BAB 23

9.8K 285 11
                                    

Orang itu adalah....

Minah acah tomboy?

Kenapa dia nak stalker bagai kat aku ni?

Apa yang dia nak sebenarnya?

Motif?

Tiba-tiba dia mengeluarkan sesuatu dari poketnya dan memberikan "barang" itu kepadaku. Dompet aku?

Aku mengambil dompet aku secara kasar darinya

"Mana kau jumpa dompet ni ha? Curi ke?" Kataku dengan menuduh tanpa sebarang bukti

"Aku jumpa dompet kau entah kat mana lepastu aku bagi balik kat kau dah kira bersyukur tau. Kalaulah aku ni seorang yang tak berhati perut dah lama aku kasi licin terus duit kat dalam tu. Orang dah tolong bagi balik barang yang hilang bukannya nak ucap terima kasih pun. Dasar perempuan betina tak kenang budi!!" Katanya dengan tidak berpuas hati lalu meninggalkan aku berseorangan diri.

Aku menjadi serba salah dan bertindak bodoh menuduh orang melulu tanpa menilik sebarang kebenaran. Dimanakah sikap aku yang penyabar dan seorang yang tidak menghakimi orang tanpa sebarang bukti? Sudah dibuang dalam tong sampah ke?

Tanpa berfikir panjang, aku terus mengejar langkah minah acah tomboy itu untuk meminta maaf.

Apabila aku semakin menghampirinya, aku terus mencapai tangannya dan dia terus menoleh ke arahku dengan pandangan yang tajam.

"Kau nak apa ha sial!!!" Herdiknya dengan kasar dan menepis tangannya dari aku.

Mulut tu memang takde insurans kan minah ni.

"Ak..aku nak minta maaf kat kau sebab dah tuduh kau tadi tanpa bukti " Kataku dengan gagap

"Aku peduli apa. Dah orang berperangai babi. Memang babilah dia. Sama jak muka kau ngan babi. Takde beza pun.." Katanya dengan penuh kesat disebabkan ayat BABI itu.

Babi sangat ke aku ni?

"Aku minta maaf dan beribu-ribu maaf. Harap tuanku dapat mengampunkan patik yang derhaka jalang ini lagikan nusyuz." Kataku dengan menambahkan lagi ayat bahasa istana. Hamik kau!

"Ha..ha..ha. Lawak bodoh kau tak sampai maharaja lawak megalah. Kau ingat aku hadap ke dengan ayat kau yang berpatik sangat tu. Kering taik hidung aku pun sampai bila-bila aku takkan maafkan kau. BITCH!! "Katanya dengan sinis

Taktaulah aku nak bagi ayat apa lagi kat dia. Nak pakai bahasa jepun pun bukannya dia faham pun.

"Okey fine, kalau macamtu takpelah biar patik meminta laluan dahulu. Selamat tinggal saudagarku" Kataku dengan sarkastik.

Bila aku mula melangkah pergi, dia terus mencapai tanganku.

"Jap, kalau kau nak aku maafkan kau, kau kena berkawan dengan aku." Katanya

Aku mula berfikir seribu ayat. Kawan? Dah maki aku berbabi bagai nak ajak kawan pulak dengan aku. Entah apa kejadah yang merasuki kat badan dia ni.

"Wait what!? I cant loading my brain...you asking for being friend. Are you kiding me?"
Kataku yang beringglish apa indah

"Ye, kenapa? Tak sudi ke nak berkawan dengan minah tomboy macam aku ni. Malu ke?" Katanya

Tapi kalau aku menolak jadi serba salah jadinya. Aku sebenarnya tak kisah nak berkawan dengan sapa sapa pun yang penting dia ikhlas nak jadi aku. Aku mengeluh panjang dan memandang ke arahnya.

"Okey...aku ok jak nak jadi kawan kau. Tapi kau ikhlas ke?"kataku

"Kau tak cayakan aku? Jangan risau aku sesekali takkan mengecewakan kau. By the way nama aku Josh" Katanya sambil memperkenalkan diri.

"Nama Josh bukan lelaki ke?" Kataku

"Nama sebenar aku Joshnielda, tapi aku lebih suka orang panggil aku Josh sebab member aku suka panggil aku camtu" Katanya.

"Oh. Aku pulak Lana, panggil aku Lana."kataku

"So..friendly name?" Katanya

"Kau nak panggil nama manja aku "Na" boleh jugak" Kataku

"Oh..ok aku panggil kau na jaklah"katanya

"Oficially friend?" Kataku

"Yes!" Katanya

"Yes!" Katanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now