*Semasa di kedai Anakku
Syah bergerak keluar kereta sambil mendukung Adam yang masih tidur bergerak kearah pintu masuk kedai Anakku.
Rian jugak keluar dan berjalan bersama-sama dengan Syah dan membukakkan pintu kedai bila Syah sukar untuk bukak pintu kedai.
Bila Syah dan Rian sudah masuk ke dalam kedai pekerja di kedai itu menuju kearah mereka.
"Ye nak cari ape?"soal pekerja tersebut.
"Saya nak cari stroller yang rengan dan mudah bawak"ucap Syah pada pekerja tersebut.
Pekerja itu membawa Rian dan Syah ke ruang stroller yang pelbagai warna dan bentuk.
Rian yang tengok kesukaran Syah untuk melihat dan memeriksa stroller ,menghulurkan tangan untuk mendukung Adam yang tidur.
"Sini aku pegang Adam kau pilih dulu stroller mana yang kau nak nanti bagitahu aku"ucap Rian sambil mengambil Adam dalam dukungan Syah.
Syah hanya biarkan Rian mengambil Adam dan sambung memilih dan melihat mana stroller yang sesuai untuk Adam.
Rian berjalan keliling kedai Anakku sambil mendukung Adam dan melihat barang dikedai itu.
"Sweet wei aku tengok diorang tu. Dahlah anak diorang pun comel geram aku macam nak cubit-cubit je pipi budak tu"Rian terdengar perbualan antara pekerja dikedai tu.
Rian yang dengar tersenyum dan berasa malu sedikit bila dikatakan dia sweet denga Syah oleh pekerja disitu.
Beberapa minit pening kepala pilih stroller yang semua lawa-lawa akhirnya Syah membuat pilihan untuk membeli stroller (gambar di atas sekali) yang berwarna biru.
Syah bergerak kearah Rian yang sedang melihat pakaian bayi yang ingin dibelikan untuk Adam.
"Dah aku dah jumpa strollernya"ucap Syah bila sudah berada disebelah Rian.
Rian pandang Syah dan stroller di tangan Syah lalu mengganguk dan mencapai pakaian bayi yang tertulis mummy daddy baby dihadapnnya.
"Okay jom" ucap Rian sambil bergerak ke kaunta bayar dihadapan.
Setelah selesai pembayaran, pekerja dikautan cakap pekara yang buat muka Syah naik merah.
"Sweetlah abang gan kakak ni beli barang anak sama-sama, saling tolong jaga anak sama-sama. Dahlah anak abang gan akak ni comell"ucap pekerja di kaunta tu tanpa tahu pekara sebenar.
Syah yang dengar terus merah muka dan curi-curi pandang Rian kat sebelah yang mengangkat stroller.
Rian hanya senyum dan ucapkan terima kasih lalu keluar dari kedai tu tanpa betulkan salahfaham yang berlaku.
"Sama-sama, datang lagi"ucap pekerja tersebut sambil tersenyum.
Setelah masukkan stroller dan bag baju di tempat duduk belakang Rian berikan Adam pada Syah yang membisu ditempat duduk penumpang.
Rian mula tersengih dengan kebisuan Syah dan merah pipi Syah.
"Malulah tu"ucap Rian sambil hidupkan kereta.
Syah pandang Rian dan cakap," asal kau tak betulkan apa yang dia cakap tadi?"soal Syah
"Entah malas kot nak betulkan" Rian angkat bahu sambil ketawa perlahan sebab takut bangunkan Adam.
"Senyaplah"marah Syah sambil pandang keluar.
Rian yang tengok muka Syah yang malu hanya tersenyum sahaja dan mulakan perjalanan ke zoo negara.
######################
Saya akan update dua kali seminggu pada sabtu dan ahad🤩🤩
Kalau ada perubahan masa update saya akan bagi tahu semua😁
Terima kasih sekali lagi kerana sudi membaca buku saya ni😍😍
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...