Bab 16

335 13 1
                                    

Semua selesai makan dan bayar mereka bergerak ke kereta masing-masing dan Adam masih tidur dibahu Rian.

"Bawak dua kereta jelah"ujar Shahru yang berada ditempat pemandu keretanya.

"Aku okay je nanti balik dari zoo datang sini balik ambil kereta aq" balas Rian dan setuju dengan cadangan Shahru.

Rian bergerak ke arah penumpang kereta Shahru dan membuka pintu dengan berhati-hati supaya Adam tidak tersedar.

Syah yang pandang Rian ingin masuk ke tempat penumpang terus pergi ke tempat Rian.

"Sini Adam biar aku dukung nanti dia bangun, dia nangis kalau tak nampak aku"ujar Syah sambil menghulurkan tangan untuk mengambil Adam.

Rian yang dah duduk hanya pandang Syah yang berada disebelah pintu kereta.

"Tak pe aku dukung dulu kau nak beli strollerkan?"soal Rian pada Syah

Syah hanya mengganguk dengan pertanyaan Rian.

"Kau pergi beli dulu dengan Aqila nanti kita jumpa kat zoo" ucap Rian sambil membetulkan tubuh Adam untuk tidur lebih selesa

Syah teragak-agak untuk pergi ke kereta Aqila tapi dia tahu Rian pandai pujuk Adam kalau menangis.

"Hmmmm okay" jawap Syah dan mula bergerak kearah keretanya

Tapi malangnya bila Syah ingin menutup kereta, Syah mendengar suara nyaring Adam dan suara pujukan Rian.

Syah terus keluar dari kereta dan menuju ke arah kereta Shahru bila suara tangisan Adam tidak mula reda.

Adam yang nampak Syah menuju kearahnya terua menghulurkan tangan dan memanggil Syah, " bu...bu.." panggil Adam dengan air mata

Syah terus mengambil Adam bila melihat Adam memanggilnya sambil menghulurkan kedua-dua tangan.

"Shhhh shhhh ibu ada ni ibu ada" pujuk Syah sambil menepuk-nepuk belakang badan Adam.

Tagisan Adam mula reda bila dipujuk oleh Syah.

"Okaylah korang gerak dulu nanti jumpa kat depan zoo" balas Syah sambil bergerak ke kereta

Adam yang sudah reda tangisannya mula menangis semula bila melihat Rian menutup pintu.

Syah cuba memujuk Adam semula tapi tetap tak berjaya, "napa ni Adam nak susu ke?"soal Syah sambil menyapu air mata ada dengan jarinya.

Adam terus menangis sambil menghulur sebelah tangannya ke arah kereta Shahru.

Syah yang melihat arah tangan Adam makin pelik dengan perubahan Adam yang ingin ke kereta Shahru

Aqila yang melihat gelagat Adam dan Syah, " nape Syah? Adam nak ape?" Soal Aqila sambil keluar dari kereta dan menuju ke arah Syah.

"Entahlah weii dia hulur tangan ke arah kereta Shahru."jawap Syah sambil memujuk Adam lagi.

"Dia nak pergi kat Rian kot" ujar Aqila dan perasan Rian dan Shahru menuju ke arah mereka.

*Lupa nk cakap kereta mereka jarak antara dua kereta lain.

"Nape ni?"soal Shahru bila dah ada di depan Syah dan Aqila.

"Entahlah Adam ni meragam dari tadi"balas Aqila.

Rian berdiri disebelah Syah sambil cuba memujuk Adam yang meronta-ronta ingin pergi kearahnya.

"Adam nak pergi kt uncla Rian ke?" Soal Syah dan beri Adam kat Rian.

Adam mula berhenti nangis bila apa yang di ingininya termakbul tapi tangan sebelah dia tetap memegang tudung Syah.

MINE LITTLE HEROWhere stories live. Discover now