Sampai sahaja hostpital Adam di masukkan ke hospital, keluarga TS Adrian bergegas ke wad Adam.
Rian yang ingin cepat sampai berjalan laju ke wab Adam setelah TS Adrian memberi tahu dimana ruang rawatan Adam.
Kebetulan hospital yang Adam dimasukkan adalah hospital yang sama dengan Syah.
Adam dimasukkan dia wad pengawasan rapi supaya keadaan Adam dapat dirawat dengan baik.
Rian yang nampak Aqila duduk diruang lobi bertanya keadaan Adam.
"Qila macam mana keadan Adam?"soal Rian
Aqila yang melihat Rian cuba menenagkan diri supaya tidak memarahi Rian yang nampak cengkung dan berpeluh berjalan laju ke wad Adam.
"Still sama, dr tengah periksa keaadan Adam lagi"ucap Aqila dan memandang Rian yang resah kesana kesini.
"Nanti dr dah habis periksa masuklah, dr dah benarkan untuk melawat Adam tapi satu persatulah."ucap Aqila sambil bangun dan bersalam dengan PS Sofia yang baru sampai.
"Macam mana keadaan Adam?"soal PS Sofia yang melihat anaknya masuk ke ruang Adam setelah dr keluar.
"Panas lagi badan Adam, demam dia tak turun-turun. Tadi dr dah periksa keadaan Adam"ucap Aqila pada keluarga Rian.
"Doa-doa demam Adam turun dan cepat sihat"doa TS Adrian sambil memandang ruang rawatan Adam.
"Aminnn"ucap PS Sofia, Aqila, Raisyah juga Riana.
"Mana yang lain Qila?"soal TS Adrian bila kelibat keluarga Syah tidak nampak.
"Ohhhh tadi Daliah meragam tu yang kak Sarah dan abang dani balik rumah dulu Haqi ikut sekali pagi nanti diorang datang. Mak gan Ayah pergi tandas tapi jap lagi diorang nak balik dah. A'ahhh tu diorang"ucap Aqila sambil menunjuk keberadaan Haji Ahmad dan Hajah Roziah yang bergerak kearah mereka.
Mereka bercerita dan mula bergerak pulang bila jam mencecah jam 10.30 malam.
"Aqila nak tunggu sini ke?"ucap Hajah Roziah bila Aqila tidak bergerak dari tempat duduknya.
"A'ahhhh Qila tunggu sini jelah nanti Adam bangun cari pulak."ucap Aqila sambil salam tangan Hajah Roziah dan PS Sofia.
"Rian jom balik. Tak boleh ramai-ramai sangat kat sini pada waktu ni. Biar Qila je yang jaga Adam hari ni" ucap PS Sofia pada Rian yang baru sahaja keluar dari ruang rawatan Adam.
Rian hanya menganggukkan kepalanya sahaja dan ikut keluarganya pulang
Qila yang lihat keadaan Rian hanya mampu beri simpati sahari, "hiiiihhh Rian" mengeluh Qila bila ingat tingkahlaku Rian terhadap Adam sebelum ni.
Qila bergerak masuk ke ruang rawatan Adam untuk menjaganya. Nasib baik dia diberikan kebenaran untuk menjaga Adam.
*********************
Keesokkan paginya, sesudah sahur dan solat subur Rian siap cepat-cepat untuk melawat Adam dihospital.
Rian yang sudah sampai di lobi wad Adam bertembung dengan Aqila yang baru balik dari tandas.
"Haii Rian, awal sampai"ucap Aqila dan bergerak menuju ke arah wad kanak-kanak biasa.
Rian yang perasan Aqila bergerak ke arah yang lain mengejar Aqila dan bertanya, " kau nk gi mana Qila bukan wad Adam belah sana ke?"soal Rian sambil menunjuk ke arah kanannya.
"Adam dah pindah wad lain, demam dia dah mula turun malam tadi tapi dr masih perlu pantau keadaan Adam takut suhu badan naik tiba-tiba" ujah Aqila dan masuk ke wad Kasih.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...