"waalaikummusalam, ye yah"ucap syah balas salam ayahnya di telefon.
"Kejap lagi kami sampai rumah syah tau"ucap Haji Ahmad pada Syah.
"Ahhhhh"tekejut syah bila ayahnya mengatakan dia sekeluarga akan sampai kerumahnya sebenta lagi.
"Tak payah nak terkejut sangat bukan ayah dah cakap ke minggu depan ayah nak gi jumpa syah"ucap Haji Ahmad lagi.
Syah menepuk dahinya, "aduhhh lupa pulak!! Mampus aku"ucap syah dalam hati.
"Hihihihihi lupa pulak"balas syah sambil sengih walaupun ayahnya tak nampak syah sengih.
"Apalah syah ni lupa memangang"balas ibunya pulak kerja Haji Ahmad pembuka suara.
"Hihihihihihi......ayah sampai kol bape?"balas syah.
"Lagi sejam setengah sampailah ni"balas Haji Ahmad.
"Okayy yahhhh...waalaikummusalam"ucap syah balas salam ayahnya dan mati call.
"Mati aku mati aku"ucap syah sambil ulang alik di depan sofa sambil mengetuk dahinya dengan telefon.
Sedang leka syah tawaf didepan sofa, terdengar suara adam menangis didalam bilik.
"Uwekkk.....uwekkk"syah bergesa ke arah biliknya dan melihat adam terduduk menangis di atas katil.
Syah mendukung adam dan memujuk adam berhenti menangis dengan menepuk-nepuk belakang badan Adam perlahan.
"Sorry sorry ibu tinggalkan adam kejap tadi" ucap syah sambil menepuk badan adam dan mencium kelapa adam dibahunya.
Syah mendodoikan Adam dengan menyanyi lagu agar Adam tidur semul.
Selsai Syah mendodoikan Adam, Syah meletak tubuh Adam perlahan-lahan di atas katil semula bila sudah pasti Adam tidur lena.
Aqila masuk kedalam bilik Syah apabila Syah selesai mendodoikan Adam tidur.
"Kenapa dengan kau gelesah je aku tengok?"soal Aqila bilik riak muka Syah yang relisah.
"Matilah aku Aqi!!! Satu keluarga aku nak sampai jap lagi"adu Syah.
"So apa masalahnya?"soal Aqila pelik dengan riaksi Syah bila keluarganya nak datang.
"Masalahnya sekarang mak ayah aku tak tahu yang aku ada ambil anak angkat....Ada Paham"balas Syah bila tengoj Aqila buat muka pelik.
"Lahhhh itu je? Ingat apalah sampai pucat muka ko sebab takut"balas Aqila sambil berlalu keluar bila Syah dan menuju ke biliknya menukar baju.
"Weiiiii tolonglah aku!"rayu Syah sambil mengikut Aqila kedalam biliknya bila sudah pastikan Adam selamat.
"Kau nak aku tolong ape?"soal Aqila sambil duduk dikatil.
Syah juga duduk disebelah Aqila,"aku pun tak tahu...kau x de idea ke?"soal Syah sambil pandang Aqila.
Aqila mula mencari idea untuk membantu kawan baiknya.
"Okay nanti bila keluarga kau sampai kau turun biar aku jaga Adam kat atas"ucap Aqila.
"Tapi nanti mesti mak aku tanya pasal kau"ucap Syah lagi.
"Alaaa kau cakaplah aku ada hal kat butik"balas Aqila.
Selesai berbual sejekap Syah dan Aqila terdengar bunyi hon kereta.
"Mesti keluarga kau dah sampai"ucap Aqila dan Syah berlalu turun kebawah untuk memyambut kedatangan keluarganya.
Manakala Aqila menuju ke bilik Syah untuk mengambil Adam dan bawa ke biliknya.
Syah tarik nafas dan buka pintu rumah untuk menyambut keluarganya.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...