BAB 5

353 11 0
                                    

Keesokan hari

"bangun"arah ketua kelas najib apabila cikgu masuk ke kelas dengan pelajar lelaki.

"Assalammualaikum cikgu" ucap pelajar 5 sn 2.

"Waalaikummusalam" balas cikgu hayati.

Setelah guru membalas salam mereka semua pelajar duduk. Semua pelajar melihat pelajar lelaki yang berada dihadapan kelas.

"Ok kelas mesti semua tertanya-tanya siapa ni bukan"ucap cikgu hayati.

"Ni pelajar baru kelas kamu semua nama dia Aryyan" ucap cikgu hayati lagi.

Syah hanya melihat seketika saja pelajar tersebut lalu mencari buku matapelajaran matematik dibawah meja.

"Ok aryyan awak boleh duduk di bahagian belakang sana sebelah ali"rian begerak ke meja yang diarahkan oleh guru tersebut lalu berkenalan dengan ali.

"Rian"ucap aryyan aka rian.

"Ali"ucap ali sambil menyambut huluran tangan rian.

Tempat duduk rian berada dibahagian tempat duduk syah and the geng. Ketika waktu rehat meja rian diserbu oleh pelajar 5 sn 2 terutamanya pelajar perempuan untuk berkenalan dengan rian tidak tertinggal jugak dijah dan afifah.

Syah tidak ambil kisah dengan sesi berkenalan dengan pelajar baru dan menunggu dijah dan afifah di kantin saja.

"Fifa, dijah aku tunggu korang kat kantin tau"jerit syah yang berada diluar kelas.

"Oraittt"balas fifa dan dijah serentak.

Semasa menuruni tangan ke kantin sempat syah membebel,"apa yang best sangat temu ramah budak baru tu??dia x rimas ke??tahulah muka tu boleh tahan tapi takyahlah sampai semua serbu tempat dia macam tu, dah macam jumpa artis korea je aku tengok"bebel syah tak henti-henti.

Tanpa syah sedar orang yang dibebel olehnya berada dibelakang dan dengar apa yang dibebel oleh syah.

"Terima kasih bagi pujian tu"ucap Rian sambil berjalan sebelah syah.

Syah yang melihat Rian berada disebelahnya terkejut dan terus berhenti berjalan.

"Bila masa pulak aku puji ko??perasan je lebih"balas syah cuba untuk menutup rasa malunya.

"Hmmmmm yelah tu"sengih mengejek Rian pada syah.

Rian dari tadi perasan yang syah tidak berminat untuk berkenalan dengannya, so tadi sebelum keluar kelas Rian sempat bertanya pada fifa dan dijah.

*************************************************************************************

Rian POV

"Dia tu kenapa?"soal Rian pada dijah dan fifa semasa diorang ingin keluar kelas.

Rian ingin bertanyakan perihal syah yang keluar dari kelas manakala semua pelajar perempuan dalam kelas mahu berkenalan dengannya.

"Ohhhhh syah memang macam tu. Dia tak pandai minat sangat nak kenal dengan budak baru lagi-lagi kalau lelaki"ucap fifa tentang perangai kawannya.

"Ohhhh macam tu"balas Rian.

Sejak dari situ Rian mula mencari pasal dengan syah untuk menarik perhatian syah untuk bercakap dengannya.

"Heii chubby kau boleh tepi sikit tak"arah Rian pada syah yang duduk dihadapannya.

"Takk"balas syah sambil terus menulis apa yang ada dipapan putih.

Rian yang dengar mula bengang dengan sikap syah, "tepilah sikit aku tak nampaklah apa yang cikgu tulis kat depan"marah Rian.

Syah berhenti menulis dan pandang kebelakang dan keluarkan lidahnya sikit pada Rian lalu pusing kedepan semula dan sambung menulis.

"Asallah aku satu kelas dengan budak ni"bebel Rian hanya pada dirinya kerana perangai syah yang menyebalkan.

Masa rehat Rian pergi ke tempat syah untuk meluahkan ketidak puasan hatinya.

"Kau kenapa ahhh suka sangat cari gaduh dengan aku"terkejut syah apabila mejanya ditepuk dengan kuat. Masa ni mereka berdua saja dalam kelas kerana syah tertinggal buku bawah mejanya.

"Apa masalah kau nak tepuk meja aku!!!"marah syah.

"Masalah aku KAU!!!"Rian tunding jari ke arah syah.

"Asal aku pulak?"balas syah.

"Yelah sejak hari pertama aku masuk sekolah ini, kau je yang buat endah tak endah dengan aku"luah Rian.

Syah melihat Rian dan sengih sini," dah tu kau nak aku layan kau macam diorang layan ko and ko yang cari pasal dengan aku dulu. Bukan aku yang mula dulu ehh"ucap syah sambil tahan perasaan geramnya.

Rian mendengar hanya angguk kepalanya,"yalahh"balas Rian.

Syah yang dengar mula menyirap,"tolonglah aku tak de masa nak layan orang yang selalu dikelilingi oleh orang ramai."balas syah lalu pergi dari situ untuk ke library sekolah.

Sejak dari situ Rian dan Syah terus melawan mulut sampailah tamat SPM dan mereka tak pernah berbaik.






MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now