Rian yang dengar suara pemanggil kaku dan hampir terlepas telefon di tangan dan Adam didukungannya tapi sempat dihalang.
Nasib baik ada pekerja yang sedar dengan apa yang berlaku sempat menegur Rian supaya sedar semula.
"Encik Arryan?"soal pekerja tersebut bila tengok Arryan didepannya seperti terpengun seketika.
3 4 kali nama Rian dipanggil baru dis sedar, " ye saya"ucap Rian sambil pandang muka pekerja yang memanggilnya.
"Encik okay?"ucap pekerja tersebut.
"Okay okay"balas Rian senyum dan melihat pekerja yang sama.
"Kalau macam tu saya pergi dulu"ucap pekerja tersebut dan keluar dari lif bila bunyi ting bermakna lif sudah sampai ke tingkatnya.
Rian mengangguk kepalanya dan senyum lalu menekan butang tutup pintu lif.
Dari dalam lif hinggalah ke biliknya Rian masih memikirkan suara pemanggil yang menelefonnya.
Adam yang berada dipangkuannya menepuk-nepuk pipi Rian yang masih berada di dunianya.
Rian akhir sedar bila Adam terus menampar pipinya berulang kali sambil ketawa.
Rian turut ketawa tengok Adam gembira sangat dan tak meragam pada hari ni.
"Mesti Adam dapat rasa ibu nak sedarkan hari nikan"ucap Rian dan cium pipi Adam bertalu-talu.
************
Flashback waktu Syah kritikalBippppppppppppp.
Setelah pelbagai usaha yang dilakukan doktor dan nurse tapi mesin yang monitor degupan jantung Syah masih menunjukkan "_____________".
Rian melihat semua yang berlaku terduduk terdiam dengan air mata yang mengalir tanpa dia cuba menggelap atau memyorok air matanya.
Matanya hanya fokus pada katil Syah dan kata-kata doktor yang mengatakan waktu Syah meninggal membuat Rian jadi tidak waras untuk seketika.
Rian terus bangun dan mengenggam kolar baju doktor yang mengesahka kematian Syah.
"Tak Syah masih hidup lagi kenapa doktor cakap waktu kematian Syah" ucap Rian dengan muka yang berair dan merah.
Doktor yang sudah biasa dengan situasi seperti Rian hanya bertenang dan cuba bercakap dengan Rian slow -slow.
"Pesakit Iza Syahira dah kembali ke maha pencipta. Bersabarlah encik"ucap Doktor yang merawat Syah, Dr Irwan melepaskan genggaman Rian di kolarnya dan berlalu untuk maklumkan kepergian Syah pada ahli keluarga yang lain.
Rian terus terduduk bila Doktor Irwan melepaskan genggamannya dari kolar baju beliau.
"Kenapa Syahhh kenapa kau pergi dulu tinggalkan aku. Aku sayang kau, aku cinta kau, aku nak luangkan lebih banyak masa lagi dengan kau. Jaga Adam sama-sama. Ada anak sama-sama. Syahhhh~~"luah Rian sayu sambil memandang muka pucat Syah yang tak bernyawa.
Wayar yang berselirat di badan Syah telah ditanggalkan oleh nurse yang berada sama dengan Rian dan bila nurse ingin menanggalkan wayar mesin yang monitor jantung Syah keajaiban berlaku bila mesin tersebut mengeluarkan bunyi " tit tit tit " menandakan ada degupan jantung yang di kesan.
Nurse tersebut terus memanggil Doktor yang berada didepan ahli keluarga Syah.
Rian yang berada disitu juga terkejut dengan mesin yang bingit deng bippppp mengeluarkan bunyi tit~ tit~ tit~.
"Syahhhhh"panggil Rian sambil mengengam tangan Syah.
Walaupun Syah tidak membuka matanya tetapi respond dari jari Syah udah memberi kelegaan pada Rian.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...