Beberapa tahun kemudian
Syah teringat semula masa zaman sekolah menengahnya dengan kawan-kawannya, selepas saja menduduki peperiksaan SPM semua berpecah mengikut haluan masing-masing tapi persahabatan syah,fifah dan dijah tetap kekal.
Syah telah melanjutkan pelajaran dalam bidang kesetiausaha dan telah tamat dengan jayanya jugak telah berkerja disyarikat terbesar di kota KL iaitu AS Holding juga syarikat tersebut kepunyaan ayah musuh ketatnya, Rian.
"Woi buat apa tu?"sergah aqila kawan serumahnya juga kawan sekuliah syah tapi berlainan course.
Apa lagi bila disergah dan masa tu syah tengah berangan melatahlah budak tu,"opocot kau nak terjun laut"tawa aqila bila dapat kenakan syah.
"Apa kau nak ahhh?"marah syah sambil memandang tajam muka aqila.
"Tak nak apa-apa saja nak kenakan kau yang berangan tadi, entah dah sampai mana dah"balas aqilah.
"Sampai benua laut cina selatan dah"ucap syah.
"Wooo jauh nohh sampai situ"ucap aqila dengan muka terkejut.
"Kau nak tahu aku buat apa kat situ?"soal syah pada aqila.
Aqila hanya menggangukkan kepalanya tanpa syak yang syah yang tengah sengih jahat.
"Aku tengah tendang kau masuk laut cina selatan tu"balas syah sambil ketawa bila dapat kenakan aqila.
Aqila yang dengan apa yang syah cakap terus terkejut dan muka bertukar merah bila di dapat tahu yang syah baru saja kenakan dia.
"Kau ni memang nak kenakan tak habis-habis nak kenakan orang kan, bawak buang sikit perangai sengal kau tu sikit"marah aqila sambil cucuk perut syah.
Syah yang tak boleh perutnya disentuh mahu pun dicucuk cuba elak sedaya upaya apabila aqila telah serang balas dengan laju.
"Dah-dahlah tu"ucap syah sambil lari dari aqilah yang mengejarnya keliling sofa.
"Tak de tak de"balas aqila sambil terus kerja syah lagi.
Dapat saja syah, aqila terus geletek bahagian perut syah sampai dia termengah-mengah ketawa.
"Dahlah weii semput jugak aku ni nanti"marah syah pada aqila yang sedang sesedap rasa je duduk atas aku.
Aqila yang dah penat pun berhenti geletek syah dan terus baring sebelah syah yang terbaring diatas karpet didepan tv.
"Aqi jum pergi cafe C&M esok"ajak syah bila dua-dua senyap.
"Boleh-boleh tapi kau belanja"ucap aqila sambil pandang syah.
"Asal aku yang kena belanja kau pulak?"soal syah sambil duduk.
"Yelah kau pulaklah belanja aku asyik aku je kena tapau dengan kau, aku pun nak rasa duit gaji kau"balas aqila yang turut duduk.
"Alaaaa duit gaji aku mana banyak dengan duit gaji peguam macam kau"balas syah sambil sengih-sengih.
"tak de tak de kau tetap kena belanja aku gak"balas aqila sambil geletek syah bailk.
Syah yang digeletek mula mengelak dan lari dari aqila, "Ok ok aku belanja kau duk jauh sikit boleh tak?"arah syah bila aqila mula nak dekat dengan dia untuk geletek bila kemahuannya syah tak ikut.
Aqila yang dengar syah nak berlanja terus jerit riang sambil lompat-lompat, "YEAHHHHH"jerit aqila
"Weiii senget senyap sikitlah dah malam ni"marah syah sebab ketawa aqila yang kuat.
Aqila yang dengar terus sorak selow-selow sambil duduk di sofa semula.
"So esok kita pergi kol 5.00 bila kita dah habis kerja"ujah syah yang duduk disebelah aqila.
"Beress boss sayang kau"peluk aqila pada syah.
"Tahu pulak sayang aku ingat dah tak sayang aku dah tu yang geletek sampai tak ingat dunia tu"bebel syah.
"Gila tak sayang kau, kau je yang aku ada kat dunia ni"ucap aqila sambil ketatkan pelukannya pada badan syah.
Syah yang dengar terus rasa bersalah sebab kata bergitu," sorry weii aku tak bermaksud nak cakap macam tu. Aku pun sayang gila-gila kat kau"balas syah sambil peluk aqila balik.
"tak de apalah aku ok je"balas aqila sambil tengok tv dengan letak kepala diriba syah.
Syah hanya mengusap kepala aqila diribanya,"Aku selalu ada dengan kau kalau ada apa-apa masalah cakap je dengan aku. Aku selalu ada dengan kau"ucap syah pada aqila.
Bila beberapa minit tiada balasan dari aqila syah tengok muka aqila yang menghadap tv.
"Lahh dah tidor rupanya"ucap syah bila mata aqila tutup dan dengar dengkuran halus dari mulut aqilah.
"Aku baru nak sweet-sweet dengan dia, dia boleh tidor pulak"geleng syah dengan aqila yang bila penat sangat kat mana-mana pun diboleh tidor selagi ada benda yang alas kepalanya.
"Hmmmmm tidorlah"ucap syah sambil sambung tengok rancangan tv p.ramlee yang baru mula ditayangkan.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...