BAB 7

264 13 0
                                    

                 Masuk sahaja kereta, pian tiba tiba tergelak seorang diri. Fatin dan papa pian memandang pian. Fatin mengetuk kepala pian.

"Kau asal gelak tiba tiba? ". Tanya Fatin.

" Kau jealous kan tadi? Sebab tu lah kau suruh aku tumpang kan kau". Kata pian.

"Otak kau, kau pikir lawak. Setiap perempuan ada perasaan lah.. Tapikan pian, asal muka papa kau macam familiar eh? ". Tanya Fatin.

" Bapak aku kan penyampai radio. Kau tak tahu ke? Nasha dengan wan tahu kot".  Kata pian.

Fatin terus melihat telefonnya. Cikgu shakiram mengirimkan pesanan tapi Fatin tidak membaca kerana Fatin marah pada cikgu shakiram.

          Sampai di rumah, Fatin terus duduk di sofa. Papa Fatin balik tak lama selepas itu. Papa Fatin memberikan satu sampul surat pada Fatin.

"Apa ni Pa? ". Tanya Fatin.

" Kontrak lah. Ingat masuk syarikat papa tak de kontrak apa apa? ". Kata papa Fatin.

Fatin terus membuka surat surat itu. Selepas membaca kontrak itu, Fatin terus menandatangani kontrak itu. Di sebabkan esok cuti sekolah Fatin bercadang untuk pergi ke syarikat untuk berlatih vokal. Fatin terus memberitahu abang airil yang dia akan pergi Syarikat esok. Fatin masuk ke biliknya dan mandi. Setelah selesai mandi, Fatin melihat telefonnya yang tidak berhenti henti berbunyi.

"Wow, 69 pesanan 33 miss Call. Asal lah cikgu ni". Kata Fatin

Fatin terus silent kan telefonnya dan pergi bermain game di bilik abang Aidil. Fatin meninggalkan telefonnya di biliknya. Fatin sangat khusyuk bermain game sehingga larut malam.

" Adik, pergi tidur lah. Dah pukul 10.30 dah ni". Tegur abang Aidil.

"Serius lah, yelah". Kata Fatin.

Fatin terus pergi ke biliknya. Sampai di biliknya, Fatin melihat telefonnya dia mendapat banyak pesanan dan miss Call daripada cikgu shakiram. Fatin tiba tiba teringat kejadian yang berlaku kepada cikgu shakiram kerana jealous. Fatin terus menelefon cikgu shakiram.

" Assalamualaikum, cikgu ". Kata Fatin.

" Waalaikummusalam, sayang. Sayang dah sampai rumah belum? Sayang jangan kisah pasal Sarah tu, Sarah tu ex girlfriend abang lah. Abang risau tau. Jangan lah buat abang macam ni. Luluh jantung abang tau, sayang tak angkat Call apa semua. Sayang okey tak? ". Tanya cikgu shakiram panjang lebar.

" Hmm,okey je. Tadi orang main game dekat bilik abang Aidil. " Jawab Fatin.

"Sayang.... Abang tak pernah akan berpaling daripada sayang". Kata cikgu shakiram.

" Hmm tahu, dah lah nak tidur. Good night.....Baby". Kata Fatin.

Fatin segera menutup telefonnya kerana malu memanggil cikgu shakiram Baby. Fatin menjadi tidak tentu arah . Fatin terus menutup lampu  biliknya dan terus tidur.

           Keesokannya, sebelum sarapan Fatin sudah siap siap untuk pergi ke syarikat. Fatin ternampak kereta cikgu shakiram dari tingkap biliknya. Fatin terkejut dan malu kerana teringat kejadian malam tadi. Fatin memberanikan diri untuk turun ke bawah. Sampai di bawah, Fatin melihat sekeliling dan tidak nampak kelibat cikgu shakiram. Fatin terus pergi ke dapur untuk sarapan.

"Ma, adik nampak kereta cikgu kat luar, tapi tak nampak kelibat orangnya pun? ". Tanya Fatin.

" Ohh, dia pergi jogging dengan papa". Kata mama.

"Dengan tangan patah macam tu? ". Tanya Fatin lagi.

" Jogging guna kaki bukan tangan". Kata mama.

CIKGUKU SUAMIKUWhere stories live. Discover now