Bab 37

245 10 5
                                    

"Aminnn"ucap Rian setelah selesai membaca yassin.

"Jom Rian takut Adam meragam bila bangun tidur nanti"ajak Shahru yang menemai Rian ziarah perkuburan.

"Hmmmmm jom" balas Rian lalu bangun dan memegan batu nisan di bahagian kepala.

"Nanti Rian bawak Adam lawat bila dia dah besar sikit"ucap Rian senyum dan berlalu ke kereta di perkarang masjid.

Rian yang sudah hampir dekat dengan keretanya mendengar suara tangisan Adam yang kuat dan suara perempuan memujuk.

Rian membuka pintu dan melihat Aqila bersilat cuba menenagkan Adam sambil menghalang Adam dari keluar dari babysit dia.

"Paaaaaaaa paaaaaaaa hic hic" suara tagisan Adam mula perlahan bila melihat muka Rian berada di tempat pemandu.

Rian pandang Shahru, Shahru bergerak kearah pemandua dan Rian buka pintu belakang lalu mengambil Adam yang menghulur tangannya untuk di ambil dengan pipi, hidung kemerahan kerana menangis.

"Haihhhh Adam manja betul dengan papa dia taknak rengang langsung"ucap Aqila sambil tersenyum melihat Rian mengelap air mata Adam di luar kereta.

"Nak buat macam mana Rian jelah tempat dia nak manja"balas Shahru dan memakai tali pinggang keledar.

"Ada nak pergi mana-mana ke lepas ni?"soal Shahru pada Rian yang baru masuk ke dalam kereta dan memakai tali pinggang keledar.

"A'ahhh pergi pejabat jap tadi papa ada mintak datang lepas lawat kubur"ucap Rian.

"Ohhh okay"ucap Shahru.

"Qila amik puting baby Adam" ucap Rian lagi sambil pandang kebelakang.

Aqila mengambil puting baby di dalam beg segera Adam disebelahnya dan menghulur kepada Rian di tempat duduk depan.

"Thanks"ucap Rian.

"Welcome"jawap Aqila dan duduk dengan selesa semula dibelakang bila kereta mula bergerak.

Dalam perjalanan ke AS Holding mereka Aqila dan Shahru rancak berbual dan Rian sekali sekala saja menyalet bila ditanya.

Mereka berhenti berbula bila mereka sudah sampai ke bangunan AS Holding.

"Nak ikut aku masuk sekali ke?"soal Rian sambil membuka tali pinggang keledar.

"Tak kot aku nak pergi watson beli pencuci muka, Shahru ada cakap nak belanja alang-alang dah keluar ni baik pergi sekali"balas Aqila sambil tersenggih melihat muka Shahru berkerut.

"Habiss"ucap Shahru perlahan kerana dia ada pengalaman pergi ke watson dengan Aqila sebelum ni dan yang pasti bukan pencuci muka saja yang dibeli.

Aqila dah ketawa, "Adam kau bawak naik ke? Atau nak aku bawak dia sekali?"soal Aqila sambil memandang Adam yang mengenggam kuat baju Rian.

"Takpe aku bawak naik, tak lepas dah ni tangan dia bila dah macam ni"ucap Rian sambil pandang pada tangan Adam di bajunya.

Pada masa yang sama Adam memandang muka Rian dan tersengih menampakkan 2 batang gigi susunya dibahagian bawah.

Rian terhibur dan senang bila melihat Adam tersenyum lalu mencium dahi Adam yang separas dagunya.

"Okayy jap aku amik baby carrier kat belakang" ucap Aqila sambil bergerak ke bonet belakang.

Kebetulan hari ni mereka membawa kereta Rian dan didalam kereta Rian sentiasa ada barang jalan-jalan untuk membawa Adam dia bonet.

Rian, Shahru juga Adam keluar kereta dan pergi kearah Aqila. Semasa mereka berhenti dipintu depan tiada orang sangat yang lalu lalang kerana jam menunjukkan pukul 4.40, jadi mereka tidak mengganggu laluan sesiapa.

MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now