Hoofdstuk 19

148 15 2
                                    

Pov Dalia
Alweer een week is voorbij en het gaat nog steeds heel stroef tussen mij en mijn vader. Zain en ik groeien integendeel juist meer naar elkaar toe. Het is echt heel raar om te zien hoe alles in werking gaat. 

De lancering van de nieuwe design van de bedrijf word volgende week gelanceerd. Over een paar dagen lanceren ook Slim hun nieuwe ontwerp. 

Het gaat er vijandig aan toe tussen Slim en Awal. Vroeger waren deze twee grote bedrijven één groot succesvol bedrijf. Maar nadat de vader van de huidige eigenaar van Slim, dus de oude meneer Harold zich terugtrok van de bedrijf wegens eens ruzie vielen de twee uit elkaar. Maar waar de ruzie over ging is onbekend voor de buitenwereld.

Meneer Harold begon zijn eigen bedrijf en door de naam die hij bij de oude bedrijf had gemaakt werd hij al snel groot en meneer Awal had de naam van de bedrijf veranderd en had er zijn eigen van gemaakt. Awal en Slim zijn net als Apple en Android. Ze worden altijd vergeleken, op alle vlakten. Dus ook op persoonlijke vlakte.

~~
Ik zit alweer in mijn kantoor en ben de alternatief van de model aan het afmaken. Ik heb deze hele ontwerp zelf gemaakt, ik vertrouw het allemaal namelijk niet met die 'anoniem', hij heeft namelijk al een tijdje geen contact opgenomen met mij.

Ik heb vandaag een off-shoulder zwart shirt aan met een geruite flair-broek en natuurlijk mijn hakken. Mijn haren heb ik in een losse lage staart en ik heb ook wat grotere oorbellen aan dan normaal gesproken, dus ze vallen lekker op. 

Mijn kantoortelefoon gaat dan af waarna ik opneem

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Mijn kantoortelefoon gaat dan af waarna ik opneem. "Hey Amanda." Zeg ik vrolijk waarna ze even lacht aan de andere kant. "Meneer Awal wil op bezoek komen." Zegt ze nog nalachend. "Ik wil wel een chocola als hij wil komen." Grap ik dan. "Nou meneer Awal, heeft u een chocolaatje voor de mevrouw." Zegt Amanda waarna ik nog harder begin te lachen. 

"Nou ja zeg Safer, je krijgt je chocolatje nog wel." Hoor ik de stem van Zain waarna ik lachend met mijn hoofd schud. "Kom maar gek." Zeg ik en hang dan op.

Niet veel later komt Zain mijn kantoor in waarna ik lachend opsta. "Nou, we gaan even een deal maken. We moeten natuurlijk niet hebben dat ik uiteindelijk mijn chocola niet krijg." Zeg ik met een opgetrokken wenkbrauw. "En wat dacht je van een diner zodra deze hectische week voorbij is?" Vraagt hij waarna ik even doe alsof ik doe alsof ik nadenk. "Misschien moet ik even kijken als ik dan wel kan. Ik ben een drukke vrouw meneer Awal." Zeg ik met een bekakt stem. "Natuurlijk mevrouw Safer, ik zal wel even voor u vragen aan uw baas." Zegt Zain dan waarna we beide bijna dubbel liggen van het lachen. 

Ik loop langs Zain naar de sofa maar mijn haar word dan uit zijn staart gehaald. Ik draai me geschrokken om en zie dan Zain staan met een grijns op zijn gezicht en mijn elastiekje om zijn pols. 

"Hmm, volgens mij is die elastiekje van mij." Zeg ik terwijl ik met mijn armen over elkaar hem aankijk. "Oh echt? Wat raar, het is namelijk van mij." Zegt hij en gaat met zijn hand door zijn haar. "Ik kan me niet herinneren dat ik jou zag met een elastiekje in je haren." Zeg ik dan waarna hij zijn haar in een staartje probeert te krijgen.

"Je haar is daar niet lang genoeg voor beste Awal." Zeg ik tegen hem en loop snel naar hem toe en probeer mijn elastiekje terug te krijgen van hem. Zain heeft mij al snel door en gaat omhoog met zijn arm waardoor de elastiekje buiten mijn bereik is. Ik probeer te springen maar zelfs op mijn hakken kom ik er niet bij. "Awal, geef mijn elastiek." Zeg ik terwijl ik nu trek aan zijn arm.  Deze jongen is zo erg sterk, wow zijn arm is echt gespierd. 

"Waar denk je aan?" Vraagt hij waarna ik opeens opschrik. "Huh wat?" Vraag ik geschrokken. Ik merk dan pas dat ik mijn handen nog steeds op de bovenarm van Zain heb. Ik trek snel terug en kijk verlegen weg. Ik hoor Zain grinniken waarna ik weer opkijk. "Wat loop je nou te lachen, geef me mijn elastiekje terug." Zeg ik beschaamd waarna hij nog harder lacht. "Wollah dit is niet leuk!" Zeg ik terwijl ik weer probeer om de elastiekje terug te krijgen. "Oké, oké doe rustig." Zegt Zain en pakt mijn hand. "Krijg ik het terug?" Vraag ik dan hoopvol. "Wanneer je teruggaat naar huis." Zegt Zain waarna ik zucht. Ik ga dan zitten op de sofa en Zain neemt al snel plaats naast mij. 

"Ben je alleen gekomen om mij te pesten of ben je gekomen voor iets werk gerelateerd?" Vraag ik aan Zain. "Ik kwam vragen als je verteld hebt over de nieuwe ontwerp." Zegt Zain waarna ik even zachtjes zucht. Dit is mijn minst favoriete onderwerp. "Ik heb er niks over verteld, ik heb die man al een tijdje niet gesproken." Zeg ik dan waarna Zain even glimlacht. "Dat is dan goed. We gaan weer wachten op wat Slim heeft." Zegt Zain waarna ik knik. 

"Waarom hadden jou opa en die van meneer Harold eigenlijk ruzie?" Vraag ik nieuwsgierig. "Dat moet je maar eens een keer vragen aan mijn opa." Zegt Zain waarna ik knik. "Nu nog maar hopen dat ik ooit je opa tegenkom." Zeg ik waarna hij lacht. "Ja, ik kan wel wat regelen." Ik kijk met een opgetrokken wenkbrauw naar Zain. "Je meent het, jij, de kleinzoon van meneer Awal kan een meeting met hem regelen?" Vraag ik sarcastisch waarna we beide lachen. "Ja, ik kan dat." Lacht hij dan.

"Waarom krijg ik mijn elastiekje niet nu terug?" Vraag ik dan onschuldig. "Omdat je nooit je haren los hebt." Reageert Zain alsof hij net de meest logische antwoord ooit gegeven heeft. "Dat heeft een reden beste Awal." Zeg ik heel wijs. "Nou, het boeit mij niet." Zegt hij bedenkelijk. "Ik was ook niet van plan het uit te leggen." "Wel als ik erom vroeg." "Jij bent best wel vol van jezelf." "Geleerd van jou toch." "Arrogant mens." Lach ik hoofdschuddend. 

"Maar jongedame, ik moet terug aan het werk." Zegt Zain en staat dan op. "Ga je werk doen en werk hard voor een bonus." 

~~
Na een tijdje loop ik met een mapje waar de alternatieve model in zit in mijn handen en een pen in mijn haar naar de kantoor van Zain maar onderweg daarnaartoe kom ik Milan tegen. Hij ziet er echt heel chil uit voor iemand die veel moet regelen. 

"Waar ga je naartoe?" Vraagt Milan nieuwsgierig. "Ik ga even naar Awal." Zeg ik met een glimlach. "Oh, wat is dat voor mapje?" Vraagt Milan weer. "Niks belangrijks." Zeg ik en loop snel verder voordat hij doorvraagt. Ik wil nog niemand deze modellen laten zien zolang Zain nog niet zijn goedkeuring heeft gegeven.

~~
"Wat kan ik doen voor je Dalia?" Vraagt de secretaris van Zain. "Hoi Layla, ik kom voor meneer Awal." Zeg ik netjes. Ik heb echt het gevoel dat deze meid mij niet mag. "Meneer Awal is niet in zijn kantoor." Zegt Layla waarna ik knik en weg wil lopen wanneer opeens de deur van de kantoor van Zain opengaat. 

"Oh, u was op kantoor?" Zegt Layla zogenaamd verbaasd. "Kom binnen Safer." Zegt Zain met fronsende wenkbrauwen. Ik kijk nog even wantrouwig naar Layla en loop vervolgens de kantoor binnen waarna Zain het achter mij dicht doet. 

"Wat gebeurde er net?" Vraagt Zain waarna ik mijn schouders ophaal. "Ik heb geen flauw idee. Ik wou je gewoon spreken maar toen zei ze dat je er niet was en toen ik net wou gaan kwam jij je kantoor uit." Leg ik uit waarna Zain mij raar aankijkt. "Ik wou net naar jou toe komen." Zegt hij dan met een glimlach. "Ik kom hier voor mijn elastiek en ik kom deze mapje brengen." Zeg ik en schuif de map naar Zain toe. Hij kijkt mij eerst aan met een grijns waarna hij de map pakt. "Je bent wel creatief ter werk gegaan met je haren." Zegt Zain waarna ik even lach. "Ik moest wel wat." Zeg ik waarna ik de potlood uit mijn haren haal en met mijn hand door mijn haren ga om het er fatsoenlijk uit te laten zien. 

"Heb je dit helemaal zelf uitgewerkt?" Zegt Zain met verbazing in zijn stem. "Is het niet goed genoeg?" Vraag ik onzeker. "Dit is zelfs beter dan het origineel." Ik zucht even opgelucht uit wanneer hij dat zegt. "Ik heb dit als alternatief gemaakt." Zeg ik terwijl ik nerveus speel met mijn vingers. "Wie weten van deze design af?" "Alleen ik maar nu ook jij." "En wie weet van het bestaan van een alternatief?" "Wij twee nu." Beantwoord ik zijn vragen netjes. "We gaan kijken naar wat Slim overmorgen gaat lanceren en we zullen zien welke versie van ons die van hen kan verslaan." Zegt Zain heel erg strijdlustig. "Slim kan niet tegen jou op, dat is een feit."

"Waarom heb je eigenlijk een alternatief?" Vraagt Zain dan opeens. "Ik vind het raar dat die 'anoniem' geen contact meer opneemt." Zeg ik heel eerlijk waarna hij even zucht. "Ik snap je zorgen, maar het komt goed. 

***************************

1571 woorden

Vergeet niet te stemmen!

The way it wasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu