Pov Dalia
Ik loop naar de uitgang van de gebouw maar wanneer ik iemand mij hoor roepen achter mij stop ik met lopen. "Mevrouw Safer." Hoor ik de stem van Zain. Ik draai me geïrriteerd om naar hem. "Gaan we met mijn auto of zal ik u de adres sturen?" Vraagt hij beleefd. Volgens mij heeft hij de wind van voren gekregen van zijn vader. Ik hou mijn lach met moeite in bij die gedachte maar herpak ik mezelf weer snel. "Ik rij er zelf wel heen, ik zou het erg waarderen als u de adres kunt sturen." Zeg ik zo beleefd mogelijk. "Dat is goed." Zegt Zain en pakt dan zijn telefoon. Mijn telefoon licht dan op en ik zie dan dat ik een berichtje heb gekregen van een niet opgeslagen nummer. "Dat is mijn nummer." Zegt Zain dan waarna ik knik. We lopen dan samen naar de uitgang van de gebouw en gaan dan beide naar onze auto.Ik rijd achter Zain aan maar heb ook voor de zekerheid de adres in mijn telefoon gezet. En heb ik al gezegd dat de auto van Zain verschrikkelijk mooi is Mashaallah!
~~
Na een tijdje komen we aan bij een chique restaurant. Ik stap uit mijn auto en loop naar Zain die al bij de ingang staat."U heeft een mooie auto." Complimenteer ik zijn auto. "Een compliment van u naar mij had ik niet verwacht." Grapt hij lachend. "De compliment was eigenlijk voor uw auto." Zeg ik lachend. "U zegt het al, het is mijn bezit. Mijn trots." Zegt Zain met een tikkeltje arrogantie in zijn stem. Maar ja, zo is hij nu eenmaal. Arrogant. Ik besluit het te negeren en we gaan de restaurant in.
Een ober komt naar ons toe en ontvangt ons met een glimlach. "Hallo, kom u maar met mij mee." Zegt de ober waarna Zain en ik hem volgen naar een tafel. Zain houdt net een heer de stoel voor mij naar achter. Ik ga zitten en knik dankbaar naar Zain waarna hij ook gaat zitten. "Hier is de menu." Zegt de ober en legt twee tablets voor ons neer en vertrekt om ons alleen te laten.
Ik open de tablet en de meest lekkere gerechten komen in beeld. Maar de schrik is mij nabij bij het zien van de prijzen! Ik ga meteen op zoek naar de goedkoopste om dat te kiezen. "De kosten zijn op de bedrijf." Zegt Zain dan opeens waarna ik knik. Wat een opluchting.
Ik keek naar de vlees en druk erop voor wat meer info maar ik zie niks staan over als het halal is. Ik steek mijn hand op en al snel komt een ober naar mij toe gesneld. "Waar kan ik u mee van dienst zijn?" Vraagt de ober met een beleefde glimlach. "Ik heb een vraagje." Begin ik waarna hij knikt als teken dat ik verder mag. "Is de vlees halal?" Vraag ik dan waarna de ober knikt. "Wij passen onze gerechten aan op de wensen van onze klanten." Zegt de ober dan met een glimlach en laat mij dan op de tablet zien waar ik het kan wijzigen. "Dankuwel." Zeg ik met een glimlachje. "Kan ik u nog ergens mee helpen." Vraagt de ober gericht naar Zain en mij. "Nee, ik ben goed zo." Zegt Zain dan met een glimlach. "Ik hoef ook niks." Zeg ik dan. De ober knikt dan tevreden en laat Zain en mij weer alleen waarna er een ongemakkelijke stilte ontstaat.
"Bent u getrouwd geweest?" Onderbreekt Zain opeens de stilte. Ik kijk hem even raar aan bij het horen van die vraag. "Nee, waarom denkt u dat?" Vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw. "Ik dacht dat door de ring om uw ketting." Verklaart hij zichzelf. "Het is de trouwring van iemand dierbaars." Zeg ik met een glimlach. "Van uw moeder?" Vraagt Zain waarna ik knik. "Ja, het was van mijn moeder Allah y'rhamha." Zeg ik en pak dan de ketting met mijn hand. "Allah y'rhamha. Het is oprecht een prachtige ring." Wanneer Zain dat zegt kijk ik hem eerst verbaasd aan. "Danku." Zeg ik met een oprechte glimlach.
"Maar hoe zit het met u? Heeft u geen vrouw in uw leven?" Vraag ik nieuwsgierig. "Nope, ik ben een zeer moeilijke man. De juiste zal komen wanneer de tijd rijp is. Ik ben dus niet echt op zoek naar een vrouw. Ik ben druk met de overname van de bedrijf." Zegt hij heel wijs. Ik dacht zelf dat hij zich juist heel erg bezighield met vrouwen, maar dit is totaal de tegenovergestelde antwoord dan wat ik verwachte. "Mooie woorden Awal." Zeg ik bewonderend. "Het is niks anders dan de waarheid." Wimpelt Zain de compliment weg waarna ik een lachje niet kan onderdrukken.
~~
De gesprek tussen Zain en mij is gezellig en interessanter dan ik verwachtte dat het zou worden. "Weet u Safer, ik wou u in eerste instantie ontslaan zodra ik de kans zou krijgen." Begint Zain opeens. 'Hmm, waar gaat deze gesprek heen?' Zegt de stem in mijn hoofd maar ik besluit om Zain voor een keer te laten uitpraten en geduldig te luisteren naar wat hij te zeggen heeft in plaats van dat ik meteen in conclusie springen. "Ik werd echter bedreigd door mijn vader. En nu ik hier met u zit snap ik waarom ik u niet mocht ontslaan van mijn vader. U bent een aanwinst voor de bedrijf." Vervolgt Zain zichzelf waarna ik opgelucht zucht. "Ik dacht dat u op het punt was om mij te ontslaan." Zeg ik dan lachend. "Nee joh." Zegt Zain dan lachend.Pov Zain
De etentje verloopt veel gezelliger dan ik had verwacht. Ik vind het oprecht leuk om met een meisje te kunnen praten zonder dat ze loopt te flirten of aandacht probeert te trekken. Dalia is zichzelf en ze is niet bang om te laten zien wie zij is. Ze weet wat ze wil en daar gaat ze ook voor, het is lekker verfrissend om iemand te zien die tegen mij durft in te gaan. In eerste instantie vond ik het irritant, maar nu denk ik dat het nog wel eens leuk kan worden.****************************************
1021 woorden
Vergeet niet te stemmen!
Een gezellige gesprekje..
JE LEEST
The way it was
RandomEen familie en een beste vriendin die voor jou door vuur zouden gaan. Dalia is tevreden met haar leven. Een knappe beleefde jonge dame die ook nog eens temperament heeft. Twee beschermde broers en een lieve begripvolle vader. Haar droombaan gaat op...