Hoofdstuk 37

111 12 2
                                    

Als jullie nog moeten bidden, of iets anders belangrijks moeten doen dan raad ik jullie aan om eerst dat te doen voordat jullie mijn boek beginnen te lezen. Mijn boek gaat niet weg ofzo dus doe lekker rustig aan en neem je tijd.

Pov Zain
Ik zit tegenover Dalia en ik heb meteen spijt van wat ik gedaan heb in de garage. Ik moest niet terugtrekken en haar gewoon zoenen. Ik weet niet hoelang ik het nog volhou maar ik moet wel volhouden want wat ik nu tegen haar ga zeggen gaat veel dingen moeilijk maken maar het is nu eenmaal nodig om haar te kunnen beschermen.

"Laat mij uitpraten en als ik klaar ben met wat ik je ga vertellen mag je pas vragen stellen. Onderbreek mij dus niet." Zeg ik duidelijk tegen Dalia die vervolgens knikt.

"Je hebt gezien wat er gister is gebeurd. Je bent ontvoerd, gedrogeerd en er was een moordpoging op je." Begin ik waarna Dalia knikt. "Waar gaat dit heen?" Vraagt ze maar ik schud met mijn hoofd. "Geen vragen. Onderbreek mij niet." Zeg ik meteen waarna ze knikt.

"Mijn huis is een zwaar bewaakt huis. Er is geen plek waar je veiliger bent dan hier. Ik kan je uiteraard niet hier houden als een werkneemster want dan komen er geruchten over je. Ik herdacht dus wat ik Xavier had verteld. Als we een relatie hebben gaat het allemaal makkelijker. Ik kom zo snel mogelijk je hand vragen zodat we dan kunnen trouwen. Totdat de gevaar geweken is blijven we getrouwd. Ik ga je dus ook niet vals beschuldigen en jij hoeft niet bang te zijn over dat ik je aangeef bij de politie." Zeg ik langzaam zodat ze alles makkelijk kan verwerken.

"Wat moet mijn vader wel niet denken. Ik blijf hier een avond slapen en de volgende dag heb ik een relatie met je." Zegt ze waarna ik even lach. Ondanks alles dat ik haar net verteld heb maakt zij zich zorgen over hoe ze de nieuws aan haar vader gaat overbrengen. Ze moest eens weten.

"Younes weet het meest over de toestand heb ik meegekregen. Hij komt straks hiernaartoe met jou spullen en hij blijft hier ook slapen. Ik heb je vader al verteld dat dit dringend nodig is voor je veiligheid.

"Ben je serieus?" "Nee, ik maak een grapje." Zeg ik sarcastisch waarna ze opeens opstaat en begint te ijsberen. "Wat gaan jou ouders zeggen? Wat moeten ze wel niet denken van mij? Ik vind dit geen goed idee. Het is een slecht plan." Zegt Dalia paniekerig en gaat door haar haren met haar handen. Ze blijft de ene na de andere onzin zeggen.

Ik luister allang al niet naar alles dat zij uitkraamt en kijk naar haar diepgroene ogen die in paniek staan. Ik wil haar ogen van dichterbij meemaken.

Ik sta op en ga recht voor Dalia staan en kijk haar recht in haar ogen aan. Alsof het zo hoort trek ik haar in een knuffel. Dalia stribbelt niet tegen en laat het allemaal maar gebeuren.

"Ik zal mijn best doen, vertrouw mij alsjeblieft. Ik ga niks doen tegen je wil, maar je moet hier blijven." Zeg ik tegen haar en hou haar nog steviger vast waarna ze opeens ook haar armen om mij heen slaat. "Wat gaan we doen in de tussentijd, ik kan hier niet altijd blijven slapen. We zijn geen eens getrouwd." Zegt Dalia zachtjes. "Ik heb bodyguards voor je. Het zijn er in totaal vier en ik ga ze binnenkort aan je voorstellen." Zeg ik waarna ze knikt. "Waarom trouwen als bodyguards gewoon genoeg zijn?" Vraagt Dalia dan opeens. "Op een gegeven moment zijn die bodyguards niet genoeg. Ze kunnen niet overal met je mee naar binnen, hier kan je niks overkomen. Je hoeft je binnen de muren van deze huis niet te gedragen als mijn vrouw. Je krijgt je eigen kamer en je hebt je vrijheid terug zodra de bodyguards er zijn." Stel ik haar gerust. "Dankjewel." Zegt Dalia zuchtend en drukt zichzelf steviger tegen mij aan waarna ik grinnik.

