Keadaan di situ menjadi sangat tegang. Fatin hanya bisa memandang cikgu shakiram tanpa berkata apa apa. Fatin terus menyuruh abang Aidil untuk menghantarnya ke sekolah. Cikgu shakiram memandang Fatin dengan muka serius. Sampai di sekolah, Fatin melihat Nasha dan wan berjalan masuk ke kelas. Fatin cuba mengejar mereka tetapi ditarik oleh Imran.
"Kau kenapa nak Tarik Tarik aku ni? "
Tanya Fatin."Kau tunang dengan siapa? Baik kau cakap! " Kata Imran
"Buat apa kau nak tahu? Kau tak payah masuk campur urusan aku lah"
Kata Fatin.Fatin sedaya upaya cuba melepaskan diri daripada genggaman Imran. Imran melepaskan tangan Fatin. Fatin terus pergi ke kelas. Fatin berjalan laju hingga hampir melanggar cikgu khairil. Tak lama selepas Fatin sampai di kelas, Imran masuk dan duduk di sebelah Fatin.
"Kau tak boleh lari dari aku Fatin" Kata Imran.
Fatin terus menundukkan kepalanya. Cikgu khairil masuk ke kelas dan melihat Imran hanya memandang Fatin. Cikgu khairil segera menyuruh Imran untuk tukar tempat dengan pian. Imran dengan lambat menukar tempat dengan pian.
Ketika rehat, nasha dan Fatin turun ke kantin bersama sama. Nasha tiba tiba menyuruh Fatin untuk berjalan dengan laju.
"Kau kenapa ni?". Tanya Fatin.
" Kau nak si Imran tu kacau kau ke? "
Tanya Nasha balik.Fatin memandang belakang dan pantas pergi ke kantin. Mereka beratur untuk membeli makanan. Wan tiba tiba memanggil Fatin dari belakang.
"Fatin, Fatin ". Panggil wan
" Ha, kenapa". Tanya Fatin.
"Macam mane kita nak duduk tempat biasa kita? " Kata wan.
"Duduk jelah, apalah kau ni" Kata Fatin.
"Imran ade dekat tempat kita selalu duduk". Kata wan.
" Kau pergi lah dulu". Kata Fatin
Selepas membeli makanan, Fatin terus pergi ke meja mereka. Imran hanya tersenyum jahat. Imran terus menerus memandang muka Fatin. Fatin mengambil air di tangan Nasha dan melempar air itu ke dirinya sendiri. Mereka terkejut. Fatin meletakkan cawan itu di sebelah Imran. Fatin Pura Pura jatuh dan memanggil meminta tolong.
"Imran apa kau buat ni? ". Kata Fatin sambil berpura Pura menangis.
" Imran apa kau buat ni kesian Fatin".
Kata Nasha yang ikut berlakon bersama."Imran ikut cikgu pergi bilik hem sekarang". Kata cikgu khairil.
Selepas Imran mengikut cikgu khairil ke bilik hem, Fatin bangun sambil tersenyum. Fatin terus pergi ke pejabat dan menefon mamanya untuk ambil di sekolah. Setelah lama menunggu, Fatin terperanjat kerana cikgu shakiram yang mengambil nya di sekolah. Cikgu shakiram terus turun dari kereta apabila melihat Fatin dengan baju yang kotor.
"Sayang siapa yang buat sayang macam ni? ". Tanya cikgu shakiram.
" Ish, diam lah. Kenapa cikgu yang amik saya? Nanti orang cakap apa pulak". Kata Fatin.
"Biarlah, lagipun tak lama lagi sayang jadi milik abang". Kata cikgu shakiram.
Fatin terus masuk ke kereta. Di dalam kereta cikgu shakiram asyik menanyakan soalan sehingga buat Fatin terlelap. Cikgu shakiram merasa seperti Fatin tidak mendengar nya. Cikgu shakiram tersenyum apabila melihat Fatin terlelap.
" Tidur pun comel ". Kata cikgu Shakiram dengan perlahan.
Cikgu shakiram perlahan kan radio dan terus memandu ke rumah Fatin.