Pada hari cuti, Fatin pergi ke syarikat papanya bersama cikgu shakiram . Di sebabkan ramai sudah tahu tentang hubungan Fatin, Fatin dan cikgu shakiram selalu keluar bersama sambil berpegangan tangan. Sampai ke dalam syarikat, Cikgu shakiram berjumpa dengan abang Aidil di studio abang Aidil. Fatin pergi bilik mesyuarat dan mengikuti papanya bermesyuarat. Papa Fatin menyuruh Fatin untuk pergi ke rancangan meletop bersama kumpulan Rise. (Group debut).
"Pihak Astro telefon ke? ". Tanya Fatin.
" Yelah, views music video kumpulan Rise tu treanding nombor satu dekat Malaysia, Indonesia ,korea dengan Brunei . Di sebabkan ada dua orang ahli Rise daripada Korea,nama Malaysia pun naik sekali tau". Kata papa.
" Tapi, tu sebenarnya kumpulan Rise je kan yang dapat tawaran, kenapa nak suruh adik pergi sekali. Dengan tangan macam ni". Kata Fatin.
"Muktamad, sekarang pergi bagitahu kumpulan Rise sana". Kata papa Fatin.
" Macam lah adik Manager diaorang ". Kata Fatin.
Papa Fatin memandang Fatin dengan muka serius. Fatin terus mengambil fail dari papanya dan berjumpa dengan kumpulan Rise.
Di bilik latihan Rise, Fatin melihat cikgu shakiram sedang mencuba untuk menari tarian Rise bersama. Fatin memandang dari luar sambil ketawa kerana tarian cikgu shakiram sangat teruk. Fatin masuk dengan muka serius. Cikgu shakiram terus berdiri tegak ketika melihat Fatin berjalan masuk ke bilik latihan itu. Semua memandang cikgu shakiram yang berdiri kaku di depan Fatin.
" Sayang jangan lah pandang macam tu". Kata cikgu shakiram.
Semua bersorak mendengar cikgu shakiram memanggil Fatin dengan nama sayang. Fatin tersenyum dengan kata kata cikgu shakiram. Cikgu shakiram terus berdiri di sebelah Fatin dan mendengar kata kata Fatin.
"Selasa ni, korang semua di jemput ke meletop. So, siap sedia lah. Saya yakin lepas ni mesti awak dapat tawaran untuk pergi ke show luar negara". Kata Fatin.
" Fatin, Allen tak faham ". Kata salah satu ahli Rise.
" This Tuesday you Guys have TV show live. I Want all of you prepare youself. I believe in the future you guys will go more further . Are understood allen. You should learn bahasa Melayu". Kata Fatin
" Saya faham sebenarnya " Kata Allen ahli Rise.
Fatin menahan geramnya melihat mereka mengenakan dirinya. Fatin turut ketawa kerana merasa dirinya di perbodohkan. Selepas memberitahu mereka, cikgu shakiram dan Fatin pergi ke cafeteria. Cikgu shakiram menyuruh Fatin untuk pegang telefonnya dan pergi ke kaunter untuk order pesanan untuk Fatin. Fatin melihat telefon cikgu shakiram bising kerana asyik ada mesej yang masuk. Fatin melihat mesej itu sehingga beratus tetapi cikgu shakiram langsung tidak membukanya. Cikgu shakiram datang ke meja membawa kek. Fatin menujuk cikgu shakiram telefon nya.
"Kenapa abang tak buka mesej tu? ". Tanya Fatin.
" Kalau bukak nanti sayang pulak jealous. Tu semua dari Sarah ". Kata cikgu shakiram
" Haa?? Dah berapa lama dia mesej abang? ". Tanya Fatin.
" Sejak kita balik kampung ". Kata cikgu shakiram.
" Dah dekat seminggu". Kata Fatin.
Cikgu shakiram menunjukkan telefon nya kepada Fatin dan menujukan yang dia Block nombor Sarah dan membuang nombor Sarah. Fatin hanya mengangguk dan makan kek di depannya.
Keesokannya, cikgu shakiram memberitahu kepada Fatin bahawa dia akan pergi outstation selama seminggu kerana ada kerja luar. Walaupun Fatin berdiam tetapi di dalam hatinya seperti ingin menjerit kerana tidak berjauhan dengan cikgu shakiram.