"Je hebt nog helemaal niks gegeten." Zeg ik en laat Dalia dan los en neem haar mee naar de eetkamer.

"Ik moet even iets doen, ik ga ergens naartoe. Ik zal terugzijn voordat Younes er is." Zeg ik en kijk dan naar Dalia die stilletjes knikt. "Wees voorzichtig, ze zijn niet alleen op mij maar ook op jou." Zegt ze bezorgd waarna ik knik. "Ik zal oppassen buiten." Zeg ik om haar gerust te stellen en gun nog een laatste blik naar Dalia.

Ik vertrek dan en doe nog even mijn jas aan en ga naar de garage waar ik een auto pak en er vandoor scheur.

Niemand ontkomt aan mij, niemand komt aan wat mij dierbaar is!

Pov Dalia
De eten was heerlijk maar ik ben echt mijn eetlust kwijtgeraakt.

"Trouwen." Murmel ik in mezelf. Hij is de draad kwijt. Ik snap niet hoe hij ermee komt. Ik wist dat het slecht nieuws was dat Zain tegen Xavier zei dat wij wat hadden maar toen was het nog maar een relatie. Deze keer is het iets heel anders. Trouwen is niet zomaar iets en iedereen zal het weten. De media zal mij en Zain niet met rust laten. Alles moet er echt uitzien, ook tegenover mijn vader en zijn ouders.

~~
Twee uurtjes zijn voorbij en dan gaat opeens de bel af.

Ik loop ernaartoe en open de deur waarna er een meisje van ongeveer mijn leeftijd voor mij staat. "Waar is mijn broer?" Vraagt ze aan mij zonder mij ook maar te groeten. "Wie bent u als ik vragen mag?" Vraag ik en ga voor de deur staan. "Sorry? Ik ben de zusje van de eigenaar van deze huis." Zegt ze verward.

Ik kijk vol paniek naar de bewakers die geen actie ingrijpen. Gelukkig heeft één van de bewakers mijn blik begrepen en komt naar mij en de meisje toegerend.

"Excuses mevrouw Safer maar dit is de zusje van meneer Awal. U kunt haar binnenlaten." Zegt de bewaker waarna ik knik en opzij stap voor de meisje die blijkbaar de zusje van Zain is.

"Jij bent?" Vraagt de meisje als ik de deur dicht doe. "Het spijt me, ik wist niet dat je vandaag kwam. Ik ben Dalia Safer, aangenaam kennis te maken." Zeg ik netjes en steek mijn hand naar haar uit. "Ik ben Hanan Awal, aangenaam." Zegt de meisje netjes en neemt mijn hand aan.

"Wil je misschien wat te drinken of iets dergelijks?" Vraag ik maar ze schudt met haar hoofd en kijkt mij lang aan.

 "Ik herken je al, jij bent de productontwerpster. Ik dacht dat de geruchten die rond gingen maar leugens waren maar nu ik jou hier zie betwijfel ik dat." Zegt Hanan plots. "Welke geruchten gaan er rond?" Vraag ik geschrokken. "Weet je het niet? Mijn broer en jij halen de voorpagina's en staan bekend als een stelletje." Zegt ze verbaasd. "Ik wist hier helemaal niks van." Zeg ik en ren naar woonkamer waar mijn tas ligt en haal daar mijn telefoon uit. 

De welbekende nieuwe baas, Zain Awal van de technische bedrijf 'Awal' heeft volgens betrouwbare bronnen een relatie met zijn beeldschone productontwerpster genaamd Dalia Safer.

"Oh my-"

************************

1210 woorden

Vergeet niet te stemmen!


The way it wasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu