Rian, Syah dan Adam juga adik-adik Rian sampai kerumah setelah selesai mengambil gambar outdoor.
Kenduri kahwin Syah diuruskan oleh katerin yang diupah, jadi tidak terlalu banyak barang untuk dibasuh.
Adam yang tertidur dibahu Rian dibawa masuk bilik tidur Syah aka bilik pengantin supaya Adam lebih selasa untuk tidor.
"Korang pergilah rehat sian kena layang Adam tadi tapi terima kasihlah volunteer teman".
Kerana Adam yang taknak berpisah dengan Syah terpaksalah mereka membawa Adam sekali untuk bergambar.
Aqilah, Riana dan Raisyah volunteer untuk jaga Adam.
Mereka selesai sesi bergambar dalam dewan bersama keluarga dan outdoor tepat pukul 5.
"Tak de apalah sangat jaga Adam tu. Alang-alang boleh photo boom gambar kahwin kak Syah gan abang Rian.hihihi"balas Raisyah.
Banyak gak gambar Syah gan Rian di doom boleh empat orang tu.
Photographer yang mengambil gambar mereka pun terhibur dengan gambar yang candit.
Semua bergerak ke bilik masing-masing. Riana gan Raisyah tumpang bilik Aqila untuk tukar baju dan rehat.
Ts Adrian,Ps Sofia dan saudara yang hadir sudah berada dirumah sewa mereka dan akan datang kerumah Syah untuk adakan bbq untuk keluarga yang hadir.
Syah masuk kebilik tidornya untuk tukar baju dan rehat tapi bila ingat balik biliknya bukan dia sorang je ada buat dia nervous.
Syah pandang keliling bilik tapi x nampak Rian, yang nampak hanya pakaian pengantin Rian diatas katilnya.
"Kat bilik airlah tu"gumam Syah sambil gerak kearah katilnya dan baring sebelah Adam sambil memeluk anaknya untuk lepaskan penat.
Dengar je bunyi pintu Syah terus bangun dari baring dan pandang Rian yang keluar dari bilik air dengan rambut yang basah.
Syah yang tak berkelip pandang Rian yang hanya bertuala sampai tak sedar Rian dah ada kat depannya.
Rian yang tersengih tengok riaksi Syah meletakkan tuala yang digunakan untuk keringkan rambut ke atas kepala Syah.
"Best pandang apa yang depan mata?"soal Rian apabila Syah bila terasa kepalanya berat sedikit dan basah.
Syah yang kantoi tenung laki sendiri rasa malu dan terus bangun untuk bersihkan diri.
"Bukaklah tudung tu dulu sebelum nak mandi pun. Nanti susah pulak nak letak pelbagai pin dan jarum nanti"ucap Rian bila Syah terus melulu kearah bilik air selepas menambil tualanya tanpa menangalkan tudung yang dililit.
Syah terbantut untuk masuk bilik air.
"Ye tak ye gak ehhh"gumam Syah dan bergerak kearah meja soleknya untuk membuka tudung.Selesai Syah membuka tudungnya, Rian pula yang tenung Syah lama kerana di kali pertama di melihat Syah fully off tudung depannya.
Syah yang perasan Rian tenung je membalas balik ayat Rian sebentar tadi.
"Seronok tengok apa yang kt depan ni"ucap Syah sambil angkat-angkat kening.
Rian yang kantoi tenung terus merah mukanya.
Syah terus ketawa dengan riaksi Rian yang tertangkap dan berlalu masuk bilik air.
"Jangan lama-lama dalam bilik air tu nanti lambat solat asar" ucap Rian yang mencari pakaian untuk dipakai di bagasi sebelah katil.
Selesai memakai pakaian Rian mendirikan solat asar. Selesai saja Rian terus baring disebelah Adam yang masih terlena tengah-tengah katil.
YOU ARE READING
MINE LITTLE HERO
FantasySyah seorang gadis yang mempunyai semangat yang kuat,suka menolong,kuat loyar buruk,menyakat orang dan sifat keibuan .Pada satu hari syah mendapati dirinya menjadi ibu exprese kerana perlu menjaga bayi berumur 8 bulan,ibunya tidak dapat menjaga anak...