BAB 15

15.3K 346 3
                                    

Aku mula membuka mata aku dengan perlahan. Pinggang aku dirangkul oleh Dave yang kelihatan sedang tidur lena di sebelah aku. Aku cuba bangun dan menepis tangannya tetapi tidak berjaya kerana pegangannya pada pinggang aku sungguh erat.

Sakit pada kemaluan aku masih terasa.
Aku terlihat ada iphone di sebelah aku. Jadi aku terus mencapainya dan membuka skrin telefon tersebut. Terpapar gambar aku pada skrin telefonnya. Tapi, dari mana dia dapat foto aku? Telefonnya tidak mempunyai password. Jadi aku mengambil peluang untuk mengusya telefonnya.

Aku cuba untuk membuat panggilan polis. Tapi malangnya, belum sempat aku menaip nombor, Dave lantas merampas telefonnya dari aku secara tiba tiba.

"Kau nak buat apa ha!!! Nak lari lagi!!"

"Saya min...minta maaf"

"Minta maaf....minta maaf....kau ingat aku ni nak dengar sangat minta maaf engkau tu!!"

Dia segera mengunci pergerakan aku dan memeluk aku dengan erat.

"Tapi takpa....yang penting kau dah layan aku...nak tau tak macamana aku boleh kesan engkau"

Aku mengangguk perlahan

"Waktu aku nak cari mangsa kat sekolah kau dulu, aku pura pura jadi cleaner. Sebenarnya rancangan aku nak culik seorang budak. Boleh buat makanan aku. Tapi bila aku nampak engkau je masa tu, aku terus tertarik dengan wajah kau.

Aku tak tau kenapa hati aku tenang sangat bila nampak engkau. Semenjak tulah aku terus stalker engkau sampai kau habis sekolah . Lepastu aku stalker engkau balik bila kau dah nak cari kerja. Semua maklumat kau aku tahu waktu aku intip kat bilik guru waktu malam dan terus cari maklumat pasal engkau.

Yang paling penting aku nak nombor telefon kau, kad pengenalan kau dan alamat rumah engkau. Senang sikit aku hack. Kau mesti ada tengokkan gambar kau kat telefon aku. Sebenarnya nilah gambar yang aku tangkap waktu kau cari kerja haritu. Hampir 2000 foto kau kat galeri aku.
Tengok betapa gilanya aku dengan engkau!"

Saintis yang aku lihat tadi terlintas di fikiran aku.

"Awak ni saintis ke..."

"Aku tahu kau mesti akan tanya soalan ni sebab sebelum aku nak buat eksperimen dekat haiwan liar tadi tu, aku memang dah dapat rasa kehadiran engkau. Tapi aku biarkan sahaja...sebab aku nak buat kejutan kat engkau lepastu. Aku bukanlah saintis, tapi aku ada kemahiran untuk menjadi seorang saintis.

Bapa aku dulu seorang bekas saintis yang berjaya. Aku hari2 teman ayah aku untuk melakukan mana2 eksperimen. Kebanyakan eksperimen yang ayah aku buat. Semuanya bercanggah dengan tatatertib uji kaji yang dibenarkan sahaja.Ayah aku buat semua tu secara senyap-senyap je. Ayah aku suka mutasikan mana-mana haiwan tak kira kucing ke apa ke asalkan mamalia.

Bukan tu je,ayah aku pun suka hasilkan racun yang berbahaya. Entah apa yang menarik pun aku tak tau. Aku cuma tolong memahami sahaja. Sampailah sekarang ni aku masih terikut ikut perangai ayah aku.Lepastu ayah aku meninggal dunia sewaktu umur aku 16 tahun. Ibu aku dah lama meninggal dunia semenjak aku dilahirkan. Aku hidup sebatang kara pada waktu tu."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now