Hoofdstuk 42

110 11 0
                                    

Als jullie nog moeten bidden, of iets anders belangrijks moeten doen dan raad ik jullie aan om eerst dat te doen voordat jullie mijn boek beginnen te lezen. Mijn boek gaat niet weg ofzo dus doe lekker rustig aan en neem je tijd.

Pov Dalia
Ik heb vandaag een witte off-shoulder trui met pofmouwen en een donkerblauwe satijnen drie kwart high waist rok aan. Ik heb daarbij zwarte hakken aan en mijn haren zitten in een lage losse staart die over mijn schouder gaat en mijn nek bedekt.

 Ik heb daarbij zwarte hakken aan en mijn haren zitten in een lage losse staart die over mijn schouder gaat en mijn nek bedekt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik zit aan de ontbijttafel met Zain en het is vrij stil. "Hoe ga je het oplossen?" Breek ik de ijs voorzichtig doelend op de strikt geheime informatie. "Ik hou mijn voeten op de grond, maak je geen zorgen." Zegt Zain waarna ik knik. "Hoe gaat het met je wond?" Vraag ik maar weer zodat er geen ongemakkelijke stilte gaat vallen. "Het was sowieso niet zwaar gewond dus het zal snel helen." Zegt Zain waarna ik knik met een tevreden glimlach.

Na het eten wil ik afruimen maar Zain pakt meteen mijn pols. "Ik betaal mensen om dit voor me te doen. Dus je hoeft het niet te doen." Zegt Zain met een glimlach en laat mij dan los. Ik lach terug naar hem en pak dan mijn manteljas die net zo wit is als de sneeuw die buiten op de grond ligt.

We zijn al in het midden van januari en de sneeuw is eindelijk gevallen. Na werk gaan Zain en ik naar zijn ouders hun huis. Hanan zal er zijn en ik ga voor het eerst de moeder van Zain zien. Ik denk dat ze wel lief zal zijn en nu nog hopen dat ze mij gaat mogen.

~~
Zain en ik stappen samen uit de auto en lopen naar de ingang van de gebouw die bomvol zit met journalisten.

Ik pak de onderarm van Zain en hij kijkt mij meteen aan. "Moet dit echt?" Vraag ik treuzelend. "Ja, maak je maar gaan zorgen. Je bent veilig zolang ik bij je ben." Zet hij en slaat een arm om mijn schouder.

"Sinds wanneer hebben jullie een relatie?" "Was het liefde op eerste gezicht?" "Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?" "Zijn jullie van plan te trouwen." Ik negeer de vragen en blijf vlakbij Zain staan.

"Uw ex werkt hier toch ook als onderdirecteur, wat vind zij van jullie relatie?" Deze vraag vind ik wel interessant. Wat vind Latifa hiervan.

"Jullie kunnen dat ook aan mij vragen." Wij draaien ons allemaal om naar Latifa die daar staat in een zwarte jumpsuit met een klein beetje inkijk.

Meteen springen er een paar journalisten naar haar toe en houden de microfoon ongeduldig voor haar gezicht.

Meteen springen er een paar journalisten naar haar toe en houden de microfoon ongeduldig voor haar gezicht

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Voordat meneer Awal mijn vriendje werd was hij mijn beste vriend. Ik gun hem al het geluk van het wereld en ik steun zijn relatie die hij heeft met Dalia. Gelukkig kan ik het goedvinden met de huidige vriendin van mijn ex." Zegt ze met een glimlach.

Ik draai mijn hoofd om naar Zain die een glimlach heeft op zijn gezicht. En ergens diep van binnen doet het mij wat dat Latifa de reden is van zijn lach en niet ik.

Zonder het tegen Zain te zeggen loop ik door om naar binnen te gaan maar de journalisten zien hun kans schoon en bespringen mij zo wat.

"Heeft u echt een goede band met de ex van uw vriendje?" "Kent u meneer Awal van werk?" "Hoe reageerden uw ouders op uw relatie met de meest beroemde zakenman?" Worden de vragen op mijn afgevuurd.

"Mag ik er langs." Zeg ik en loop meteen door terwijl de microfoons bijna tegen mijn gezicht worden gedrukt.

Wanneer ik bijna bij de ingang ben word ik volop verdringt. Ik voel dan een arm om mijn middel en wanneer ik zie dat het Zain is voel ik mij meteen veilig en ga dichter tegen hem aanstaan. "Ga aan de kant." Zegt Zain streng en kijkt naar de journalisten die vervolgens één voor één opzij gaan en ons er doorheen laten.

"Gaat het?" Vraagt Zain waarna ik knik. "Was gewoon net wat te druk." Zeg ik met een gespeelde glimlach en groet dan even Marwa die aan de balie zit.

Ik loop meteen door naar de lift en druk op de knop.

Terwijl ik wacht komt er iemand naast mij staan. "Een relatie met Zain, ik neem aan dat je weet dat je relatie niet echt word gewaardeerd door iedereen." Ik kijk boos naar Milan maar gun hem geen woord.

"Zometeen in mijn kantoor." Hoor ik opeens de dreigende stem van Zain achter mij. Wat heb ik nu verkeerd gedaan?

"Succes Dalia." Zegt Milan met een grijns. "Ik had het tegen jou Moreno." Zegt Zain waarna Milan een wenkbrauw optrekt. "Goed meneer Awal." Zegt Milan en stapt in de lift. Ik wil ook de lift in maar Zain wenkt mij mee te komen met hem.

Ik doe wat hij zegt en loop met hem mee door de gang.

"Wat ga je doen met hem?" Vraag ik aan Zain. "Ontslaan." Zegt hij kortaf. Ik herken de plek waar we naartoe gaan. We gaan naar de 'geheime' lift .

Hij laat mij eerst gaan naar mijn eigen kantoor en gaat dan naar zijn eigen kantoor.

Pov Zain
"Moreno is er." Word er gezegd door de telefoon. "Laat hem binnen." Zeg ik en hang dan op.

Milan komt mijn kantoor in met een glimlach. "Je bent ontslagen." Zeg ik zonder blikken of blozen.

En zoals ik verwachtte begint hij te lachen.

Niet veel later bestormt de politie mijn kantoor en pakken dan Milan op. De politie zeggen hun dingetje en nemen Milan mee. "Ik zal vrijkomen." Zegt Milan lachend voordat hij ruw uit mijn kantoor wordt gehaald. 

"Zain!" Hoor ik de stem van Latifa roepen en ze bestormt mijn kantoor en begint mij plots te knuffelen. Ik ben voor even gechoqueerd maar dan zie ik Dalia met bange ogen mijn kantoor binnenkomen maar als ze Latifa mij ziet knuffelen draait ze zich meteen om en gaat weer weg.

"Ahmed." Zeg ik en duw haar voorzichtig van mij af. "Wat is er gebeurd? Wat heeft Milan gedaan? Ben je wel oké?" Vraagt ze achterelkaar waarna ze haar hand op mijn wang legt die ik meteen weghaal. "Er is niks gebeurd, maak je geen zorgen." Zeg ik en ga meteen mijn kantoor uit om Dalia te vinden. 

Dit was niet de bedoeling!

******************************

1127 woorden 

Vergeet niet te stemmen!

The way it wasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu