Bab 3

384 15 3
                                    

           Habis sekolah, cikgu shakiram terus pergi ke rumah Fatin. Mama Fatin memanggil Fatin untuk turun makan tapi tiada jawapan. Cikgu shakiram menawarkan dirinya untuk membawa makanan ke atas.

" Fatin cikgu masuk tau".

Kata cikgu shakiram sambil memegang dulang yang penuh dengan makanan. Fatin masih terbaring di atas katilnya.

"Sayang bangun lah, seharian tido".

Kata cikgu shakiram sambil mengalihkan tuala di dahi Fatin. Fatin terbangun .

" Orang dah bangun lah. Siap mandi lagi. Tak tau diam je lah".

Kata Fatin sambil mengambil makanan di dulang itu.

"Kak Bella ade dekat rumah ke? Tak nampak pun masa masuk tadi?".

Tanya cikgu shakiram. Fatin terus menarik muka dengan cikgu shakiram.

" Keluar lah sana kalau nak cari Kak Bella. Tak payah masuk dengan orang".

Kata Fatin sambil mencapai telefonnya. Cikgu Shakiram keluar tanpa berkata apa apa.

"Serius lah dia cari Kak Bella? What the..buang masa betul".

Kata Fatin sambil main telefon nya. Cikgu Shakiram berjumpa dengan Mama di bawah.

" Mama, Bella tak de cakap apa apa kan dekat Fatin".

Tanya cikgu Shakiram. Mama berhenti membuat kerja.

"Haritu diaorang gaduh sebab shakiram. Tapi Bella tak bagi tahu apa apa".

Kata Mama. Shakiram mengangguk tanda paham. Mama mengajak sekali kerana abang Aidil dan abang Airil ade shooting. Kak Bella masih bekerja. Papa pulang tak lama kemudian.

" Adik mana? Tak makan sekali ke?".

Tanya papa. Mama memberitahu yang Fatin demam. Mereka bertiga makan bersama. Fatin turun untuk menghantar dulang ke bawah. Cikgu Shakiram ternampak Fatin membawa turun dan membantu Fatin mengangkat dulang itu.

"Tak kesian dekat Kak Bella ke?".

Kata Fatin dengan tiba tiba. Muka cikgu Shakiram berubah. Fatin hanya cakap kosong dan balik ke bilik nya.

            Cikgu shakiram pulang ke rumah selepas itu. Demam Fatin semakin berkurangan. Abang Aidil dan abang Airil pulang dari shooting dan memberi coklat kepada Fatin.

CIKGUKU SUAMIKUWhere stories live. Discover now