Als jullie nog moeten bidden, of iets anders belangrijks moeten doen dan raad ik jullie aan om eerst dat te doen voordat jullie mijn boek beginnen te lezen. Mijn boek gaat niet weg ofzo dus doe lekker rustig aan en neem je tijd.
Pov Dalia
Zain trekt mij een kamer in die helemaal leeg is en donker. Hij duwt mij naar binnen en sluit de deur achter zich."Wat is er? Waarom heb je mij hiernaartoe gebracht?" Vraag ik aan Zain die langzaam dichterbij komt. "Wie was zij?" Vraagt Zain aan mij. "De ex van Younes. Waarom maak jij je zo druk hierom?" Vraag ik vervolgens aan Zain die zucht.
"Ze heeft allemaal verslaggevers gebeld en die hebben foto's gemaakt van de hele tafereel." Zegt hij waarna ik even schrik. "Begrijp jij nu waarom ik mij druk maak?" Vraagt hij kalm aan mij waarna ik knik. Ik kijk schuldig naar de grond en zucht even diep uit.
Plotseling hoor ik Zain lachen en kijk ik iets wat verward naar hem op. "Ben je niet boos op me?" Vraag ik dan aan Zain aangezien ik ook een vertegenwoordiger ben van zijn bedrijf. "Tuurlijk niet liefje, ik heb de hele gebeurtenis opgenomen, dus inclusief wat zij heeft gezegd. Iemand als zij kan ons niks maken." Lacht Zain het weg waarna ik hem met een tevreden glimlach aankijk. "Gelukkig dan maar, ik zal beter oppassen vanaf nu." Zeg ik waarna hij wat dichterbij komt met een lach en zijn hand mijn gezicht omvat. "Je hoeft niet voorzichtig te zijn, je moet alleen veilig zijn. Al het andere doet er niet toe, ik zorg voor de rest en zorg jij dan ervoor dat jij voor jezelf opkomt." Zegt Zain terwijl hij recht in mijn ogen kijkt.
Verlegen kijk ik naar de grond en dan voel ik de arm van Zain om mijn schouder. "We gaan terug, we willen mensen natuurlijk niet op verkeerde ideeën brengen hè." Wanneer hij dat zegt voel ik mijn gezicht helemaal rood worden. "Laten we snel gaan." Zeg ik haastig en maak mij snel uit de voeten.
De bruiloft van Zain en ik is pas over een maand en het is ook geen geheim. Aangezien men niet wist over de huwelijk van Latifa en Zain die in het geheim gebeurde leken Zain en ik eerder op een oude koppel die het weer hebben goedgemaakt dan dat Zain lijkt op een man die afwisselt tussen vrouwen.
~~
Na de bruiloft van Esma en Younes werd het verschrikkelijk op de werkvloer. Door de gelekte foto's en video's waarin ik Jasmina sla waren er problemen op werk. Veel aandeelhouders vonden mijn gedrag niet gepast en dat ik de bedrijfsnaam aan het vervuilen was. Sommige probeerden zelfs tegen Zain te zeggen om zijn verloving met mij af te blazen.Maar het is ze duidelijk niet gelukt, want vandaag is het eindelijk mijn nikaah. We zullen eindelijk islamitisch getrouwd, maar het zal deze keer geen schijnhuwelijk zijn maar een echte huwelijk waarin er echt liefde is tussen de twee partijen.
Ik kijk in de spiegel en zie de crème kleurige kaftan prachtig om mijn lichaam sieren. Het is een bescheiden jurk met niet al te veel details aangezien ik de nikaah nog simpel en klein wou houden. Ik zucht even en glimlach dan bij het idee dat Zain en ik bijna zouden eindigen in een schijnhuwelijk.
Dan hoor ik geklop op mijn deur. "Kom binnen!" Roep ik en draai mij om naar de deur om mijn vader daar dan zien te staan. Hij staat daar in een pak en heeft een grote glimlach op zijn gezicht. Mijn vader komt naar mij toe en geeft voorzichtig een kus op mijn voorhoofd.
"Mijn prachtige dochter!" Zegt mijn vader waardoor een warme gevoel door mijn hele lichaam gaat. "Baba." Zeg ik en voel een brok zich vormen in mijn keel. "Je bent altijd een pracht dochter geweest, een lieve zusje, een behulpzaame vriendin en in sha Allah (met de wil van Allah) ook een geweldige vrouw." Ik voel de tranen in mijn ogen prikken tijdens het luisteren naar de woorden van mijn vader. "Je bent de beste vader die iemand zich kan wensen. Ik weet dat het moeilijk is geweest om een dochter op te voeden maar nadat mama van ons was ontnomen heb jij de vader en moeder rol op je genomen." De tranen die ik probeerde tegen te houden stromen langzaam over mijn wang waarna mijn vader ook een traantje laat en mij dan in een warme knuffel trekt. "Treur niet, dit is niet de einde van jou verhaal als mijn dochter. Je krijgt nu enkel een extra rol erbij. Dit is de dag van jou leven" Zegt mijn vader waarna ik knik.
"Groepsknuffel!" Roept Ilias opeens die ook mijn kamer is binnengekomen. Hij voegt zich dan ook toe aan de knuffel waarna ik moet lachen.
Na onze knuffel verlaat mijn vader de kamer en blijf ik alleen over met Ilias. Hij pakt mijn hand en begeleidt mij naar mijn bed waarna ik ga zitten. "Is er iets? Je kijkt zo serieus, ik ben je zo niet gewend." Zeg ik tegen mijn tweelingbroer.
"Jij gaat trouwen, Younes is al ontvoerd door Esma en nu zijn papa en ik alleen." Zegt Ilias met een glimlach. "Dacht je echt dat je zo makkelijk van mij af kan komen? Ik kom nog regelmatig langs en ik zal nog irritanter zijn dan ik eerst was." Zeg ik lachend waarna hij nog harder moet lachen dan hij al aan het lachen was. "Luister Dalia, ik weet dat ik niet altijd aanwezig ben en dat ik niet alles weet zoals Younes, maar je moet weten dat ik onder elke omstandigheid tegen de hele wereld ga voor mijn zussie." Zegt Ilias waarna ik hem even verward aankijk.
"Je bent de wereld voor mij gekkie. En ik weet hoe belangrijk ik ben voor je, ik zal daar ook goed gebruik van maken dus maak je geen zorgen." Ik kijk in de ogen van Ilias en glimlach naar hem.
De ogen van Ilias hebben alles gezien en alle emoties gevoeld. Hij heeft zoveel pijn geleden dat het af en toe zelfs lijkt dat hij imuun is voor pijn. Ik ben trots op de man die mijn broer vandaag de dag is geworden.
*****************************
1046 woordenVergeet niet te stemmen!
JE LEEST
The way it was
RandomEen familie en een beste vriendin die voor jou door vuur zouden gaan. Dalia is tevreden met haar leven. Een knappe beleefde jonge dame die ook nog eens temperament heeft. Twee beschermde broers en een lieve begripvolle vader. Haar droombaan gaat op...