Bab 32

226 12 1
                                    

"SYAHHHH"Jerit Rian dan berlari kearah Syah lalu terus melutut disisi Syah.

Orang ramai memberi ruang pada Rian apabila mereka mendengar suara seorang lelaki menjerit. Syah yang terbaring mendengar namanya terus di panggil.

"Syah syahhh" ucap Rian sambil mengenggam tanggan Syah yang masih terpejam matanya.

Syah dengar suara Rian yang memanggilnya, "Rian jangan nangis"ucap Syah dalam hati bila dia mendengar suara Rian yang menjadi serak-serak basah dengan tangisannya.

"Syahhh buka mata. Jangan tinggalkan aku gan Adam. Syahhhh buka matalahh"ucap Rian perlahan sambil mengenggam tangan Syah dan bawanya kearah matanya dan air matanya mula membasahi belakang tangan Syah. 

Syah cuba membuka mata dan mengerakkan tangannya dengan susah payah kerana kehilangan darah yang banyak. Rian yang nampak terus mengenggam tangan Syah dan membawanya ke pipinya.

Syah cuba untuk senyum walaupun mulutnya penuh dengan sisa darah yang keluar Syah masih ingin senyum buat Rian dan Adam.

"Ri an se mu a oka y. Ja ga ada m."ucap Syah perlahan sambil senyum.

Rian yang dengan hanya mengalirkan air matanya dan meminta Syah untuk simpan tenaganya.

"Okay, dah jangan cakap simpan tenaga kau semua akan okay"ucap Rian sambil gengam tangan Syah dipipinya.

Syah senyum dan mengalirkan air mata sambil memandang Rian dan Adam yang turut memandangnya.

"Jang gan na ngis.....Ja ga Adam y   e"Syah masih ingin bercakap dan cuba mengelap air mata Rian, matanya mula kuyu tapi Syah masih cuba untuk membuka matanya untuk melihat dua orang yang paling dia sayang buat kali terakhir.

"Syah jangan tidur. Buka mata Syahhhh "ucap Rian sambil memujuk Syah untuk terus membuka matanya yang mula ingin tertutup.

"Ak............u ..........gan.....tuk.....aku...... ti..........d.....u.......r........du....."ucap Syah sikit-sikit dan akhirnya tiada apa-apa tindak balas dari Syah.

Tangan Syah di pipi dan genggaman Rian sudah tiada tenaga dan terkulai layu di sini Rian. Rian terkedu bila tangan Syah jatuh dari pipi dan genggamannyaa.

"Tak tak tak Syah jangan tidur muka mata kau syahhhh SYAHH"guamam Rian dalam hati dan mengambil tangan Syah dan mengenggamnya lalu meletak dibahagian matanya menandakan Rian sedang menangis.

Beberapa saat selepas Syah pengsan ambulans sampai dan cepat-cepat ketempat Syah dan mengangkat Syah untuk dimasukkan kedalam ambulans.

Rian ikut masuk dan mereka bergesa ke arah hospital, nasib baik hospital berdekatan dengan tempat kejadian. Pelbagai bantuan yang pihak medic beri pada Syah untuk menstabilkan keadaan Syah kerana degupan jantung Syah mulai perlahan.

Sampai saja diruang kecemasan para jururawat telah menunggu, sesudah Syah turun dari ambulans dia dibawa keruang pembedahan kerana bahagian kepala Syah yang parah.

Rian menunggu diluar ruang bedah dengan Adam yang sedari tadi senyap. Rian memandang Adam dan memeluknya lalu menangis sambil memeluk Adam.

Adam yang dengar tagisan Rian turut juga menangis. Rian mula memujuk Adam bila tagisannya mula reda.

"Shhhhh shhhhh semua okay ibu okay ibu okayy"ucap Rian sambil berdiri dan menepuk belakang badan Adam supaya berhenti menangis.

2 3 kali Rian buat begitu mata Adam mula kuyu dan Adam mula tidur. Bila Rian mahu duduk seorang jururawat datang padanya dengan satu borang ditangannya.

"Encik ni suami pada pesakit ke.?"soal jururawat

"Tak saya kawan dia kenapa ye?"ucap Rian sambil soal.

MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now