Als jullie nog moeten bidden, of iets anders belangrijks moeten doen dan raad ik jullie aan om eerst dat te doen voordat jullie mijn boek beginnen te lezen. Mijn boek gaat niet weg ofzo dus doe lekker rustig aan en neem je tijd.
Pov Zain
Ik ga paniekerig door mijn haren. Ik moest haar niet kussen. Ik moest haar niet tegen me aan duwen. Ik moest dat verdomme niet doen!Ik had het al moeilijk genoeg en door haar tegen mij aan te hebben maakte ik het alleen moeilijker voor mezelf en kon ik mezelf niet meer inhouden. Waarom luisterde ik nou naar Latifa! Ik moest het laten bezinken voor haar. Ze is nu woedend.
~~
In zit in mijn kantoor in mijn huis. Ik zucht even diep uit terwijl ik weer een andere formulier pak om het door te lezen en het in te vullen.Opeens hoor ik dat de bel afgaat. Ik sta met een verbaasde blik op en loop naar de voordeur.
Als ik de deur open sta ik oog in oog met Latifa. "Wat doe jij hier?" Vraag ik verbaasd. "Ik zou komen, weet je nog. En ga je nog aan de kant of ben je je manieren kwijtgeraakt." Zegt ze waarna ze mij zowat opzij duwt en mijn huis inkomt.
Ze hangt haar jas op aan de kapstok en doet haar schoenen uit. Ze gedraagt zich alsof ze thuis is en loopt door naar de keuken terwijl ik achter haar aanloop. Ze heeft een Albert Heijen tasje in haar handen en ze begint alles langzaam eruit te halen.
Er komt daar drinken, snoepjes en chips uit. Ze heeft ook chocola meegenomen.
Ik zucht even diep uit. "Dit kun je niet maken Ahmed." Zeg ik nogal geïrriteerd tegen Latifa. "Ik doe wat ik wil wanneer ik wil." Zegt Latifa dan weer. "Luister, Dalia is boos op mij en niet een klein beetje boos maar ze is woedend op mij. Ik heb geen zin in nog meer problemen." Zeg ik tegen haar. "We hadden een afspraak. Afspraak is een afspraak." Zegt Latifa waarna ik vermoeid wrijf in mijn ogen.
Ze zet alles in verschillende kommetjes en geeft een paar kommen aan mij en pakt zelf de rest.
Vervolgens lopen we naar de woonkamer en we leggen alles neer op de kleine tafeltje. Ik ga zitten op de enorme bank en Latifa pakt de afstandsbediening om een film op te zetten.
~~
De film is al even bezig, maar mijn hoofd is er niet echt bij. Ik zit nog steeds bij Dalia. Waar was ik met mijn hoofd om haar te kussen terwijl ze boos is op mij.Ik pak een vetersnoep maar ik word uit mijn gedachte gehaald doordat de andere kant van de snoep word gepakt door Latifa die ondertussen naast mij zit. "Wist je nog die spel die wij altijd speelden met dit soort snoepjes." Zegt Latifa waarna ik begin te lachen. Ik herinner het me maar het is niet gepast.
We speelden altijd dat we beide een uiteinde in ons mond moesten doen en dat je zo veel mogelijk moet eten en uiteindelijk moet je op tijd stoppen want anders raak je elkaars lippen.
"Zullen we het nog een keer spelen?" Vraagt Latifa met een grijns op haar gezicht. Voordat ik haar een antwoord geef stopt ze de uiteinde al in haar mond en houdt ze de andere uiteinde voor mijn ogen. "Kom op Zain, je kan niet onze verleden op zo'n manier weggooien." Zegt Latifa en duwt de andere uiteinde in mijn mond. Mijn brein wilt zo erg graag dat het Dalia is waarmee ik een film kijk en mijn tijd mee spendeer dat ik alleen Dalia voor mij zie. Verdwaald in gedachten heb ik geen eens door dat Latifa bovenop mij is komen zitten en haar handen mijn bovenlijf verkennen.
"Wat doe je Ahmed? Wat denk je te doen? Jij weet dat ik verloofd ben met Dalia! Waarom speel je zulke spelletjes met mij!" Schreeuw ik door frustratie en schuldgevoel naar Dalia. Ik duw haar meteen van mij af waarna ik opsta.
"Zain-" Ik onderbreek haar meteen zodra ze mij noemt bij mijn voornaam. "Noem mij niet bij mijn voornaam! Wie denk je dat je bent! Dalia is de enige die dat mag." Ik kijk naar Latifa die mij aankijkt met een opgetrokken wenkbrauw. "Wat wij hadden was magisch. Je kan misschien jezelf voor de gek houden maar jij houdt niet echt van Dalia. Niemand kent jou beter dan ik. Niemand kan jou blijer maken dan ik. Ik snap niet hoe jij überhaupt zover bent gekomen met Dalia." Zegt Latifa waarna ik haar aankijk met dichtgeknepen ogen.
"Heb jij zelf wel door wat je zegt Ahmed." Zeg ik geïrriteerd. "Je kan mij veel wijs maken maar jij en ik was nooit voorbij. Je kan mij niet vertellen dat jij je niet herinnert hoe close we altijd waren toen ik weer terugkwam. Het is geen eens een maand geleden dat wij samen in één bed sliepen Zain. Dalia is tussen ons gekomen en dat weet jij ook. Het is jij en ik, niet jij en zij." Zegt Latifa en komt langzaam naar mij toelopen.
Dat was de avond dat Latifa naar mij toe kwam met de nieuws dat ze zwanger was. Maar ze is niet van mij zwanger, ze wou mij gebruiken als dekmantel en ik zei haar toen dat ik zou zien wat ik voor haar kan doen, maar nu met Dalia in mijn leven kan ik geen verantwoordelijkheid nemen voor een kind die geen eens van mij is. Ze was die nacht bij mij in bed komen kruipen.
"Wat heeft ze jou gegeven dat je zo erg geobsedeerd bent met haar? Ik kan alles zijn dat je nodig hebt als je weer terugkomt in mijn armen." Zegt Latifa en legt haar handen op mijn wang. "Ik zie jou lijden Zain. Je hoeft het maar te zeggen en ik zal alles stoppen." Zegt ze weer en ze slaat haar armen om mijn nek.
Ik wil haar wegduwen maar ze houdt mij tegen. "Alsjeblieft, ik heb deze knuffel nodig." Zegt ze waarna ik mijn armen slapjes laat hangen langs mijn lichaam en haar mij laat knuffelen.
Ik voel opeens dat mijn blouse nat word en dan beginnen ook de schouders van Latifa te schokken. "Het is teveel voor mij." Zegt ze opeens en drukt zichzelf nog dichter tegen mij aan. "Ik heb je harder nodig dan ooit. Waarom laat je mij juist nu in de steek." Zegt ze huilend.
"Mijn leven is op z'n kop." Zegt Latifa huilend. Ik trek terug van de knuffel en omvat haar gezicht met mijn handen en laat haar mij aankijken. "Jij moet met mij trouwen, want alles is mij ontnomen. Denk je dat ik vrijwillig de bed heb gedeeld met een man? Ik ben verkracht Zain!" Roept Latifa waarna alle kleur uit mijn gezicht verdwijnt en de dame die net tegenover mij stond valt flauw, maar ik kan haar nog net opvangen.
************************
1182 woorden
Vergeet niet te stemmen!
Wat gaat Zain nu doen? Gaat hij kiezen voor Dalia of voor zijn oude vriendin Latifa?
JE LEEST
The way it was
RandomEen familie en een beste vriendin die voor jou door vuur zouden gaan. Dalia is tevreden met haar leven. Een knappe beleefde jonge dame die ook nog eens temperament heeft. Twee beschermde broers en een lieve begripvolle vader. Haar droombaan gaat op...