Bab 35

172 7 0
                                    

         Di sekolah, cikgu shakiram tidak tahu yang Imran telah berpindah. Cikgu shakiram menyedari ketiadaannya ketika mengambil kehadiran di kelas.

"Imran mana? Saya tak nampak pun?". Tanya cikgu shakiram.

" Dia dah pindah cikgu ". Jawab wan.

" Pindah? Bila? Pindah mana? ". Tanya cikgu shakiram.

" Dia pindah Chicago. Papa dia suruh dia belajar dekat sana. Dia pindah minggu lepas ". Kata Fatin.

" Amboi fatin, banyak awak tahu". Kata cikgu shakiram.

"Mestilah, seminggu sebelum dia pindah kitaorang..... Ohhh... Tak ada apa apa lah cikgu". Kata fatin.

" Kitaorang? Seminggu sebelum? Kita selesai masalah ni nanti Ye". Kata cikgu shakiram.

Cikgu shakiram menatap fatin dengan pandangan tajam. Fatin terus menutup mukanya menggunakan buku. Semua terdiam kerana melihat cikgu shakiram menatap Fatin seperti ingin memakan Fatin. Habis kelas, cikgu shakiram menyuruh Fatin mengikuti nya tetapi Fatin hanya duduk di tempat nya kerana takut cikgu shakiram akan marah tentang Imran.

"Fatin, sekarang dekat sekolah. Saya cikgu, awak pelajar. Ikut saya sekarang". Kata cikgu shakiram.

" Time ni lah nak cakap dia cikgu ". Kata Fatin.

Fatin berdiri di depan cikgu shakiram dengan muka tidak kisah. Fatin mula takut kerana cikgu shakiram memandang nya dengan muka seram nya. Tanpa berkata apa apa cikgu shakiram terus pergi ke bilik guru. Fatin pelik kerana dia tidak tahu sebab cikgu shakiram memanggilnya.

        Sepanjang perjalanan pulang ke rumah, cikgu shakiram hanya senyap tanpa berkata apa apa sehingga tiba di rumah. Fatin lebih takut jika cikgu shakiram berdiam daripada memarahinya.

" Abang, kalau nak marah orang, marah je lah. Jangan senyap je ". Kata Fatin.

" Sayang tahu ke abang marah sebab apa? ". Tanya cikgu shakiram.

" Sebab orang tahu yang Imran pindah? ". Teka Fatin.

" Apa maksud sayang, seminggu sebelum Imran pindah kitaorang?". Tanya cikgu shakiram.

"Orang, Nasha, wan , pian dengan Imran rehat sama sama selama seminggu. Tu je". Kata Fatin.

" Tak lebih? ". Tanya cikgu shakiram.

" Tak, Ish, buruk lah rupa orang tua merajuk" Kata Fatin.

Fatin terus turun dari kereta dan masuk ke kereta. Cikgu shakiram hanya tersenyum selepas mendengar kata kata Fatin.

         Pada hari cuti, cikgu shakiram pergi ke syarikat nya kerana ade mesyuarat . Cikgu shakiram pesan kepada Fatin untuk menghantar lunch tengahari nanti.

"Sayang, nanti tolong hantar lunch dekat office abang tau". Kata cikgu shakiram.

" Okey". Jawab Fatin.

Fatin memandang cikgu shakiram keluar dan pergi ke syarikat. Fatin memikirkan makanan apa yang di mahu menyuruh mama untuk memasakan untuk cikgu shakiram nanti. Fatin mengambil keputusan untuk menelefon mama cikgu shakiram untuk bertanya tentang makan tengahari yang cikgu shakiram suka makan. Setelah mengetahui makanan kegemaran cikgu shakiram, fatin menyuruh mamanya untuk masakan untuknya. Fatin menolong mamanya memasak di dapur. Setelah siap semua, fatin pergi ke bilik nya untuk menukar pakaian . Fatin pergi ke syarikat cikgu shakiram menaiki grab . Sampai di syarikat cikgu shakiram, Fatin pergi ke counter pertanyaan dan memberitahu bahawa dia ingin berjumpa dengan cikgu shakiram. Belum sempat pekerja itu menghubungi pihak atasan, cikgu shakiram lalu di situ bersama pekerja yang lain. Cikgu shakiram dengan tersenyum mendekati Fatin.

CIKGUKU SUAMIKUWhere stories live. Discover now