BAB 8

257 10 0
                                    

           Cikgu shakiram memandu ke rumahnya dengan perasaan marah. Makin dia memikirkan tentang abang Haikal naik dia marah. Cikgu memandu keretanya dengan laju. Sampai di rumahnya, cikgu shakiram terus masuk ke biliknya. Mama cikgu shakiram terkejut kerana cikgu shakiram menghempas pintu biliknya.

"Ehh, shakiram. Kenapa hempas hempas pintu? ". Jerit mama cikgu shakiram.

Cikgu shakiram terus menutup mukanya dengan bantal. Dia melihat telefonnya dan mengechek sama ada Fatin menelefonnya atau tidak. Cikgu shakiram terus menghempas telefonnya ke katil.

" Nasib baik dia kecik lagi, kalau tak aku dah suruh mama cepat kan majlis kahwin tu" Kata cikgu shakiram.

Cikgu shakiram memukul mukul bantalnya.

              Sementara itu di rumah Fatin, Fatin memandang telefonnya dan berfikir untuk telefonnya cikgu shakiram atau tidak. Tiba tiba arnab Haikal masuk ke bilik Fatin. Abang Haikal menanyakan tentang cikgu shakiram.

"Laki tadi tu tunang Fatin kan? ". Tanya abang Haikal.

" Haah, mana abang tahu? ". Tanya Fatin.

"Mama Fatin bagi tahu tadi. Kenapa dia tak masuk? ". Tanya abang Haikal.

" Entah lah. Tadi dia tanya abang siapa, pastu dia bla macam tu je". Kata Fatin.

"Maybe sebab abang cakap yang abang boyfriend Fatin kot? Tak pe lah cuba Call dia ". Kata abang Haikal.

Abang Haikal keluar dari bilik Fatin. Fatin terus menelefon cikgu shakiram. Cikgu Shakiram hanya membiarkan  telefonnya berbunyi. Fatin menelefon cikgu Shakiram banyak kali tapi tak diangkat. Cikgu shakiram sengaja berbuat sebegitu kerana ingin membuat Fatin risau.

                       Tak lama kemudian, mama cikgu shakiram memanggilnya kerana ada orang mahu berjumpa dengan cikgu Shakiram. Dia membawa sekali telefonnya. Ternyata orang itu ialah Sarah. Walaupun dia malas mahu melayan Sarah,tetapi mama cikgu shakiram menyuruhnya untuk masuk kerumah. Mereka duduk memandang satu sama lain. Mama cikgu Shakiram membuat air di dapur. Sarah tiba tiba menyuruh cikgu shakiram mengambil kan air putih. Cikgu shakiram meninggalkan telefonnya di sofa dan pergi ke dapur. Kebetulan, Fatin sedang menelefon cikgu Shakiram ketika itu. Sarah mengambil telefon itu dan menjawab panggilan Fatin.

"Wahh, selepas 30 kali orang Call baru nak jawab. Agak telefon dalam bilik ke? ". Tanya Fatin.

" Hello? Ni Fatin ke? Ni Kak Sarah. Shakiram ada dekat dapur Tengah amik kan air untuk Kak Sarah". Kata Sarah sambil Tersenyum.

"Wait! What? Kenapa...? Mana cikgu?". Tanya Fatin.

Belum sempat Sarah menjawab, cikgu shakiram terus mengambil telefonnya daripada Sarah. Cikgu shakiram melihat telefonnya dan melihat Fatin sedang menelefon. Cikgu shakiram terus mengamuk.

" Eh kau perempuan!! Aku dah cakap baik baik dengan kau kan!! Aku dah cakap jangan kacau aku dengan tunang aku kan, apa masalah kau sekarang ni. Tak ada adab eh jawab fon orang. Sekarang ni aku tak nak tengok muka kau lagi!! Kau keluar dari rumah aku sekarang!!". Jerit cikgu shakiram

Mama cikgu shakiram juga terkejut mendengarnya menjerit tiba tiba. Sarah terus keluar dari rumah itu cikgu shakiram terlupa untuk mematikan telefonnya. Fatin tekun mendengar apa yang terjadi di rumah cikgu shakiram. Cikgu shakiram terus pergi ke biliknya. Cikgu shakiram terduduk membisu. Fatin masih setia menunggu cikgu shakiram untuk berbicara. Cikgu shakiram tersedar yang dia belum menamatkan panggilan Fatin. Dia dengan laju menjawab Fatin.

"Fatin? ". Tanya cikgu shakiram.

" Hmm,". Jawab Fatin.

"Fatin dengar ke apa yang abang cakap tadi? ". Tanya cikgu shakiram.

CIKGUKU SUAMIKUWhere stories live. Discover now