BAB 28

249 14 0
                                    

Enjoy the few of the chapter
Sorry for the late update.🙏🙏🙏
Buzy with assignment and final exam.
Thanks for your support😍😍😍

***********************"

"tok tok tok"

Syah tersedar bila mendengar ketukan pada pintu biliknya.

Syah membiarkan saja ketukan pintu kerana dia menganggap ada yang akan membuka pintu biliknya.

"Tok tok tok"

Beberapa ketukan dan tak ada yang menjawap, Syah bangun dan memandang katil sebelahnya.

"Tu dia sekali tiga orang tidur atas satu katil"pikir Syah bila tengok Aqila, Raisyah dan Riana nenyak tidor atas satu katil.

"Nasib baiklah katil tu besar"ucap Syah perlahan dan bergerak ke pintu sambil memakai tudung sarungnya.

"Tok tok tok"

"Kejapp"ucap Syah sambil membukak kunci pintu.

Rian yang dengar suara Syah dan kunci dibuka menarik semula tangannya yang ingin mengetuk pintu dihadapannya.

Rian pandang Syah yang membuka pintu dan hampir ketawa kerana wajah Syah yang kemerahan.

"Ahemmm nahh makanan korang dengan ubat soluble dan cool fever"ucap Rian sambil menghulurkan makanan dan ubat yang dipesan Syah.

Syah mengambil plastik yang dihulur, "aku tak pesan cool fever pun tadi"ucap Syah sambil memandang Rian.

"Alaaa comelnya dengan hidung merah-merah"omel Rian dalam hati bila jelas nampak hidung Syah yang kemerahan kerana kerap mengosok hidungnya.

"Rian Rian"ucap Syah bila tiada balasan mengenai pertanyaannya tadi.

"Ye ye dah alang-alang mintak soluble aku belikan sekali cool fever mana tahu demam ke nanti."ucap Rian bila tersedar dari dunianya tadi.

"Hmmmm okay thanks"balas Syah sambil meletakkan semua plastik di atas meja.

Bila Syah ingin bergerak kepintu semula Syah nampak sweater Rian di atas kerusi berdekatan dan mencapainya untuk dipulangkan pada Rian.

"Nahh" Syah hulur sweater kepunyaan Rian.

Rian hanya pada saja dan tak mengambil sweater tersebut.

"Pakai je dulu nanti nak balik pulangkanlah"balas Rian pada Syah yang masih menghulur sweaternya.

"Lahhhh tak pelah aku ada aku punya"balas Syah dengan tangan yang masih menghulur.

Rian ambil sweaternya dan terus balut badan Syah dengannya

"Pakai je bukan aku tak kenal kau. Malas tu tak leh bawak bincang kalau dah sakit-sakit macam ni" bebel Rian sambil pegang bahagian zip dan pegang bahagian tu supaya Syah tak dapat lepaskan diri.

Syah yang dengar terus pandang Rian dengan dengan kening berkerut geram.

Rian yang tengok riaksi Syah cuba tahan diri dari ketawa sebab muka Syah comel sangat dengan hidung, pipi merah dia pastu kerut macam tu.

Syah malas nak cari gaduh lagi tanya keberadaan Adam.

"Adam mana???"soal Syah bila Adam tak berada dengan Rian.

"Dengan Ru. Aku suruh dia bawak masuk bilik dulu nanti dia nampak kau terus nangis nak pergi kat kau nanti."jelas Rian mengenai Adam.

"Dia tak nangis ke?"soal Syah lagi sebab Adam tak pernah jauh dengan dia untuk jangka masa yang panjang.

"Adalah jugak nangis tapi okay dah pujuk dia dengan mainan gan aiskrim okaylah tu"balas Rian lagi.

Syah yang dengar perkataan aiskrim terus pandang Rian.

MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now