BAB 35

8.6K 251 5
                                    

Aku mendengar lagu Ariana Grande,34+35.
Kejadah macamana sekalipun lagu tu tapi bagi aku tetap best. Aku menyanyi lagu itu di ruang tamu dengan riang sepenuhnya kerana rumah itu cuma ada aku sahaja.

Yang lain? Semua cuti kerana harini adalah hari minggu dan pasal kerja dirumah aku yang ambil alih tapi kerja yang ringan-ringan saja dibenarkan itupun sebab dikawal oleh Dave.

Aku menyanyi dengan kushuknya sambil melenggangkan pinggangku seolah-olah minta puji kelihatannya.

Tanpa ku sedari, Dave memanggil namaku.

"Lana?" Panggilnya dengan perlahan

Whatt!!! How can he was here? Pipiku berona merah kerana malu dengan perbuatan tidak senonohku. Dahlah lirik tu membawa maksud lucah, nanti apalah yang dia fikirkan nanti.

Aku memandang Dave dan Dave memandang aku sambil mengerutkan dahi.
Confirm dia kata aku gila nanti!! Mana nak sorok wajah aku yang cantik lagikan comel ni!!

Dave memandangku dengan sinis.

"Best nampak melenggok sana-sini lepastu boleh pulak nyanyi lagu lucah. Tak tahan sangat ke?" Katanya dengan nada mengejek.

"Tu bukan urusan abanglah, suka hati sayalah nak nyanyi ke apa!!" Kataku sambil meluru laju ke arah bilik. Padahal aku sengaja je taknak tengok muka dia sebab tahap malu aku tu memang dah dalam level yang tinggi. Kedengaran ketawa Dave yang terbahak-bahak seolah-olah tercuit dengan perlakuan syaitan aku tadi. Haih!!!

*****

Aku dan Dave sedang berada di luar rumah. Kelihatan Dave sedang mengangkut guni hitam dari keretanya dan membawanya ke ruang penyimpanan tertutup. Aku melihat sahaja perlakuannya itu dan menggelengkan kepala. Tak habis-habis dengan kerja syaitannya itu dan siapa lagi kalau bukan mangsa yang diculiknya.

Aku sudah biasa dengan semua itu dan buat-buat tak peduli saja. Kelihatan Sir Marcus juga berada di situ bersama dengan Dave. Aku pula sedang menikmati pelbagai bunga yang cantik di siang yang cerah dengan deruan angin yang sepoi-sepoi bahasa.

Aku memikirkan cara untuk mengenakan Dave. Kalau betul dia gila-gilakan aku, mengapa aku tidak mengujinya tahap kegilaannya terhadapku. He..he..he..idea jahat mula muncul di benak fikiranku.

Aku melangkah ke arah pagar besar dan pengawalnya memandang aku tidak berkelip seolah-olah risau jika aku melarikan diri. Aku membuat tanda diam ke arahnya dan memberitahunya bahawa aku sedang membuat rancangan untuk membuat prank. Pada mulanya dia tidak bersetuju dan akhirnya dia bersetuju juga disebabkan ugutanku.

Aku melangkah keluar perlahan-lahan dan menoleh kebelakang sekiranya Dave memandang ke arahku. Tapi ternyatanya tidak kerana kelihatan Dave tidak berada disitu.

Aku mengambil peluang yang ada dan menuju ke arah hutan. Ya, rumah mansion Dave dikelilingi oleh hutan tebal dan lokasi rumahnya sangat jauh dari bandar.

Aku tidak tahu apa tujuan aku berada disini tapi aku buat semua ini adalah semata-mata untuk mempermainkan Dave dan ingin melihat reaksi Dave macamana nanti.

Aku berjalan jauh sehingga jarak rumah Dave berjauhan denganku. Taktaulah apa yang merasuki diriku sampai mengambil risiko sebegini rupa. Aku memandang sekeliling dan kelihatan satu rumah yang usang dan kelihatan mengerikan.

Aku menuju ke arahnya dan mengetuk pintu perlahan-lahan dengan beraninya untuk mengetahui jikalau ada siapa-siapa di dalam rumah itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku menuju ke arahnya dan mengetuk pintu perlahan-lahan dengan beraninya untuk mengetahui jikalau ada siapa-siapa di dalam rumah itu. Tiba-tiba pintu rumah itu terbuka sendiri...

 Tiba-tiba pintu rumah itu terbuka sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑺𝑬𝑹𝑰𝑬𝑺 1: 𝑫𝑰𝑨 𝑳𝑬𝑳𝑨𝑲𝑰 𝑷𝑺𝑰𝑲𝑶🚫(𝙲𝙾𝙼𝙿𝙻𝙴𝚃𝙴)Where stories live. Discover now