Bab 29

250 10 0
                                    

Syah, Rian dan yang lain jalan aktivity harian masing-masing macam biasa. Cuma ada perubahan sedikit bila kehadiran Adam dah semua tahu. PS Sofia akan mengajar Syah, Adam dan Aqila makan dirumahnya sebab dia rindu pada Adam dan Hajah Roziah kerap menelefon Syah hanya untuk melihat Adam yang mula hendak berjalan.

Birthday party Adam dah siap rancangan dan bahan untuk buat semua dah sediakan. Pada petang yang sama semua persiapan dah pun siap hanya tunggu tetamu yang dijemput saja datang.

"Rian gan kawan dia jauh lagi ke Syah?"soal Hajah Roziah pada Syah yang sibuk touchup tempat sambut birthday.

"Jap Syah whatsappp dia. Aunty sofi dah sampai ke ma?" Ucap Syah sambil soal keberadaan PS Sofia sekeluarga.

"Panjang umur dia tu baru sampai. Waalaikummusalam masuklah"ucap Hajah Roziah sambil menjawap salam PS Sofia dan sambut kawan baiknya di muka pintu.

Birthday party Adam diadakan di rumah keluarga Syah dan bukan dirumahnya. Nasib baik rumahya dan keluarganya tak terlalu jauh.

Syah mengeluarkan telefonnya dan whatsapp Rian.

+Assalammmualaikum mana??

type Syah menayakan keberadaan Rian dan Shahru.

Beberapa minit baru Rian balas whatsappnya.

-waalaikummusalam kat sempang masuk rumah kau ni.

+ohhhhh okayy

Syah masukkan telefon dan melihat ruang sambutan birthday Adam semula untuk memastikan semua ada dan Okay.

"Okay cantik, sekarang nak kejut Adam dan siapkan dia pulak" ucap Syah sambil masuk ke biliknya untuk mengejutkan Adam yang tidur bersama-sama Aqila yang kepenatan kerana kes yang perlu dihandal sebelum datang ke rumahnya. Aqila sempat menolongnya menyiapkan ruangan dibawah dan masuk untuk solat zohor.

"Ni mesti tertidur lepas zohor tadinya."ucap Syah sambil melihat jam dan masuk ke bilik air untuk menunaikan solat asarnya pada 5:00.

Sebelum Syah solat dia sempat mengejut Aqila dan mintanya mandi untuk segarkan badan.

"Aqi bangun pergi mandi sana segarkan badan kita mula majlis kol 5:30"ucap Syah sambil mengoncang perlahan pahu Aqila.

"Ahmmmmmm"gumam Aqila mamai.

"Bangunlah"ucap Syah lagi sambil memakai telekungnya dan terus menunaikan solat asarnya.

Selesai solat Syah bermain sekejap telefonnya di atas katil sambil menunggu Aqila selesai mandi supaya dia pula dapat mandi dan mandikan Adam juga lepas itu.

"Dah pergi mandi sana"ucap Aqila yang berbalut rambut dengan tuala.

"Okayy"balas Syah dan masuk ke bilik air untuk mandi.

************************
"Ahhhhhh comelnya, maconya, kacaknyaaaa"ucap Aqila dan Syah selang seli bila melihat Adam yang dah siap berpakaian.

************************"Ahhhhhh comelnya, maconya, kacaknyaaaa"ucap Aqila dan Syah selang seli bila melihat Adam yang dah siap berpakaian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now