Syah berjalan terhincut-hincut menuju ke arah akma.
Akma yang melihat syah bergerak ke arahnya terus berdiri dan menuju ke arah syah.
"Okay tak ni?"soal akma.
"Okay je ni"balas syah sambil berjalan ke arah parking lot.
"Betul ni?Gi kliniklah jom"ajak akma bila kaki syah sudah nampak kebiruannya.
"Alahh dua tiga hari nanti okaylah. nanti kt umah aku letak ais atas buku lali aku"ucap syah sambil membuka kunci kereta.
"Tak de tak de kita gi klinik terus"ucap akma sambil rampas kunci kereta dari syah sambil menuju ke arah tempat memandu.
"hmmmm takyahlah, balik nanti aku gi klinik"balas syah sambil membuka pintu penumpang sbab malas nak bertengkar dengan akma.
"Sayang jugak ko kat akukan ingat nak buli aku je memanjang"ucap syah bila lihat muka akma yang cemas.
"haruslah sayang sebab kau sorang je reda aku buli kau kat pejabat. hihihihi"ketawa akma bila syah memandangnya sebelah mata.
"Cisss kau, sabor jelah dapat member macam kau"decit syah sambil memakai tali pinggang keledar.
"Kalau kau nk gi klinik nnti sapa bawa kereta kau nanti?"soal akma sambil memandu ke kedai makan.
"nanti aku mintak aqila amik aku kat pejabat. jap aku whatapps dia"ucap syah sambil mengambil telefonnya dan menghantar whatappss meminta aqila mengambilnya masa waktu tamat kerja.
-Salam, aqi kau boleh amik aku kat pejabat tak dalam kol 5?
+wasalam boleh,napa dengan kereta kau?? rosak ke?
-taklah kereta aku okay je, kaki aku je terseliur so susah nak bawak kereta nanti.
+What!!kau okay tak?dah gi klinik lom??
-belum😧
+lah asal tak terus gi klinik je sekarang😤
-malaslah bukan patah pun kaki aku😌
Syah membalas whatapps dengan aqila hanya ketawa halus,beberapa minit kemudia chat baru masuk dari aqila.
+takyah nk tunjuk gedik kau..nanti aku amik terus gi klinik...kalau kena heret kau pun aku sanggup heret kau.😡
syah yang baca chat tersebut terus ketawa.
-hahahahahahah sanggup ehh kau heret aku dahlah kaki aku terseliur 😢😢
+aaahhhh kau tak yah nk letak emoji sedih-sedih..sanggup sngat sebab kau punya degil tu tak leh nak bawak bincang dah😁😁😁
-hmmmm yelah boss yelah.
+Good girl wait for me at your offies okay👌👌
-hihihihihihi okay, by the way thanks beb
-Most welcome my dear
Selesai membalas chat semasa menuju ke kedai makan syah turun dari kereta dengan berhati-hati sebab kakinya yang sakit.
Selesai membuat pesanan mereka berbual sehingga makanan mereka sampai.
************************************
Sesudah saja makan mereka balik ke pejabat semula untuk menunaikan solat zuhur dan masuk ke pejabat masing-masing."Harap-haraplah dia tak panggil aku masuk bilik dia hari ni"syah berdoa dalam hati sipaya dia tak perlu berjumpa Rian aka bosnya hari ni sebab sakit hati dan sakit kakinya belum surut lagi.
Malang sekali doa syah tidak termakbul bila Rian memangilnya masuk kebiliknya dengan segera.
Tok tok tok, selesai mengetuk pintu syah mendengar kebenaran untuk masuk. Syah membukak pintu dengan senyuman seikhlas hatinya.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
Viễn tưởngSyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...