BAB 10

15.7K 357 4
                                    

Lana mula meneliti di setiap sudut rumah kecilnya. Kot-kot ada jalan keluar ke. Tapi mustahil baginya untuk melepaskan diri kerana cuma ada satu sahaja pintu di sana. Itu pun berkunci. Dia buntu untuk mencari jalan keluar.

Kemudian dia mempunyai satu idea selain merosakkan tombol pintu tersebut. Tapi apakan daya kerana dia takut sekiranya Dave akan memperhatikannya melalui cctv tersebut.

Lana cuba memikirkan bagaimana mahu memastikan bahawa Dave betul-betul tidak ada pada cctv tersebut. Takkanlah Dave 24 jam nak tengok cctv kot, dia mestilah ada kerja lain kan? Getusnya.

Kemudian Lana cuba memanggil Dave melalui pembesar suara. Kot-kot dia ada dengar ke?. Kalau dia takde, memang dia takda kat cctv lah macamni. Senang kerja aku!. Lana cuba menyerunya.

"Dave...Dave...."

Tiada sebarang reaksi yang ditunjukkan

"Dave...awak ada tak..."

Tiada juga

Baguslah dia takde, boleh aku buat plan seterusnya! Kemudian aku pergi ke arah dapur dan mencari sebilah pisau. Apabila dia sudah mencapai pisau tersebut, dia mula pergi ke arah pintu dan memulaskan tombol pintu tersebut dengan menggunakan pisau tersebut.

Dia cuba berkali-kali tetapi masih juga tidak mendapat hasilnya. Dia memulasnya dengan perlahan agar tidak membuat bising. Kalau tak,kantoilah!! Dia berdoa dalam hati agar rancangannya tadi berhasil. Lama kelamaan rancangannya menjadi juga dengan adanya hasil titik peluhnya sendiri.

"Syukur kepada tuhan...." Dia mengucap perlahan

Dia mula memulaskan pintu tersebut dengan perlahan dan keluar daripada bilik itu. Dia menutupnya agar Dave tidak nampak pintu terbuka terbuka melalui cctv .

Lana melihat kawasan tersebut yang sangat suram. Memang seram weh!! Dia cuba menguatkan imannya agar tidak berasa takut. Dia cuba membuang perasaan takutnya yang menguasai dirinya.

Tak boleh! Aku kena kuat. Aku buat semua ni demi keluarga aku! Aku kena jugak balik pada diorang! Jangan risau mak ayah, Lana akan balik jugak kat rumah nanti!

Lana berjalan perlahan-lahan di setiap ruang. Terdapat banyak bilik di sekelilingnya. Tapi mana pintu jalan keluar! Satu masalah jugak ni! Kemudian Lana pergi ke setiap sudut dan cuba membuka pintu yang lain. Mana tau tu jalan keluar.

Apabila dia terjumpa sebuah pintu, dia cuba membukanya. Setelah dia membuka pintu tersebut. Urat adrenalinenya mula mengalir laju!

 Urat adrenalinenya mula mengalir laju!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ap...apakah..."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now