Hoofdstuk 58

43 4 0
                                    

Als jullie nog moeten bidden, of iets anders belangrijks moeten doen dan raad ik jullie aan om eerst dat te doen voordat jullie mijn boek beginnen te lezen. Mijn boek gaat niet weg ofzo dus doe lekker rustig aan en neem je tijd.

Pov Dalia
Ik word wakker door de bel die gaat. Ik kijk even verward om me heen, want ik kan me helemaal niet herinneren wanneer ik in slaap was gevallen. Ik kijk dan naar de klok en zie dat het al 10 uur in de avond is. Ilias heeft als gewoonlijk weer nachtdienst en is dus niet thuis en mijn pa is de deur open gaan doen.

Ik hoor de stem van mijn vader en Zain in de gang en dan komt Younes de woonkamer binnen en ik zie dan Esma in zijn armen liggen. Ik schrik op en kan mijn ogen niet geloven.

"Breng haar naar mijn kamer." Zeg ik met een trillende stem van de shock. Ik wil mee naar boven maar mijn vader houdt mij dan tegen en pakt mijn pols vast. "Zain heeft iets te bespreken met jou, ga even met hem praten. En er is niks aan de hand met Esma, ze heeft alleen slecht gerust toen ze daar was bij Youssef." Zegt mijn vader waarna ik knik en zucht. Wat wilt Zain van mij?

"Ja, je wou mij spreken?" Vraag ik Zain waarna hij knikt. "Youssef heeft een bericht meegegeven voor jou." Begint hij waarna de angst bij mij naar boven kruipt. "Ik moest je zeggen 'kom bij mij of ga naar je moeder'. Wat heeft jou moeder hiermee te maken Dalia?" Ik tril even bij die woorden van Youssef maar ik dwing mezelf om niet te bezwijken door mijn angst.

"Mijn moeder was de slachtoffer van zijn woede." Ik sla mijn ogen neer naar de grond en zucht even. "Ik heb zoveel vragen, je lijkt niks meer op de meisje waar ik van ben gaan houden." Bij de laatste woorden van Zain kijk ik geschrokken op naar Zain die geen seconde zijn ogen heeft weggeslagen van mij. "Ik hou echt van jou, ik mag misschien wel getrouwd zijn met Ahmed maar ik heb me redenen waarom ik met haar ben gaan trouwen. Geef mij tijd en ik zal terug zijn." Met die laatste woorden vertrekt Zain en verlaat mijn huis.

Hij heeft mij achtgelaten met zoveel vragen. Ik heb vragen over wie die mannen waren die vanochtend kwamen, vragen over hoe Esma terug is en ik heb vragen voor mezelf. Ik vraag mij af wat de gevoelens zijn die ik koester naar Zain en ik vraag me af of ik er wel klaar voor ben om na al die tijd Youssef onder ogen te komen, na al die pijn en ellende.

Pov Youssef
Woedend gooi ik alles om wat er om valt te gooien. Hoe? Hoe weet hij alles zo snel. "Wie is deze man!" Schreeuw ik woedend. "Zain Awal, dacht je nou echt dat jij Dalia's familie iets kon aandoen en hem dan niet zou hoeven te confronteren?" Ik draai me om door de onbekende stem die ik hoor.

"Wie ben jij?" Vraag ik aan de man die nu voor mij staat. "Ik ben jou weg naar je wraak." Ik kijk hem vreemd aan en observeer hem. Hij heeft een dure pak aan van Tom Ford. De man ziet er goed uit en rijk.

"Leg eens uit." Zeg ik tegen de man tegenover mij. "Kom naar mijn bedrijf, kom werken voor mij en ik zorg ervoor dat jij Dalia krijgt en ik wil enkel Zain." "Ik werk niet voor een baas." Maak ik de man duidelijk. "Nog beter, dan worden wij partners." Zegt de man waarna ik een visite kaartje krijg van hem.

En juist net wanneer ik denk dat de show voorbij is hoor ik hakken tikken op de grond. Een vrouw? Er komt dan een vrouw met lang zwart haar stappen in de licht met een lange strakke jurk. "En wie mag jij wel niet zijn?" Vraag ik aan haar waarna ze vriendelijk glimlacht. "Ik ben Latifa Ahmed Awal, vrouw van Zain Awal." Ik kijk even raar naar de twee die mij verwachtingvol aankijken. "Dit is mijn zusje en onze weg naar de rijkdom van de familie Awal." Ik krijg een lach op mijn gezicht tijdens het luisteren. "Verwacht me morgen bij jou op kantoor."

~~
Het is een dag later en ik heb onderzoek gedaan naar de man en de vrouw van gister zodra ik thuis kwam.

De man werkt al heel lang samen met de bedrijf Awal en Latifa is de onderdirecteur van Awal en de vrouw van Zain. Zij hebben een strak plan. Ik vind het wel raar dat ze niet dezelfde achternaam hebben.

Pov Zain
"Xavier Müller? Nee, ik wil niks meer te maken hebben met hem. Laat hem weten dat de samenwerking tussen ons voorbij is." Zeg ik tegen Latifa die komt met de nieuws dat Müller de contract wil vernieuwen omdat onze contract bijna verloopt.

"Waarom niet?" Vraagt Latifa waarna ik schud met mijn hoofd. "Ik wil niet meer samenwerken met ze, ik ken een andere bedrijf die bereid is meer te investeren in ons dan Müller." Zeg ik voor een laatste keer tegen Latifa. "Oké maar het is wel onbeschoft om dit te zeggen via een mail." Ik knik dan met een zucht en kijk dan weg van Latifa. "Ik ga een afspraak maken voor jullie. Jou vader en zijn vader waren close Zain, dus je moet beleefd zijn." Ik kijk Latifa geïrriteerd aan en zucht. "Ga mijn kantoor uit Ahmed, we zijn alleen dus gedraag je niet als mijn vrouw."

Pov Latifa
"Ik ben hem zat!" Schreeuw ik terwijl ik op de kantoor ben van mijn broer. "Het boeit niemand wat jij vind Latifa, ik wil alleen zijn rijkdom! Je bent verdomme zwanger geraakt voor deze plan! Dit mag niet mislukken, als het mislukt zal de prijs duur zijn." Schreeuwt mijn broer naar mij.

"Die mensen waar we deze f*cking wraak voor nemen zullen zien dat hun loyaliteit niet voor niks was! Onze moeder heeft genoeg geleden het wordt tijd dat wij haar gaan wreken Xavier."

***********************
1027 woorden

Vergeet niet te stemmen

The way it wasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu