunai". Lafaz cikgu Shakiram.

"Sah, alhamdulillah". Kata Tok kadi.

Selepas Fatin mendengar perkataan
" Sah" , Fatin terus menghela nafas. Mereka menandatangani borang pernikahan.

             Selepas selesai semua, mereka mengambil gambar keluarga bersama sama . Cikgu Shakiram dengan bersahaja memegang tangan Fatin dan bergambar bersama yang lain. Fatin pada awalnya terkejut tetapi dia sedar bawaha mereka berdua sudah halal.

"Wah, dah boleh pegang tangan". Usikan abang Aidil.

" Dah halal kan". Kata abang airil.

" Ish, abang ni". Kata Fatin.

"Lepas ni abang abang pula lah yang kawin. Ataupun kakak kakaknya". Kata cikgu Shakiram.

Mereka berdua leka bergambar sehingga mereka terlupa yang tangan mereka masih berpegangan. Fatin melihat di luar rumah nya adalah beberapa kereta mewah dan beberapa orang berpakaian kot hitam di depan rumah nya. Fatin membiarkan kerana dia tidak memikirkan tentang itu pada masa itu.

              Habis sahaja majlis,Fatin terus naik ke biliknya dan mandi. cikgu Shakiram membawa masuk barangnya ke bilik Fatin ketika Fatin sedang mandi. Fatin yang berada di bilik air dua ketika mendengar cikgu Shakiram masuk ke biliknya. Fatin sengaja menunggu cikgu Shakiram untuk keluar dari bilik baru dia keluar dari bilik air. Tapi cikgu Shakiram sengaja berlengah lengah di bilik.

"Cikgu dah keluar belum, orang nak keluar ni? ". Tanya Fatin.

" Tak kenal lah siapa cikgu dekat sini. Sorry ehh". Kata cikgu Shakiram.

"Ala, yelah. Abang, abang pergi lah keluar dulu". Kata Fatin

Cikgu Shakiram tersenyum dan keluar dari bilik itu. Fatin dengan perlahan keluar dari bilik air. Fatin melihat barang barang cikgu Shakiram sangat banyak . Fatin dengan laju menyimpan ps4 nya di bawah katil kerana takut di Tegur oleh Cikgu Shakiram.

        Tak lama kemudian, Fatin turun ke bawah dan melihat semua sedang berkumpul. Fatin lebih memilih duduk di sebelah mamanya berbanding duduk di sebelah cikgu Shakiram. Cikgu Shakiram memandang Fatin dan beralih ke sebelah Fatin.

"Dah nikah kan, sayang tak boleh lari dari abang". Kata Cikgu Shakiram.

"Mana ada orang lari". Kata Fatin.

Fatin hanya membiarkan cikgu Shakiram memegang tangan nya. Kak Bella memandang mereka berdua sangat mesra dan berasa tidak senang duduk. Fatin sedar yang Kak Bella memandang ke arahnya tetapi dia membiarkannya sahaja. Tak lama kemudian abang Haikal datang bersama seorang perempuan. Fatin masih tidak melihat muka perempuan itu kerana terhalang. Setelah mereka datang mendekat, Fatin sangat mengenali muka itu. Perempuan itu ialah Sarah. Semua terkejut melihat Sarah kecuali Kak Bella.

"Korang baru sampai. Kenapa lambat sangat? ". Tanya Kak Bella.

" Lambat sebab jem satu hal, ni hah tuan puteri ni pun lambat jugak"  Kata abang Haikal.

"Ni siapa abang Haikal? ". Tanya Fatin.

" Ni girlfriend abang, eh Sorry. Tunang abang nama dia sarah". Kata abang Haikal.

" Wow, tunang bagus lah tak de nak kacau hidup orang ". Kata cikgu shakiram.

Semua mendengar kata kata cikgu shakiram. Fatin menepuk nepuk paha cikgu shakiram kerana ingun memberhentikan cikgu shakiram. Walaupun mereka duduk berjauhan tetapi fatin hanya memandang sarah sahaja kerana pelik. Sarah dengan tak tahu malu makin lama makin mendekati cikgu shakiram. Cikgu shakiram terus menukar tempat dengan Fatin.

        Pada larut malam, Fatin takut masuk ke biliknya kerana malu berjumpa dengan cikgu shakiram. Fatin perlahan lahan masuk ke biliknya. Fatin mendengar bunyi air menandakan cikgu shakiram masih mandi di bilik air. Fatin duduk di katilnya dan menghela nafas lega. Tak lama kemudian, cikgu shakiram keluar dari bilik air tanpa memakai baju dan hanya memakai tuala sahaja. Fatin yang melihat cikgu shakiram sekali lalu terus menutup matanya dengan bantal.

"Ish, cikgu . Apa ni? Tayang tayang badan pulak". Kata Fatin.

" Bukan nya haram pun. Abang ada Six pack lah , tak bertoxic pun kalau tengok". Kata cikgu shakiram.

"Pergi lah pakai baju sana, kalau tak malam ni tidur bawah". Kata Fatin.

" Okey okey, gurau je". Kata cikgu shakiram.

Cikgu shakiram terus menggapai bajunya dan memakainya. Fatin masih lagi menutup mukanya dengan bantal kerana tidak ingin melihat badan cikgu shakiram. Cikgu shakiram melihat Fatin dan mendekati Fatin.

"Dah, abang dah pakai baju" . Kata cikgu shakiram.

Fatin perlahan lahan mengalihkan bantal. Cikgu shakiram betuk betul meletakkan mukanya di hadapan muka Fatin. Fatin sangat terkejut dan menatap mata cikgu shakiram. Mereka berdua saling menatap satu sama lain. Fatin tersedar setalah beberapa saat menatap mata cikgu shakiram. Fatin terus baring di katil dan meletakkan bantal di sekeliling nya untuk memisahkan kawasannya dan kawasan cikgu shakiram. Cikgu shakiram melihat Fatin berbuat demikian tanpa berkata apa apa kerana dia tahu yang dia tidak boleh melawan Fatin.

NOTE DARIPADA PENULIS

Korang tolong vote yeee........ Walaupun cerita ni tak seberapa tapi min Still akan buat yang terbaik untuk korang baca...
💕💕💕💕

CIKGUKU SUAMIKUWhere stories live. Discover now