BAB 26

283 13 1
                                    

Terkebil-kebil Syah pandang Rian yang hantar makanannya dan bukan Baihaqi.

"Tak yang terkebil-kebil amik makan ni nanti kebulur pulak sebab tak makan."ucap Rian sambil hulur makanan yang dibeli Hajah Roziah untuk Syah.

"Bukan patutnya Baihaqi yang hantar ke?"soal Syah sambil ambik makanan dari Rian.

"Nasib baiklah aku sekup kepala aku dengan hoddie"ucap Syah dalam hati.

"Memang patutnya dialah tapi Bai nampak ada ruang memanah kosong so semua orang pergi situ nak cuba memanah tu yang lambat hantar makanan kau tu"balas Rian.

Memang lepas makan mereka semua nak balik bilik rehat tapi bila Baihaqi tengok ruang memanah kosong terus di ajaknya semua lawan memanah.

Yang lain apa lagi joinlah, lagi-lagi tengah tak de orang. Tengah semua seronok memanah Hajah Roziah teringat makanan Syah yang dibelinya tadi.

"Aduhhhh lupa pulak nak mintak Bai hantar makanan Syah. Mesti kebulur Syah ni"ucap Hajah Roziah pada dirinya.

"Nape Gee?"soal Sofia.

"Makanan Syah ni patutnya dari tadi hantar dulu baru datang sini tapi lupa bila Baihaqi ajak main memananh ni"ucap Hajah Roziah lagi.

PS Sofia panggil Rian yang sedang main telefonnya.

"Ian sini jap"panggil PS Sofia.

Rian yang dengar namanya dipanggil dan memandang mamanya yang melambai tangan.

"Ye ma nape?"soal Rian sambil masukkan telefon didalam kocek seluarnya.

"Tadi Rian cakap nak balik bilikkan?"soal PS Sofia.

"A'ahhh jap lagi Rian geraklah"balas Rian.

"Haaaa cantikk Rian amik makanan ni nanti paskan kat Syah. Sian dia tak makan lagi"ucap PS Sofia sambil berikan plastik makanan pada Rian.

"Hmmmm okay, kalau macam tu Rian gerak balik biliklah."ucap Rian sambil ambil plastik makanan dari mamanya.

"Terima kasih ehhh Rian susahkan Rian je"ucap Hajah Roziah

"Tak susah punlah sebelah je bilik Syah tu. Rian gerak dulu ehh" balas Rian sambil geral balik.

"Yelahhh"balas PS sofia dan Hajah Roziah serentak.

Tulah ceritanya macam mana Rian boleh jadi penghantar makanan Syah.

"Ohhhhhhh patutlah"balas Syah.

"Adam tengah tidur lagi ke?"soal Rian.

"Yuppp tidur lagi nape nak amik Adam ke?"soal Syah balik.

"Ehhhhhh tak payah nanti menangis pulak dia. Okaylah aku gerak masuk bilik dulu"ucap Rian sambil tarik hujung hoddies Syah kedepan dan menyebabkan Syah bergerak kedepan sedikit.

"Weiiii nasib baik aku tak meniarap kat lantai tau. Suka hati nenek moyang kooo je tarik hoddie aku ehhh"marah Syah bila tiba-tiba hoddienya ditarik kedepan nabis baik sempat stabilkan diri kalau tak.

"Memang suka hati nenek moyak akulah nak buat apa. And one more thing hoddie tu aku punya bukan kau"balas Rian sengih sambil buka pintu biliknya dan masuk.

"Hishhh sabor jelah nasib baik memang betul hoddie dia kalau takk"marah Syah sambil tutup pintu dan tanggalkan hoddie Rian dan campaknya ke tilam Aqila.

##############
Petang hari yang sama Syah rancang untuk mandi kolam di biliknya bersama Aqila, Raisyah, Riana dan Adam.

Manakala Haji Ahmad dan TS Adrian suami isteri pergi melawat kawan baik mereka waktu sekolah yang baru sahaja keluar dari hospital kerana kemalangan kereta dan kebetulan rumahnya berdekatan dengan Hotel Lexis Hibiscus.

MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now